Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!


^littletoomuch

Anbefalte innlegg

Jeg husker at jeg fikk et myggstikk i 1994.......kan ikke huske at jeg har fått noe etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Catalina Culès said:

Myggen er det overlegent mest farlige dyret i verden for oss mennesker! Ikke det at du faller død om når en mygg biter deg, det vet du jo godt av erfaring, men flere typer mygg kan bringe med seg svært farlige sykdommer. Den farligst sykdommen er malaria, og finnes i noen melanesiske land i sydhavet.
Drepte av mygg per år i verden: 2-3 millioner!!

 

Det tristeste er at dette i stor grad handler om fattigdom. Malariaen herjer i de fattige landene og derfor har ikke legemiddelfirmaene funnet det økonomisk å finne en løsning. Bill Gates sa at før han donerte penger til å bekjempe malaria så ble det brukt mer penger på å bekjempe mannlig hårtap enn malaria.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en møll her, men den forsvant så nå ser jeg etter den for å drepe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 Juli er den offisielle syvsoverdagen, dette er minnedag om de hellige syv sovere som er katolske skytshelgener, i følge legenden skal de ha blitt murt inni en grotte hvor de skal ha falt i søvn og våknet igjen 200 år senere da grotten ble åpnet igjen.

Legenden forteller at under den romerske keiser Decius (249-251) år 250 nektet syv kristne menn fra Efesos å ofte til "Gudkeiseren" dette førte til at det ble sendt soldater for å arrestere dem. De gjemte seg da i en grotte på nordvestsiden av fjellet Kalion (som i dag heter Panavirdag) i Efesos. Men soldatene fant gjemmestedet og murte dem inne i grotten for at de skulle dø.

Men i år 447 nesten 200 år senere, så trengte tilfeldigvis noen hyrder inn i grotten og de syv mennene våknet til nytt liv av den friske luften. De var underet og fremdels like unge som de var 200 år tidligere, De ble ført fram til den kristne keiser Theodosios II (408-450) og biskopen av Efesos. De vitnet om sin oppstandelse fra de døde, Og folk undret seg over dette mirakelet, de syv soverne la seg trygt ned for å dø, De ble æret som martyrer og de syv ble skytshelgener for feber og søvnløshet. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lest i dagbladet en anmeldelse av Taylor Swifts nye musikk og den fikk god kritikk, så...den lytter jeg til nå. 
Det er for meg en helt uvanlig artist å lytte til. Det har vært et par pophits derfra som jeg har hoppet til, men nå
må jeg visst lytte og se for meg teksten. Plata er lavmælt. Det er i teksten ting skjer. Hmm.... :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett begge sesongene på das boot siste 48 timene. Ens drømmer/ mareritt blir påvirket av det :redd:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sola de skrev:

Har sett begge sesongene på das boot siste 48 timene. Ens drømmer/ mareritt blir påvirket av det :redd:

Er den så bra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt drømte jeg at jeg la igjen sekken med både husnøklene og mobiltelefonen på bussen. Merket det selvsagt akkurat i det bussen kjører. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Er den så bra? 

Den gikk greit an å se på. Den viser enkelte ting som de var. Brutaliteten og grusomheter i krig. Egentlig ikke bedre eller dårligere enn tidligere filmatiseringer fra 2. verdenskrigs dager. Historien vår er forferdelig rett og slett. går ikke an å glansbildemale den på noe vis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sola de skrev:

Den gikk greit an å se på. Den viser enkelte ting som de var. Brutaliteten og grusomheter i krig. Egentlig ikke bedre eller dårligere enn tidligere filmatiseringer fra 2. verdenskrigs dager. Historien vår er forferdelig rett og slett. går ikke an å glansbildemale den på noe vis.

Nei, sant det :sukk:

Tenkte du likte den veldig godt siden du så alt på så kort tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Sola de said:

Den gikk greit an å se på. Den viser enkelte ting som de var. Brutaliteten og grusomheter i krig. Egentlig ikke bedre eller dårligere enn tidligere filmatiseringer fra 2. verdenskrigs dager. Historien vår er forferdelig rett og slett. går ikke an å glansbildemale den på noe vis.

Utrolig hvor mye ondskap som kom frem i den perioden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Rumle skrev:

Nei, sant det :sukk:

Tenkte du likte den veldig godt siden du så alt på så kort tid

Jeg pleier å se hele sesonger av ting i et for å få hele handlingen på en gang

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, SVK skrev:

Utrolig hvor mye ondskap som kom frem i den perioden. 

Tror ikke verden i krig i dag er noe bedre enn da. heller tvert i mot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...