Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!


^littletoomuch

Anbefalte innlegg

De gylne sporer-slaget var et slag mellom Frankrike og grevskapet Flandern 11 Juli 1302. Slaget foregikk like utenfor byen Kortrijk. Flandern vant slaget og 40% av den Franske adel ble drept under slaget noe som førte til at kongens posisjon og makt i Frankrike ble kraftig styrket og adelen mistet mye av sin makt

Krigen mellom Frankrike og Flandern varte fra 1297 til 1305 og Frankrike gikk seirende ut av krigen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Titania said:

Jeg syns 500 tidvis kan være for lett. 1000 er for vanskelig og 1500 var umulig 😅

 

Skjønner!

7 minutter siden, Titania said:

 

 

Ikke bergenser, men veldig glad i byen 🥰

Enig, veldig flott by!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2020 den 21.58, Daryl Dixon skrev:

Vet ikke... Kanskje.

Du kan og lage små pestoboller, og kaste på tilfeldige forbipasserende, mens du roper PESTO ATTACK! Og bli kalt for pestodamen fra Bergen. 

:skratte:

Eller agent-gjemme-seg og lage store avisoppslag :ninja:

På 9.7.2020 den 23.02, Frøkensina skrev:

Mhm 😅

:klemmer:

9 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Den nærmeste butikken ligger mellom 2.5 og 3 km unna. ikke at det er langt men noen ganger skulle jeg ønske det lå en litt nærmere.

Jeg glemte hva jeg skulle kommentere. Ignorer denne.

4 timer siden, CAPS LOCK skrev:

Nå sentrifugerer vaskemaskina mi. Jeg slo den på for 2 timer og 13 minutter siden. Det er 46 minutter igjen av programmet; bomull 40 grader 

Hurra for rene klær!

3 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Det lå en kløver 5 på verandaen som ikke tilhører noen av mine kortstokker.

Antar at en av leilighetene over meg har sluppet den ned også har den blåst inn på min veranda

Her legges alle kortene på bordet, ja.

Hvis du spiller kortene riktig, kan det hende naboene har noen ess i ermet.

Kort og godt.

Yes im bored.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se fra 18:00 og ut hvis du vil begynne med det juicy innholdet.

"Dette er ekstremt farlig for demokratiet vårt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å sove sånn ca nesten seks timer i natt. To ganger opp, sjekke finn og dagbladet. Så tilbake til seng. :Gjesp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den engelske fotballlegenden Jack Charlton er død 85 år gammel

Han var med å vinne VM i 1966 med England.

Han spilte sin helle karriere for Leeds United fra 1952 til 1973 og spilte 629 kamper for Leeds og skorte 70 mål. 

Han vant serien med Leeds i 1968-69

Fa Cupen i 1971-72

Ligacupen i 1967-68

FA Charity shield i 1969

Messebycupen (foreløperen til UEFA Cupen og Europa League) i 1967-68 og 1970-71

Han var en del av tidens beste Leeds lag under Don Revie som var Leeds trener fra 1961 til 1974. Leeds storhets tid regnes fra 1964 til 1974 da Leeds vant serien 2 ganger havnet på 2 plass 5 ganger og 3 plass 1 gang. De fikk også 2 fjerdeplasser

De nådde FA cup finalen 4 ganger vant den 1 gang tapte 3.. Leeds vant den eneste ligacupfinalen de spilte. De vant 2 av sine 3 finaler i Messebycupen. 

I 1975 tapte de finalen i Serievinnercupen mot Bayern Munchen.

Så selv om Leeds hadde sin storhetstid på 60 og 70 tallet så kan det omtales som et nesten lag siden de burde ha vunnet mye mer enn det de gjorde.

Jack Charlton er eldre bror av den kanskje litt mer kjente Bobby Charlton som spilte for Manchester "Scum" United.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon
12 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Kan knapt gå....så det blir ikke slåttonn i dag, heller.   Faen, altså!!     :kjefte:

:tristbla: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

:tristbla: 

:klem:

Ja. Men sånn er det.  Periodevis ute av spill. Men det kunne ventet litt nå, syns jeg.     :fnise:

:klem:     God lørdag, Mr. Dixon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon
9 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Ja. Men sånn er det.  Periodevis ute av spill. Men det kunne ventet litt nå, syns jeg.     :fnise:

:klem:     God lørdag, Mr. Dixon.

Passer alltid dårlig med sånne perioder. Men du er viktigere enn at graset blir langt! :jepp: Håper dagen din blir så bra som den kan bli! God lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
42 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Kan knapt gå....så det blir ikke slåttonn i dag, heller.   Faen, altså!!     :kjefte:

Håper det snart blir bedre :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Daryl Dixon skrev:

Jeg har aldri puslet..

Det har ikke jeg heller gjort noe særlig. Har fått utallige puslespill av dem som elsker slikt i gave opp igjennom, men har aldri puslet dem.

55 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Kan knapt gå....så det blir ikke slåttonn i dag, heller.   Faen, altså!!     :kjefte:

God bedring :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

Passer alltid dårlig med sånne perioder. Men du er viktigere enn at graset blir langt! :jepp: Håper dagen din blir så bra som den kan bli! God lørdag!

 

39 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Håper det snart blir bedre :hug:

 

19 minutter siden, Sola de skrev:

 

God bedring :hug:

Tusen takk.     :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Morgen er det 102 år siden Norge spilte sin første landskamp i fotball mot Sverige.

Norge tapte 11-3

Minotti Bøhn ble den første spiller til å skore et landslagsmål. Han ga Norge 1-0 ledelsen etter 1 minutt, han skorte også det 3 målet.  Han spilte for Odin og Mercantile 

Hans Endrerud skorte Norges andre mål

Klubben Odin ble oppløst i 1908

Mercantile spille nå i 7 divisjon men de vant Norgesmesterskapet i 1907 og 1912, Og 9 av spilleren på laget som spilte Norges første landskamp mot Sverige var fra Mercantile. Men etter 2 verdenskrig har klubben blitt nedlagt og gjenopprettet mange ganger.

Minotti Bøhn var født i 1888 og ga seg som fotballspiller som 21 åring i 1909 da han flyttet til London, Han døde i 1975

Målene for Sverige i 11-3 seieren mot Norge ble skåret av

Karl Gustafsson -2 mål
Erik Börjesson - 8 mål
Hans Lindman -1 mål
 

Karl Gustafsson er spilleren som scoret Sveriges første landslagsmål etter 14 minutter. Kampen mot Norge 12 Juli 1908 var ikke bare Norges første landskap det var også Sveriges første landskamp.

Endret av Aragorn ll Elessar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...