Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!


^littletoomuch

Anbefalte innlegg

Gjest Daryl Dixon

Drømte i natt at alle som hadde hatt corona måtte gå med et merke så alle så det. Minte meg om merkene jødene måtte gå med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Daryl Dixon skrev:

Drømte i natt at alle som hadde hatt corona måtte gå med et merke så alle så det. Minte meg om merkene jødene måtte gå med. 

Det hadde vært trist. Da bør vel de som tar vaksinen for det også gå med det merket, siden vaksinen inneholder viruset bl.a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon
15 minutter siden, MarieLo skrev:

Det hadde vært trist. Da bør vel de som tar vaksinen for det også gå med det merket, siden vaksinen inneholder viruset bl.a?

Så klart ikke. Ingen skal gå med noe merking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Daryl Dixon skrev:

Så klart ikke. Ingen skal gå med noe merking. 

Neida, men hvis noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så jeg får tre oppringninger som jeg ikke tar fordi jeg vet ikke hvem de er. Sjekker på nett og de er ingen jeg kjenner. Siste sto bare +48 og Polen. Hva i :raven:er det siste for noe? >_<

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

For 102 år siden levde den russiske tsarfamilien sine siste 24 timer.

Ble ikke tsar-styret oppløst under 1. Verdenskrig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, MarieLo skrev:

Ble ikke tsar-styret oppløst under 1. Verdenskrig?

Ja i Mars 1917 under Februarrevolusjonen, men de ble  drept 17 Juli 1918.

 

Russland på den tiden brukte den Julianske kalender så i Russland var 23 Februar da revolusjonen brøt ut, mens i vesten var det 8 Mars siden i vesten brukte man den Gregorianske kalender. Noe som er grunnen til at det kalles Februarrevolusjonen og ikke Marsrevolusjonen.

Litt som med Oktoberrevolusjonen som egentlig skjedde i November.

 

Litt langt svar til noe jeg bare kunne ha skrevet ja på.

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Ja i Mars 1917 under Februarrevolusjonen, men de ble ikke drept 17 Juli 1918.

 

Russland på den tiden brukte den Julianske kalender så i Russland var 23 Februar da revolusjonen brøt ut, mens i vesten var det 8 Mars siden i vesten brukte man den Gregorianske kalender. Noe som er grunnen til at det kalles Februarrevolusjonen og ikke Marsrevolusjonen.

Litt som med Oktoberrevolusjonen som egentlig skjedde i November.

 

Litt langt svar til noe jeg bare kunne ha skrevet ja på.

De ble ikke drept før 17. Juli, mener du?

Og ja, nei, jeg var litt korttenkt der, det føltes ut som det var kortere tid siden 1. Verdenskrig enn det egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MarieLo skrev:

De ble ikke drept før 17. Juli, mener du?

Og ja, nei, jeg var litt korttenkt der, det føltes ut som det var kortere tid siden 1. Verdenskrig enn det egentlig er.

Nei jeg mener det ikke, det er et faktum at de ble drept mellom klokken 1 og 2 på morgenen 17 Juli 1918.

I det store historiske bilde så er det egentlig ikke så lenge siden 1 verdenskrig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt hadde jeg mareritt om at jeg havnet på feil tog. Selvsagt ikke verdens verste mareritt, men jeg blir superstresset når slikt skjer. Man havner på feil sted, man vet ikke hvor lang tid det tar før returtoget kommer, man vet ikke om man rekker toget hjem. I tillegg blir jeg redd for å bli tatt i billettkontroll. 

 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, NymeriaRhoynar said:

Det er nok flere som har det problemet. Jeg drømmer om å slutte å jobbe og bare sitte hjemme og lese bøker. En kompis mente at den eneste praktiske løsninga på dilemmaet er å bli satt i fengsel, men det synes jeg blir å dra det litt for langt.

Hehe, ja det er å dra det for langt. :P

For meg så er også deler av problemet at jeg bruker veldig lang tid på å lese en bok. Leser jeg noe i en bok som jeg ikke forstår så slår jeg det opp. Der kan det kanskje stå noe som er interessant også slår jeg opp det også, osv. Slik kan det gå hele dagen og jeg ender med å ha lest bare noen få sider i den opprinnelige boken jeg skulle lese. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

16 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Nei jeg mener det ikke, det er et faktum at de ble drept mellom klokken 1 og 2 på morgenen 17 Juli 1918.

I det store historiske bilde så er det egentlig ikke så lenge siden 1 verdenskrig. 

Men du skrev jo "De ble ikke drept 17. Juli", og da lurte jeg på om det skulle være en "før" inn i der.

Ja, tror det påvirker litt om hvor mye info de har laget om verdenskrigene og pushet ut siden også. 

Den industrielle revolusjonen f.eks og livet før det, virker som veldig lenge siden, men overgangen var jo bare 50-60 år før den første krigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er over 16 km til den nærmeste power og Elkjøp butikken fra her jeg bor.

Skulle ønske de lå en litt nærmere, eller ihvertfall at en av dem lå litt nærmere.

Endret av Aragorn ll Elessar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MarieLo skrev:

 

Men du skrev jo "De ble ikke drept 17. Juli", og da lurte jeg på om det skulle være en "før" inn i der.

Ja, tror det påvirker litt om hvor mye info de har laget om verdenskrigene og pushet ut siden også. 

Den industrielle revolusjonen f.eks og livet før det, virker som veldig lenge siden, men overgangen var jo bare 50-60 år før den første krigen.

 

Merkelig la ikke en gang merke til at jeg gjorde det, det var en idiotisk feil av meg.

De ble drept 17 Juli 1918,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

 

Merkelig la ikke en gang merke til at jeg gjorde det, det var en idiotisk feil av meg.

De ble drept 17 Juli 1918,

Null stress. Trenger ikke å være hard mot deg selv for min del, jeg prøvde bare å forstå deg.

Takk for infoen forresten. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...