Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!


^littletoomuch

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Rumle skrev:

Sorry! Meeeeeen, jeg følger så mye rart!? Skal jeg si i fra om alt jfg synes er spennende? :fnise:

:fnise: Nei kanskje ikke alt! 

 

3 timer siden, Sola de skrev:

Det var en gang i riktig gamle dager. En liten jente som het Frøkensina. Hun elsket egentlig julen, men Frøken tante Antisina hadde sagt at det var kun i desember hun fikk snakke om julen, så da kunne ikke lille Frøkensina snakke om julen, selv om hun ville. Plutselig en dag, lå det en liten pakke på trappa til Frøkensina. En pakke. Det var jo midt i april måned. Ikke hadde Frøkensina bursdag heller. Hun hadde jo så lyst til å åpne den, men Frøken tante Antisina hadde sagt at det hørte desember til. Men hun kunne jo ta en bitteliten titt bare.. Lille Frøkensina listet seg bort til pakken. Løftet av lokket og oppi der lå det en liten juleengel. Ååååååå, det var den fineste engelen, lille Frøkensina noen gang hadde sett, men hun måtte skynde å gjemme den, før Frøken tante Antisina så den. Noen dager senere dukket det opp en ny pakke. Lille Frøkensina var mer nysgjerrig enn noen gang før. Hun løftet spent av lokket, og oppi der lå to søte turtleduer. Lille Frøkensina skyndte seg å gjemme disse også.

Julen kom og gikk det året. Mange juler til. Til plutselig en dag. Frøkensina var nå voksen blitt og mens hun ryddet på sin gamle pikeværelse, kom hun over noe gjemt innerst i skapet. Der fant hun fineste engelen og turtleduene og vips kom julemagien over Frøkensina og hun elsket julen året rundt.

Snipp snapp snute :nisse:

 

Sorry, kunne ikke dy meg :klem:

:fnise: Den var søt da! :nissegutt:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er det 663 år siden den tysk-romerske keiser Karl IV la ned grunnstenen for Karlsboren i Praha. Karlsbroen ble bygd som erstatning for Judith broen som ble ødelagt under flommen i 1342, Judith broen ble bygd mellom 1158 og 1172. 

Karlsbroen var først bare kalt steinbroen eller Praha Broen, det var først i 1870 at man man begynte å kalle den Karlsbroen. Karlsbroen stod ferdig i 1402.

I 2019 begynte man på reparasjoner av Karlsbroen og det ventes at man vil være ferdige med det i 2039

Endret av Aragorn ll Elessar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en time åpner nærhandelen. Litt etter det, skal jeg ta med ungene i sykkelvogna bort dit og kjøpe pølsebrød. 

Jeg pleier ikke handle på nærhandelen. Ikke fordi jeg ikke vil ha en nærbutikk, men fordi jeg synes de som driver den ikke er spesielt imøtekommende. Ikke ovenfor meg/oss i hvert fall. 

Jeg har jobbet lenge nok i butikk til å kunne grunnleggende kundeservice. Smile og si hei, f.eks. Det møter sjelden jeg. Andre gjør det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alkoholist
7 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

I dag er det 663 år siden den tysk-romerske keiser Karl IV la ned grunnstenen for Karlsboren i Praha. Karlsbroen ble bygd som erstatning for Judith broen som ble ødelagt under flommen i 1342, Judith broen ble bygd mellom 1158 og 1172. 

Karlsbroen var først bare kalt steinbroen eller Praha Broen, det var først i 1870 at man man begynte å kalle den Karlsbroen. Karlsbroen stod ferdig i 1402.

I 2019 begynte man på reparasjoner av Karlsbroen og det ventes at man vil være ferdige med det i 2039

Da jeg var i Praha satt jeg på i en båt som kjørte under Karlsbroen. Da sto det noen tullinger på broen å helte øl på oss som satt i båten. Da en av de jeg var med spurte om det var Karlsbroen, så sa en av de andre at det må ha vært Carlsberg-broen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Ungarn omtales Budapest som regel bare som Pest i den daglige tale.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg time på sykehuset for å "krangle" med de på lungeavdelingen. 

Det skal visst være klin umulig å finne en maske som passer, IKKE lekker og IKKE klør til denne cpap-maskinen. Og masken jeg syns ser aktuell ut kan søkes om, men da må jeg forsøke omtrent alt annet som finnes først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aragorn ll Elessar skrev:

I Ungarn omtales Budapest som regel bare som Pest i den daglige tale.

 

Hvordan vil du uttale det, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt vær men gresset er fortsatt for vått til å slås. Kanskje i morra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elvis Aaron hadde en dødfødt tvilling som fikk navnet Jess(i)e Garon.

Det står ulikt om hvordan navnet ble stavet.

 

Tenk om han hadde levd...og tenk dere superduoen "The Presley Brothers".....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes et barnebilde av Jerry Lee Lewis der smerten i øynene hans er hjerteskjærende.

 

 

Og far til Johnny Cash beskyldte og klandret ham (JR/John) hele livet for favorittsønnens død.

" It was the wrong son who died!  "     -   Ray Cash.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

I dag har jeg hatt dn god morgen, uten mas som har ødelagt dagen. Tror jeg skal prøve å få litt utav den neste timene, siden jeg orker mer i dag :) :vinke:

Endret av Villfisker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

George Byron (Lord Byron) hadde et forhold med sin halfsøster Augusta Leigh og det er mulig at Augusta sin datter Elizabeth er datteren til Lord Byron og ikke Augusta sin mann George Leigh.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Peanut skrev:

Du er fin du @Jerry Lee 🌹 (Jfr tråd om erlikoslo) 

Å....   :rodme:    Takk, men jeg er nå bare meg, da.   :sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...