Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!


^littletoomuch

Anbefalte innlegg

TheHairyToothfairy skrev (12 timer siden):

Faktisk lengre.. jeg er som en inngrodd negl

Siden kvinneguiden startet i 1970? 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bølle skrev (20 minutter siden):

Siden kvinneguiden startet i 1970? 😅

Haha, det var å ta litt drastisk i 😅

Dukket vel opp i 2003/2004ish, jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinet skrev (39 minutter siden):

Sjenanse er blitt et nytt sosialt herskeuttrykk hvor man bruker begrepet sjenanse til å sosialt ekskludere , trakassere og som hathandling mot folk man ikke liker.

Sjenanse er abstrakt og subjektivt.. Hvem er ikke til sjenanse for noen ? 

Hvem kan gjøre hevd på at noen er til sjenanse? Flertallet eller den som er mest sosialt respektert, mobben ? Haterne ?

Hvis jeg syntes at skrikende og skrålende barnehage på biblioteket er til sjenanse , ville jeg blitt respektert for det på linje med at de barnehageansatte der ville ansett meg som sjenanse? 

Sjenansebegrepet er blitt en ny mobbekultur.

Sjenanse er en naturlig følelse like gammel som menneskers kultur og natur . Mulig du blander med straffelovens begreper, som kan tilbakedateres til 1926 og dermed ikke kan kalles særlig nytt som fenomen eller lovtekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjenansebegrepet er blandingen mellom sanseinntrykk og toleranse . Vi blir mer og mer tolerante, fordi vi blir mer og mer avstumpet som følge av mediaoppslag og innhold , men også mer intolreant . Vi står gjerne hodestups inn gjennom knuste bilvinduer for å ta bilder av en forulykket sjåfør , slik at det kan deles på sosiale media. På 90 tallet kunne bodøværinger få krydret morgene sin med å gå ut utedøren og møte en vegg av sildoljestank fra burøya, noe som var helt greit, bøndenes gjødsling på jordene som fyller hus og leiligheter med lukten av skit og urin og senere på året råtten kållukt , i skjønneste orden, skifte bleier på barn og vaske opp oppkast osv osv..men mellommenneskelig er toleransegrensen annerledes. Da teles toleransen opp i 2 , den du liker eller dem du ikke liker. Toleransegrensen er betydelig høyere mot dem du liker og kan være lik null mot dem du ikke liker.  Dette har ikke gått husforbi for de som lever av å etablere og benytte seg av hersketeknikker i samfunnet. Nå er sjenansebegrepet blitt en sosialt ekskluderende mobbekultur.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lurven
Frøkenfryden skrev (53 minutter siden):

Kvinne (41) : eg elskar å symja åleine mellom fjella seier ho, med duggfriske roser i kjakane😃

No setter me over te værmeldingå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (23 timer siden):

få en venn til å sende

Er ikke så lenge til jeg er tilbake i Norge. Må jo tåle litt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AliceNextDoor skrev (6 minutter siden):

Er ikke så lenge til jeg er tilbake i Norge. Må jo tåle litt. :)

Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Alvorlig prat her i dag.  Jeg ønsker ikke å være til sjenanse for noen, så jeg prøver å oppføre meg ordentlig.  (=oppførsel)

Av og til kan jeg føle meg litt sjenert pga litt av hvert.(=en følelse)

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (15 minutter siden):

Alvorlig prat her i dag.  Jeg ønsker ikke å være til sjenanse for noen, så jeg prøver å oppføre meg ordentlig.  (=oppførsel)

Av og til kan jeg føle meg litt sjenert pga litt av hvert.(=en følelse)

Eksakt. Når man har levd en stund så er hele temaet om at noe har blitt verre eller bedre ganske lett gjennomskuelig med at det eneste som har forandret seg er at vi kommuniserer annerledes og mer direkte.

Og, med å jobbe såpass mye med mennesker på både sitt verste og sitt beste som jeg gjør så er det ærlig talt ganske enkelt sånn at folk er folk. Og det er kult.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte droppe fest pga hodepine. Det eneste sosiale jeg skulle være med på i sommer.

 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymburker skrev (30 minutter siden):

Jeg måtte droppe fest pga hodepine. Det eneste sosiale jeg skulle være med på i sommer.

 

Leit å høre🥺

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (1 minutt siden):

Leit å høre🥺

Det er selvforskyldt siden jeg drakk alkohol i går. Jeg tåler ikke alkohol på samme måte som andre, og burde blir avholds. Det er ikke verdt smerten det forårsaker.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonymburker skrev (1 minutt siden):

Det er selvforskyldt siden jeg drakk alkohol i går. Jeg tåler ikke alkohol på samme måte som andre, og burde blir avholds. Det er ikke verdt smerten det forårsaker.

Skjønner deg.. litt i alle fall. Kan drikke maks to glass om jeg ikke skal merke det om natta. Andre hiver ned en flaske liksom. Men nyter de to da🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (1 minutt siden):

Skjønner deg.. litt i alle fall. Kan drikke maks to glass om jeg ikke skal merke det om natta. Andre hiver ned en flaske liksom. Men nyter de to da🙂

Jeg skjønner ikke de som klarer å drikke så mye. Har et familiemedlem som drikker hver(!) dag, og han er like rask og fin hver morra. Ikke at det er noe å trakte etter, så klart. Å være fungerende alkoholiker er ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke de som klarer å drikke så mye. Har et familiemedlem som drikker hver(!) dag, og han er like rask og fin hver morra. Ikke at det er noe å trakte etter, så klart. Å være fungerende alkoholiker er ikke bra.

Ikke jeg heller. Ikke bra. Får svetterrier og hjertebank om natta og tenker leveren min gråter😂 Er også helsepersonell så da er det også regler på timer og sånn. Så er veldig moderat. Høres ut som du har ok kontroll selv om du har perioder med mer da. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
Anonymburker skrev (7 minutter siden):

Jeg skjønner ikke de som klarer å drikke så mye. Har et familiemedlem som drikker hver(!) dag, og han er like rask og fin hver morra. Ikke at det er noe å trakte etter, så klart. Å være fungerende alkoholiker er ikke bra.

Han fungerer kanskje bra nå, helt til han plutselig ikke gjør det lenger, du forkorter livet med ganske mange år hvis du drikker hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...