Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!

^littletoomuch

Anbefalte innlegg

Gjest Athena Catalina
Frøkenfryden skrev (13 minutter siden):

Jeg og mann spiste en hel liten pose bakt jordskokk til middag i dag. Spennende..

De som vet, vet😂

Aldri smakt, hvordan smaker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Athena Catalina skrev (Akkurat nå):

Å supergodt! I pure og supper og i dag ; helstekt i panne. Trenger lang varmebehandling. Norske tilgjengelige nå👍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Catalina skrev (1 minutt siden):

Hvordan svarte jeg ikke på.. hm litt jord og nøtteaktig kanskje. Minner ikke om noe annet syns jeg. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athena Catalina
Frøkenfryden skrev (1 minutt siden):

Å supergodt! I pure og supper og i dag ; helstekt i panne. Trenger lang varmebehandling. Norske tilgjengelige nå👍

Frøkenfryden skrev (Akkurat nå):

Hvordan svarte jeg ikke på.. hm litt jord og nøtteaktig kanskje. Minner ikke om noe annet syns jeg. 

Takk, :)  må teste ut engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Catalina skrev (2 minutter siden):

Takk, :)  må teste ut engang.

Gjør det! Du kutter vel også ut litt kjøtt? Da er den fin, har liksom litt å tygge på og sånn. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (15 minutter siden):

Det kunne jeg tenkt meg å prøve, hvor lenge steker dere de? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Athena Catalina
Frøkenfryden skrev (11 minutter siden):

Gjør det! Du kutter vel også ut litt kjøtt? Da er den fin, har liksom litt å tygge på og sånn. 👍

De kjøpes i vanlig butikk? Og hvor lang steke tid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (Akkurat nå):

Det kunne jeg tenkt meg å prøve, hvor lenge steker dere de? :)

1-1,5 time i stekepanne under lokk. Skrelt. Og delt. Da blir de sånn som på bildet. Enklest å bli kjent med den i suppe tror jeg. Koke lenge i biter så stavmikse. Denne bruker jeg da

https://www.godt.no/oppskrift/7497/jordskokksuppe

A7715803-56E8-40A7-A232-AC94F3909506.jpeg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Catalina skrev (2 minutter siden):

De kjøpes i vanlig butikk? Og hvor lang steke tid? 

Ja. I pose i grønnsaksdisk. Har de de fleste steder. Se innlegg under til Rumle. Bør ligge lenge til nokså myke. Men mer vanlig i suppe eller jordskokkpure til kjøtt eller fisk. Å steke hele er nok ikke så vanlig kanskje

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En av oss", boka Åsne Seierstad har skrevet om Utøya ble bare mer og mer levende, rørende, interessant, umulig å legge fra seg da jeg kom til kapittelet om den skjebnesvangre dagen, og sidene etterpå. På to dager har jeg lest 122 sider av boka.  Fra øverst på side 296 til øverst på side 418. Den er for øvrig på 529 sider til sammen.

Jeg vet ikke om det er riktig å kalle det uinteressant...

Endret av Millimani
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (Akkurat nå):

Takk! :blomst: 

Lykke til! Og bare å kjenne med kniv enten det er til kok i suppe eller alene, skal mykne som andre grønnsaker gjør, tar bare lang tid🙂👍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Athena Catalina

Ja. I pose i grønnsaksdisk. Har de de fleste steder. Se innlegg under til Rumle. Bør ligge lenge til nokså myke. Men mer vanlig i suppe eller jordskokkpure til kjøtt eller fisk. Å steke hele er nok ikke så vanlig kanskje

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (Akkurat nå):

"En av oss", boka Åsne Seierstad har skrevet om Utøya ble bare mer og mer levende, rørende, interessant, umulig å legge fra seg da jeg kom til kapittelet om den skjebnesvangre dagen, og sidene etterpå. På to dager har jeg lest 121 sider av boka.  Fra øverst på side 296 til øverst på side 418. Den er for øvrig på 529 sider til sammen.

Jeg så du leste den i boktråden og lurte på å spørre deg hva du synes, jeg har hatt den på listen selv så lenge, men, ikke fått lest den enda. Men, nå skrev du jo det :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (Akkurat nå):

Lykke til! Og bare å kjenne med kniv enten det er til kok i suppe eller alene, skal mykne som andre grønnsaker gjør, tar bare lang tid🙂👍

Ahh smart, takk 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Athena Catalina
Millimani skrev (2 minutter siden):

"En av oss", boka Åsne Seierstad har skrevet om Utøya ble bare mer og mer levende, rørende, interessant, umulig å legge fra seg da jeg kom til kapittelet om den skjebnesvangre dagen, og sidene etterpå. På to dager har jeg lest 121 sider av boka.  Fra øverst på side 296 til øverst på side 418. Den er for øvrig på 529 sider til sammen.

Veldig god bok, kjøpte den da den kom ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Catalina skrev (3 minutter siden):

Takk :)

Rumle skrev (2 minutter siden):

Ahh smart, takk 🙂

Bare hyggelig🙂❤️Bare vær obs på at den har mye bra for fordøyelsen🤪 Så det kan ehm ..rumle litt i magen dagen etter🙈

Endret av Frøkenfryden
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær obs på at den har mye bra for fordøyelsen🤪 Så det kan ehm ..rumle litt i magen dagen etter🙈

Haha takk for advarselen! 

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (2 minutter siden):

Jeg så du leste den i boktråden og lurte på å spørre deg hva du synes, jeg har hatt den på listen selv så lenge, men, ikke fått lest den enda. Men, nå skrev du jo det :Nikke:

Ja, den anbefales på det sterkeste! Den må du virkelig bare lese 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...