Gå til innhold

Barnehageassistent 40% - Hvor mye fleksibilitet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en fått en 40% stilling som barnehageassistent.

Etter hva jeg har skjønt så betyr det at man skal jobbe 40% i løpet av et år, ikke at man må jobbe 40% per måned. Jeg er freelancer så får og til andre oppdrag.

Har jeg da lov til å  ta et annet oppdrag på et par måneder og ikke jobbe for barnehagen hele denne tiden?

Anonymkode: d34fe...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har en fått en 40% stilling som barnehageassistent.

Etter hva jeg har skjønt så betyr det at man skal jobbe 40% i løpet av et år, ikke at man må jobbe 40% per måned. Jeg er freelancer så får og til andre oppdrag.

Har jeg da lov til å  ta et annet oppdrag på et par måneder og ikke jobbe for barnehagen hele denne tiden?

Anonymkode: d34fe...c36

Det vil neppe barnehagen akseptere.

Når du hr fått 40 % stilling er det fordi de har behov for 40 % fast per uke 

Anonymkode: 91246...66a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil jobbe 40% i uken i en 40% stilling som regel. Enten flere korte dager eller 2 dager i uken. 

Anonymkode: cd2d5...f00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har en fått en 40% stilling som barnehageassistent.

Etter hva jeg har skjønt så betyr det at man skal jobbe 40% i løpet av et år, ikke at man må jobbe 40% per måned. Jeg er freelancer så får og til andre oppdrag.

Har jeg da lov til å  ta et annet oppdrag på et par måneder og ikke jobbe for barnehagen hele denne tiden?

Anonymkode: d34fe...c36

Du har takket ja til jobben men vet ikke tidspunktene du skal jobbe? Vil tro at de trenger deg faste dager hver uke, særlig hvis du har fått årsvikariat?

Anonymkode: 3b032...942

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, da får jeg vurdere om jeg vil fortsette. Det jeg leste var at det var 40% fordelt utover et år. Derfor passa det studenter og  alt mulig. Veit ikke helt hvem jeg skal tro på her. 

Anonymkode: d34fe...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan takke ja til freelanceoppdrag de dagene du ikke jobber fast for barnehagen. 

Anonymkode: 3b032...942

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Shit, da får jeg vurdere om jeg vil fortsette. Det jeg leste var at det var 40% fordelt utover et år. Derfor passa det studenter og  alt mulig. Veit ikke helt hvem jeg skal tro på her. 

Anonymkode: d34fe...c36

Du må jo spørre barnehagen/arbeidsgiver. 

Anonymkode: 0296e...37d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Shit, da får jeg vurdere om jeg vil fortsette. Det jeg leste var at det var 40% fordelt utover et år. Derfor passa det studenter og  alt mulig. Veit ikke helt hvem jeg skal tro på her. 

Anonymkode: d34fe...c36

Jeg skjønte ikke, hadde du sett for deg at du selv styrer når det passer deg å jobbe der? Vil tro de 40% er for å dekke opp for noen som jobber 60%? Rart det ikke ble nevnt på intervju av noen av dere.

Anonymkode: 3b032...942

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønte ikke, hadde du sett for deg at du selv styrer når det passer deg å jobbe der? Vil tro de 40% er for å dekke opp for noen som jobber 60%? Rart det ikke ble nevnt på intervju av noen av dere.

Anonymkode: 3b032...942

Ja. Jeg veit ikke om du selv vet noe om den bransjen eller om du bare prøver p være vanskelig her. Jeg er assistent/vikar, jeg er ikke vanlig ansatt. 

Anonymkode: d34fe...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du kan takke ja til freelanceoppdrag de dagene du ikke jobber fast for barnehagen. 

Anonymkode: 3b032...942

Jeg jobber jo ingen dager fast. Jeg takker ja eller nei til tilbud de sender meg. 

Anonymkode: d34fe...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da har du vel ikke 40% fast?

Anonymkode: 39ad4...9ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg jobber jo ingen dager fast. Jeg takker ja eller nei til tilbud de sender meg. 

Anonymkode: d34fe...c36

Har du kontrakt? Hva står der? Høres ut som du er ringevikar men hvor de 40% kommer fra lurer jeg da på. Det er en felles forpliktelse mellom deg og arbeidsgiver. Så hva sier kontrakten?

Anonymkode: 3b032...942

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men da har du vel ikke 40% fast?

Anonymkode: 39ad4...9ae

Det heter en 40% stilling, jeg har aldri sagt at det er fast, jeg bare lurer på hva det vil si sånn i praksis. 

Det er stort behov om dagen så jeg kunne jobba her dag om jeg ville. Så jeg tror den prosentgreia sitter litt løst. De sa uansett at man begynner på 40% og så eventuelt øker etter hvert. 

Anonymkode: d34fe...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det heter en 40% stilling, jeg har aldri sagt at det er fast, jeg bare lurer på hva det vil si sånn i praksis. 

Det er stort behov om dagen så jeg kunne jobba her dag om jeg ville. Så jeg tror den prosentgreia sitter litt løst. De sa uansett at man begynner på 40% og så eventuelt øker etter hvert. 

Anonymkode: d34fe...c36

Har aldri hørt om en barnehage som ansetter i 40 % fleksibel stilling, men ok.

Her må du nesten høre med arbeidsgiver. Enten jobbe du 40 %, eller så er du ringevikar som ikke er forpliktet til noen ting

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du kontrakt? Hva står der? Høres ut som du er ringevikar men hvor de 40% kommer fra lurer jeg da på. Det er en felles forpliktelse mellom deg og arbeidsgiver. Så hva sier kontrakten?

Anonymkode: 3b032...942

 "40% Stilling

Arbeidet skal utføres jevnt over et år eller utføres periodevis i løpet av et år (12 måneder fra ansettelsestidspunktet)"

Nå som vi alle vet dette, hva tror dere om spørsmålet mitt i HI? Kan jeg ta 2 måneder fri fra barnehagen og heller jobbe mer i andre perioder? 

Anonymkode: d34fe...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 "40% Stilling

Arbeidet skal utføres jevnt over et år eller utføres periodevis i løpet av et år (12 måneder fra ansettelsestidspunktet)"

Nå som vi alle vet dette, hva tror dere om spørsmålet mitt i HI? Kan jeg ta 2 måneder fri fra barnehagen og heller jobbe mer i andre perioder? 

Anonymkode: d34fe...c36

Hvis du ikke kan det er det isåfall ren utnyttelse. Det det står er mer eller mindre at du skal stå parat til å stille opp når de trenger det og så står du uten inntekt periodene de ikke har behov. Er dette en liten privat barnehage? Synes det hørtes rart ut.

Anonymkode: 3b032...942

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du ikke kan det er det isåfall ren utnyttelse. Det det står er mer eller mindre at du skal stå parat til å stille opp når de trenger det og så står du uten inntekt periodene de ikke har behov. Er dette en liten privat barnehage? Synes det hørtes rart ut.

Anonymkode: 3b032...942

Det er Acapedia, de har mange private barnehager. 

Jeg tror det er veldig fleksibelt ja, ville bare forhøre meg. De spør meg jo hele tiden om jeg vil jobbe, og jeg har sagt nei en stund fordi jeg er syk (det blir man av barnehagejobb), men derfor lurer jeg bare på om det er greit at jeg tar 2 måneder av en periode, for jeg vil jo gjerne søke på andre jobber som er mer relevante for min utdannelse. 

Anonymkode: d34fe...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå søkte jeg opp en annonse fra de og det står "Du kan gjerne kombinere dette med studier, men du må kunne jobbe minst 2 dager i uken i tidsrommet 07.00 - 17.00. Du får en fast stilling som barnehageassistent."

Anonymkode: d34fe...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå søkte jeg opp en annonse fra de og det står "Du kan gjerne kombinere dette med studier, men du må kunne jobbe minst 2 dager i uken i tidsrommet 07.00 - 17.00. Du får en fast stilling som barnehageassistent."

Anonymkode: d34fe...c36

Ok så det er det som gjelder for seg også? Du er fast ansatt som vikar 40% med arbeidstid to dager per uke. Dette skal stå i kontrakten din. Kanskje du får faste dager også, ellers så skal du få vite det noen uker i forveien.

Anonymkode: 3b032...942

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja. Jeg veit ikke om du selv vet noe om den bransjen eller om du bare prøver p være vanskelig her. Jeg er assistent/vikar, jeg er ikke vanlig ansatt. 

Anonymkode: d34fe...c36

Du skrev ingenting om at du er vikar. Da skal du vel jobbe de tidene til den du er vikar for dette året da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...