Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!


^littletoomuch

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hater, virkelig hater, å søke jobber. Fant en assistentstilling nå jeg gjerne kunne tenke meg å søke på. Jobben gikk ut på å besvare telefon, e-post, holde orden på møtekalender og "diverse kontoroppgaver". Jaja, tenkte jeg. Kanskje ikke akkurat drømmejobben, men det funker.

Så leste jeg kvalifikasjonen. Minimum relevant bachelorgrad. Hvorfor i h****** kreves det en bachelorgrad for å besvare en telefon? Skjønner ikke jeg. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flinkepia T
Vixella skrev (5 minutter siden):

Jeg hater, virkelig hater, å søke jobber. Fant en assistentstilling nå jeg gjerne kunne tenke meg å søke på. Jobben gikk ut på å besvare telefon, e-post, holde orden på møtekalender og "diverse kontoroppgaver". Jaja, tenkte jeg. Kanskje ikke akkurat drømmejobben, men det funker.

Så leste jeg kvalifikasjonen. Minimum relevant bachelorgrad. Hvorfor i h****** kreves det en bachelorgrad for å besvare en telefon? Skjønner ikke jeg. 

Det er dagens galskap, man må snart ha mastergrad for å holde på med renhold. Det gjelder å tenke på hvilke jobber ikke blir automatisert i nærmeste fremtiden også per i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballongfrue
Vixella skrev (11 minutter siden):

Jeg hater, virkelig hater, å søke jobber. Fant en assistentstilling nå jeg gjerne kunne tenke meg å søke på. Jobben gikk ut på å besvare telefon, e-post, holde orden på møtekalender og "diverse kontoroppgaver". Jaja, tenkte jeg. Kanskje ikke akkurat drømmejobben, men det funker.

Så leste jeg kvalifikasjonen. Minimum relevant bachelorgrad. Hvorfor i h****** kreves det en bachelorgrad for å besvare en telefon? Skjønner ikke jeg. 

Mest sannsynlig for å sile ut mange søkere. Hvis man skriver "ingen kvalifikasjoner trengs" så blir blir arbeidsgiver overlesset av søknader, de fleste av dem ganske dårlige.

Endret av LitenOgSkvetten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Flinkepia T said:

Det er dagens galskap, man må snart ha mastergrad for å holde på med renhold. Det gjelder å tenke på hvilke jobber ikke blir automatisert i nærmeste fremtiden også per i dag. 

Ja, det er helt sykt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, LitenOgSkvetten said:

Mest sannsynlig for å sile ut mange søkere. Hvis man skriver "ingen kvalifikasjoner trengs" så blir blir arbeidsgiver overlesset av søknader, de fleste av dem ganske dårlige.

Den ser jeg, men jeg tenker at det bør finnes en mellomting her. De kunne ha eksempelvis sagt at man trenger relevant jobberfaring, eller noe i den duren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixella skrev (5 minutter siden):

Den ser jeg, men jeg tenker at det bør finnes en mellomting her. De kunne ha eksempelvis sagt at man trenger relevant jobberfaring, eller noe i den duren. 

Ja det er jeg helt enig i.

I praksis betyr jo relevant erfaring en god del, mange jobbutlysninger sier jo og at jobberfaring kan godtas istedenfor utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (6 timer siden):

Dersom jeg slettet meg og kom tilbake ville jeg tatt navnet Bamzez 😎😁

Cassidy Tvillingene hadde brukt lang tid til å bli vante til det, for du vil alltid være vår kjære Entern for oss.💚💚

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ciaran og Ciara skrev (Akkurat nå):

Cassidy Tvillingene hadde brukt lang tid til å bli vante til det, for du vil alltid være vår kjære Entern for oss.💚💚

:klem3::klem3::klem2:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (4 timer siden):

Det snør og fyker som farken her nå, men nyter tanken på at bilen min koser seg i garasjen :D

👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Cid skrev (2 minutter siden):

Du sa du holdt på å flame ut når jeg slettet meg

Ja det stemmer, var veldig hissig, det blir jeg ofte når jeg er lei meg

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (7 minutter siden):

Ja det stemmer, var veldig hissig, det blir jeg ofte når jeg er lei meg

Hissig på meg? 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (9 minutter siden):

Ja det stemmer, var veldig hissig, det blir jeg ofte når jeg er lei meg

:klem3::klem3:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...