Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!


^littletoomuch

Anbefalte innlegg

Ciaran og Ciara skrev (Akkurat nå):

:klem3::klem3:

Takk..kan trenges..å være varsler blant det folkeslaget så står livet på spill..og her er politiet på lag med flertallet.. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fighter83 skrev (59 minutter siden):

Er den bra? Kommer den med gode tips ? 

Jeg har bare lest om de forskjellige «forklaringene» av adhd til nå - om det er en psykiatrisk diagnose, karakterlidelse, dopaminmangel, eksekutiv funksjonssvikt, kontekstlidelse, gave eller nevrologisk normalvariasjon. Men de er godt forklart, og uten å vite om jeg har det eller ikke kjente jeg meg igjen i de fleste «boksene» i en eller annen grad. 

også likte jeg forklaringen om å «gå tom for konsentrasjonskalorier» 😅 Det har jeg nemlig gjort på jobb nå 🙈

 

Selv om det bare kan være karaktertrekk, så er det så mye småting som kan være adhd jeg opplever, at jeg skal snakke med psykologen etterpå om utredning, og om evt hun vil skrive noen ord som kan backe meg på veien, siden hun svarte kontant at mye av det jeg har fortalt i løpet av 2-3 er forenelig med diagnosen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ciaran og Ciara skrev (1 minutt siden):

Cassidy Tvillingene synes at det er hyggelig og koselig å se deg her igjen Baktus.😊😊☺️☺️👨‍🦰👩‍🦰

i lige måte  :) jeg er ikke så langt unna :) har kost meg mye med ornitologi i det siste..har vært mye i ørneland fortiden , fått white-tale-sene virkelig på nærthold , en virkelig berikelse..jeg virkelig liker de enorme fuglene.. håper du har en interessant hverdag som gleder deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus skrev (1 minutt siden):

i lige måte  :) jeg er ikke så langt unna :) har kost meg mye med ornitologi i det siste..har vært mye i ørneland fortiden , fått white-tale-sene virkelig på nærthold , en virkelig berikelse..jeg virkelig liker de enorme fuglene.. håper du har en interessant hverdag som gleder deg..

Cassidy Tvillingene har hatt en fin dag begge to.:nikke::nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har z hvite stjerter jakte i lag..i dette tilfelle to stk... de hadde luket ut at det bodde et vesen i bergkrattet  ,en rev , de to sirklet over der i næremere to uker hver eneste dag i dagslys...så , når de zoomet den inn så satte den enes seg et godt stykke over i treet..den andre avledet og seilte høyt avgårde...så lusket reven seg frem..og da stupte den andre ned og tok den..den som svevde avgårde kom raskt til stede og de hadde mat en god stund.. så kom den via meg og såg til og svevde videre..en ørn våker alltid over sine.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal Cassidy Tvillingene legge oss.😴😴💤💤🥱🥱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Athena Freyja skrev (23 minutter siden):

Jeg skal også snart legge meg :gjesp: Om en times tid. 

Cassidy Tvillingene ønsker deg en riktig Godnatt, @Athena Freyja😴😴💤💤🥱🥱🥰🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ciaran og Ciara skrev (3 minutter siden):

Cassidy Tvillingene ønsker deg en riktig Godnatt, @Athena Freyja😴😴💤💤🥱🥱🥰🥰

Takk for det :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det seks kuldegrader da jeg kjørte på jobb. I dag var det åtte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (6 timer siden):

Jeg har bare lest om de forskjellige «forklaringene» av adhd til nå - om det er en psykiatrisk diagnose, karakterlidelse, dopaminmangel, eksekutiv funksjonssvikt, kontekstlidelse, gave eller nevrologisk normalvariasjon. Men de er godt forklart, og uten å vite om jeg har det eller ikke kjente jeg meg igjen i de fleste «boksene» i en eller annen grad. 

også likte jeg forklaringen om å «gå tom for konsentrasjonskalorier» 😅 Det har jeg nemlig gjort på jobb nå 🙈

 

Selv om det bare kan være karaktertrekk, så er det så mye småting som kan være adhd jeg opplever, at jeg skal snakke med psykologen etterpå om utredning, og om evt hun vil skrive noen ord som kan backe meg på veien, siden hun svarte kontant at mye av det jeg har fortalt i løpet av 2-3 er forenelig med diagnosen. 

Interessant å kjenne seg igjen i noe av det du leser👍Går boka mer i dybden ang tiltak og strategier etterhvert? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frontruta på bilen min er så skitten at jeg har problemer med sikten når det er sol, men siden det er kuldegrader, så kan jeg ikke bruke spylervæsken. Eller kanskje jeg kan det 

Spylervæske | Se pris & tilbud | Kjøp spylervæske til bil hos BilXtra 

Riktig spylervæske er viktig for din sikkerhet. Klar og god sikt er grunnleggende i trafikken. Å velge riktig spylervæske for riktig årstid er nødvendig. I Norge er det varierende og krevende vær som kan gi nokså skitne ruter på bilen. Om vinteren må du ha en god spylervæske som løser opp alt som skitner til glasset, enten det er veisalt, smuss eller trafikkfilm. Men det er også viktig at det er en spyleræske som tåler de lave minusgradene gjennom vinteren, hvis ikke risikerer du at det fryser til i slangene.

Her finner du spylervæske som holder seg helt ned til minus 15 grader. Om sommeren trenger du ikke samme type spylervæske, men det er viktig med en væske som kan få bort innsekter, pollen og annet som hører sommeren over norske fjell og fjorder til. Vår sommerspylervæske tåler også temperaturer ned til minus fem grader, i tilfelle det er kaldt på fjellovergangene. Sørg derfor å skifte spylervæske i sesongskifte mellom sommer og vinter, slik at du har riktig produkt til riktig sesong. Spylervæskene tåler fint å blandes, så du trenger ikke tømme beholderen når du skifter type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter83 skrev (2 timer siden):

Interessant å kjenne seg igjen i noe av det du leser👍Går boka mer i dybden ang tiltak og strategier etterhvert? 

 

Jeg tror det 😅 Basert på innholdsfortegnelsen, så går den dypere i forklaringen av utfordringer man har - impulsivitet, hyperaktivitet, konsentrasjonsvansker og litt sånn, og fortsetter over i mestringsstrategier. Også er det litt om diagnostiseringen og forskjellige behandlinger. Psykologen min leste bak på boken idag og fant ut at hun måtte kjøpe den selv 😅

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cassidy Tvillingene har planlagt at vi skal male bilder sammen i natt, vi føler at vi har skikkelig lyst til å male i natt. Vi vet ikke hva vi skal male, det vet vi aldri før etter at vi har begynt å male.🖌️🖌️🎨🎨🖼️🖼️💚💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

akkurat nå..minus 15 iht yr.no , var en kjylig natt, men det verste var å stå opp og få 20 blå i fleisen..  Nå er det å spasere litt i sola og mate kråka litt mens jeg ser meg om , slik som dette...:snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...