Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!


^littletoomuch

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Din nyeste Tantunge kommer i "fulleste farta".....     (:lur:)

😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

          :sjokkbla: ...iiiiiiik!!! ...og jeg bråsnur og titter en HELT annnen vei her! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even in the beginning...in the 50s...we all knew Richard was gay.  And no one cared.  He was and is a great guy.

-   Chuck Berry.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

I alle dager. Ser jeg "Kjell" fra Ullared som avatar over her? :sjokkbla: I såfall var det uventet. 

Hva hadde du forventet deg da? Morgan?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Some of us blacks played great music. But wasn't heard widespread.  It was Bill Haley with his love for Louis Jordan and Big Joe Turner who first opened the door for us.  Elvis, for sure.   But Haley was the first.  He was experienced from the hillbilly and the blues which ultimately combined IS rock'n' roll.

-   Chuck Berry.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er den dårligste serien jeg har sett i sommer. Vanligvis så er det min type serie når jeg først skal sette av tid. Men det fenger meg ikke slik som jeg hadde håpet. Får litt GOT og Th Witcher vibè av serien, men likevel så føler jeg at det et noe som mangler. Mulig sesong 2 vil gjøre opp for sesong 1.

MV5BYjA2M2YxMjQtOTIwOS00ODIyLThmYWEtM2Y1NGFkNjI1YmNkXkEyXkFqcGdeQXVyMDM2NDM2MQ@@._V1_UY1200_CR90,0,630,1200_AL_.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

          :sjokkbla: ...iiiiiiik!!! ...og jeg bråsnur og titter en HELT annnen vei her! 

Er du på sniketur i huset mitt, kanskje?      :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chuck Berry har antakelig skandinavisk opphav på en side.   Han het Charles Edward ANDERSON Berry.

Og hvite trekk synes i ansiktet hans.   Uansett hadde han et hvitt opphav et eller annet sted i slekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brettet teppet over KatteFant.  Fikk sinnablikk siden jeg vekket den...   --->   😾

...men så    --->   😽

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I love country music.  White man's blues, y'know!   And Maybellene is based on the old hillbilly/bluegrass song Ida Red.

-   Chuck Berry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jerry Lee skrev:

Some of us blacks played great music. But wasn't heard widespread.  It was Bill Haley with his love for Louis Jordan and Big Joe Turner who first opened the door for us.  Elvis, for sure.   But Haley was the first.  He was experienced from the hillbilly and the blues which ultimately combined IS rock'n' roll.

-   Chuck Berry.

Sant det, hillbilly eller blue grass og country + blues og gospel = rock. Det er så mange som tror at sjangre og «svart/hvit» musikk står separat og mot hverandre, men det er helt feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Jeg brettet teppet over KatteFant.  Fikk sinnablikk siden jeg vekket den...   --->   😾

...men så    --->   😽

Kattefant er på oppdrag :lur: Skal nok gjøre en katteperson av han Jerry ja :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Jeg brettet teppet over KatteFant.  Fikk sinnablikk siden jeg vekket den...   --->   😾

...men så    --->   😽

Nå finn jeg lyst til å se et bildet av dette berømte KatteFant som jeg ser så mye skriverier om🤭😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Frøkensina skrev:

Sant det, hillbilly eller blue grass og country + blues og gospel = rock. Det er så mange som tror at sjangre og «svart/hvit» musikk står separat og mot hverandre, men det er helt feil.

Nettopp!   De svarte nådde ikke et hvitt publikum siden de ikke ble spilt på hvite radiostasjoner.  Og selvom en hvit artist som Haley måtte endre den smått seksuelle teksten til Joe Turners Shake, Rattle and Roll, var han en av de første som spilte inn de svartes musikk.

  Om det ikke er for mye å be om kan du jo poste både Turners og Haleys versjon for sammenligning.   😊

Og som Chuck sa...he opened the door for us blacks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Frøkensina skrev:

Kattefant er på oppdrag :lur: Skal nok gjøre en katteperson av han Jerry ja :fnise:

Hahah.    Dusten er på god vei.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Nå finn jeg lyst til å se et bildet av dette berømte KatteFant som jeg ser så mye skriverier om🤭😊

Jeg får fortsatt ikke til å poste bilder og videoer.   Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegetarpizzaen til ikea :daane: Den toppingen er såååååååååååååååååååååååååååååååååååå god :spise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bill Haley var en profesjonell musiker alt i en alder av 20 år midt på 40tallet.  Det var hillbilly og jodling (han vant et statsmesterskap i jodling i -47)

Men han hadde tidlig en kjærlighet til svart musikk.   Rock The Joint (1952) kom fra en svart sanger.   Crazy man, crazy (1953) var hans egen og Rock around the clock (1954/55), hans største hit, var også en "svart sang" opprinnelig.  Det Haley gjorde for svarte musikere er så forferdelig urettferdig undervurdert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...