Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!


^littletoomuch

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

14 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

Må inn til Oslo en tur i morgen.

Ok :velkommen: skal du være :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Daryl Dixon skrev:

Skal se etter deg jeg 😜😜

Ja du får gjøre det :fnise: Jeg skal besøke mamma i morgen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe noen flere næringsdrikker til henne, har kjøpt skogsbærsmak som jeg skal ta med. Men jeg vet ikke hvilke som er gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daryl Dixon
29 minutter siden, Frøkensina skrev:

Skal kjøpe noen flere næringsdrikker til henne, har kjøpt skogsbærsmak som jeg skal ta med. Men jeg vet ikke hvilke som er gode.

Man kan få resept på de, og få de levert hjem. Da kan hun få prøve seg frem med mange smaker. Finnes drikker og puddinger og... pulver og supper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

Man kan få resept på de, og få de levert hjem. Da kan hun få prøve seg frem med mange smaker. Finnes drikker og puddinger og... pulver og supper.

Åja, håper hun kan få resept på de. Det var lurt! Puddinger og supper har jeg ikke sett. Takk :blomst:

Endret av Frøkensina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon
3 minutter siden, Frøkensina skrev:

Åja, håper hun kan få resept på de. Det var lurt! Puddinger og supper har jeg ikke sett. Takk :blomst:

Legen må bare skrive en god grunn til hvorfor man får det, før var det kun de med kreft og Parkinson nesten som fikk. Nå er det mange fler, alderdom og underernæring er gode grunner. Det finnes så mange typer, både med og uten fiber, noen er som fullverdig måltid. Ikke alle er gode, men man kan som sagt få prøve pakke. Calogen er spes bra/viktig. 30mlx3/4 ganger daglig gir masse kalorier. Kan bestille gjennom mediq eller dahle med resept. Hun får det da gjennom helfo, koster nesten ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Dr. Ops skrev:

Mange takk :lillesky2:

Begrenset hvor mye jeg kan gjøre over tekst, men hvis du undersøker litt rundt om higher self og kanskje noen guidet meditasjoner så er du godt i gang. 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieLo skrev:

Begrenset hvor mye jeg kan gjøre over tekst, men hvis du undersøker litt rundt om higher self og kanskje noen guidet meditasjoner så er du godt i gang. 🙂

Det skal jeg gjøre. Gleder meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

Legen må bare skrive en god grunn til hvorfor man får det, før var det kun de med kreft og Parkinson nesten som fikk. Nå er det mange fler, alderdom og underernæring er gode grunner. Det finnes så mange typer, både med og uten fiber, noen er som fullverdig måltid. Ikke alle er gode, men man kan som sagt få prøve pakke. Calogen er spes bra/viktig. 30mlx3/4 ganger daglig gir masse kalorier. Kan bestille gjennom mediq eller dahle med resept. Hun får det da gjennom helfo, koster nesten ingenting. 

Tusen takk :hjerte: Hjemmesykepleierne har bedt meg om å kjøpe de, så håper bare at hun ikke må møte hos legen for å få de på resept. Hun klarer ikke dra til legen og vil ikke be han komme hjem 😅 Hvordan får man prøvepakke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon
31 minutter siden, Frøkensina skrev:

Tusen takk :hjerte: Hjemmesykepleierne har bedt meg om å kjøpe de, så håper bare at hun ikke må møte hos legen for å få de på resept. Hun klarer ikke dra til legen og vil ikke be han komme hjem 😅 Hvordan får man prøvepakke? 

Hvis hjemmesykepleien ber deg kjøpe skjønner jeg ikke hvorfor de ikke tar initiativ til å skaffe resept. Det kan de lett gjøre ved å sende legen rapport, og han/hun ordner resept. Hjemmesykepleien kan da ringe til mediq feks og be om prøver, eller du kan ringe kundeservis når de vet de har fått ordnet resept, og da er det bare å si til hvem og litt hva man vil prøve. Første gang jeg trengte næringsdrikker var det hjemmesykepleien som fikset. Ikke sikkert dem vet at det er lettere å få resept på det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

Hvis hjemmesykepleien ber deg kjøpe skjønner jeg ikke hvorfor de ikke tar initiativ til å skaffe resept. Det kan de lett gjøre ved å sende legen rapport, og han/hun ordner resept. Hjemmesykepleien kan da ringe til mediq feks og be om prøver, eller du kan ringe kundeservis når de vet de har fått ordnet resept, og da er det bare å si til hvem og litt hva man vil prøve. Første gang jeg trengte næringsdrikker var det hjemmesykepleien som fikset. Ikke sikkert dem vet at det er lettere å få resept på det nå...

Hun har Parkinson så det burde de jo forstå at de kan da, med det du sa :jepp: Tror jeg skal ringe de og spørre, jeg aner ikke hvem av dem som sa det til meg på tlf en dag dessverre, bare at det var en av damene. Tusen takk for hjelpen!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

Hvis hjemmesykepleien ber deg kjøpe skjønner jeg ikke hvorfor de ikke tar initiativ til å skaffe resept. Det kan de lett gjøre ved å sende legen rapport, og han/hun ordner resept. Hjemmesykepleien kan da ringe til mediq feks og be om prøver, eller du kan ringe kundeservis når de vet de har fått ordnet resept, og da er det bare å si til hvem og litt hva man vil prøve. Første gang jeg trengte næringsdrikker var det hjemmesykepleien som fikset. Ikke sikkert dem vet at det er lettere å få resept på det nå...

Må man ikke ha en diagnose? Er pårørende til en med behov. Avslag pga manglende diagnose (underernært ikke nok). Bør prøve igjen altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon
Akkurat nå, Dr. Ops skrev:

Må man ikke ha en diagnose? Er pårørende til en med behov. Avslag pga manglende diagnose (underernært ikke nok). Bør prøve igjen altså?

Kanskje de mener det må spesifiseres hva underærnæringen kommer av. Om det er demens, kreft, MS  osv som gjør det. Jeg mener det absolutt kan prøves igjen, selv uten en annen diagnose, for underernæring er alvorlig nok. Jeg er ikke leggr eller en av de som bestemmer, men jeg spør og graver og har hatt en som jobber innen disse firmaene hjemme hos meg. Han var veldig på å oppsøke hjemmesykepleien og sykeavd i området her for å opplyse om det. 

 

6 minutter siden, Frøkensina skrev:

Hun har Parkinson så det burde de jo forstå at de kan da, med det du sa :jepp: Tror jeg skal ringe de og spørre, jeg aner ikke hvem av dem som sa det til meg på tlf en dag dessverre, bare at det var en av damene. Tusen takk for hjelpen!!

Skulle bare mangle. Må være nyttig der jeg kan. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...