Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!


^littletoomuch

Anbefalte innlegg

Selv etter at jeg ordna med en katteseng på skrivebordet insisterer pus på å ligge på tastaturet. "Nei, pus, gå vekk derfra," sier jeg og så stopper han i to sekunder før han nærmer seg igjen. "Nei, pus, legg deg på puta di." Og så blir han SÅ fornærma når jeg setter ham på gulvet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Rumle skrev:

Ja, jeg mater sånn hele året, så da vet de hva de kan forvente. Gir selvfølgelig litt ekstra om vinteren, men om sommeren er jo hagen full av insekter, så de har jo plenty av mat tilgjengelig :jepp:

Ekornsikker mater trenger jeg ikke, for her er null ekorn :sukk:

Koselig! 🥰 Ja det finnes jo mat nå, selv om jeg ikke liker at det er mye færre insekter enn før.

:troest: Kanskje det vil dukke opp ekorn også en vakker dag? De er altså så utrolig søte :daane: Den lysebrune ungen satt og så på meg og så kjeftet littegranne når jeg gikk for å fylle opp materen før jeg dro :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, MarieLo skrev:

Men, hvordan kan jeg hjelpe det da? Hvordan kan sannheten spre seg og gjøre verden til et bedre sted? Ved å sensurere den?

Og alt bunner seg i tro. Man setter seg ned i en stol fordi en tror på at atomene vil holde seg sammen og ikke blande seg med sine egne.

 

Men tro er personlig, det er ingen som vil ha andres tro tredd ned over seg i tide og utide, spesielt ikke presentert som fakta, sånn er det bare, og det er vanlig å ta hensyn til dette.

Men, jeg skrev ikke dette for å diskutere med deg, du gjør som du vil, jeg bare påpeker hvordan folk flest reagerer.

Endret av Rumle
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AmandaVI skrev:

Selv etter at jeg ordna med en katteseng på skrivebordet insisterer pus på å ligge på tastaturet. "Nei, pus, gå vekk derfra," sier jeg og så stopper han i to sekunder før han nærmer seg igjen. "Nei, pus, legg deg på puta di." Og så blir han SÅ fornærma når jeg setter ham på gulvet. 

:ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Catalina Culès skrev:

På Kitchen har de slike som man kan henge på vinduet, noen som har prøvd, funker de bra ?

Eva Solo, fuglemater til vindu 20cm - Kitchn.no

Har aldri prøvd sånne til å henge på vinduet, litt redd de skal kræsje mer da. Men om jeg skulle prøvd vil,e jeg ikke valgt dette designet for de får jo aldri tak i maten lenger ned hvis ikke de kan hoppe inn, og kan de hoppe inn så blir det avføring i maten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
9 minutter siden, Frøkensina skrev:

Har aldri prøvd sånne til å henge på vinduet, litt redd de skal kræsje mer da. Men om jeg skulle prøvd vil,e jeg ikke valgt dette designet for de får jo aldri tak i maten lenger ned hvis ikke de kan hoppe inn, og kan de hoppe inn så blir det avføring i maten.

Du har nok rett, finnes bedre alternativer 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Rumle skrev:

Men tro er personlig, det er ingen som vil ha andres tro tredd ned over seg i tide og utide, spesielt ikke presentert som fakta, sånn er det bare, og det er vanlig å ta hensyn til dette.

Men, jeg skrev ikke dette for å diskutere med deg, du gjør som du vil, jeg bare påpeker hvordan folk flest reagerer.

Sannhet er ikke personlig da. Stolen vil holde en oppe og bevisstheten drar til en annen dimensjonen når vi sover.

Jeg beklager for å tre tro nedover noen, det var aldri intensjonen min, bare å hjelpe. Men, jeg kan slutte med det, hvis andre ikke vil vite så kan jeg bare hjelpe ved å la folk tro hva de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 malerier som er de eneste malerier som har fulgt med meg i alle de 7 leiligheter jeg har bodd siden jeg flyttet hjemmefra i 2004.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

8.7 1940 - Kongens (andre) nei

I en radiotale fra London avslo Kong Haakon anmodningen fra Stortingets presidentskap i Norge om å abdisere. Han sa forespørselen var resultat av tysk maktbruk, og at hans regjering hadde fått enstemmig tillit ved Elverum. Det første «Kongens nei» var svar til en tysk utsending som ville at kongen skulle utnevne Vidkun Quisling til statsminister. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Catalina Culès skrev:

8.7 1940 - Kongens (andre) nei

I en radiotale fra London avslo Kong Haakon anmodningen fra Stortingets presidentskap i Norge om å abdisere. Han sa forespørselen var resultat av tysk maktbruk, og at hans regjering hadde fått enstemmig tillit ved Elverum. Det første «Kongens nei» var svar til en tysk utsending som ville at kongen skulle utnevne Vidkun Quisling til statsminister. 

Kong Haakon hadde utrolig mye å si for folket under krigen pga dette. :hjerte: 🇳🇴

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daryl Dixon
12 minutter siden, MarieLo skrev:

Sannhet er ikke personlig da. Stolen vil holde en oppe og bevisstheten drar til en annen dimensjonen når vi sover.

Jeg beklager for å tre tro nedover noen, det var aldri intensjonen min, bare å hjelpe. Men, jeg kan slutte med det, hvis andre ikke vil vite så kan jeg bare hjelpe ved å la folk tro hva de vil.

Du kan skrive under forumets religion og alternativt syn undertråd. Det at du sitter å skal "hjelpe" er heller provoserende og regelrett frekt, som om din tro er den eneste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Daryl Dixon skrev:

Du kan skrive under forumets religion og alternativt syn undertråd. Det at du sitter å skal "hjelpe" er heller provoserende og regelrett frekt, som om din tro er den eneste. 

Aldri sagt noe om at en tro er den eneste eller rette. Provoserende og frekt å ønske å hjelpe andre da. Det kan ikke tenkes at en misforstår intensjonene mine litt hvis en oppfatter det slik?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Jeg liker ikke når folk skal prakke sin tro på andre.

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AthenaRavenLuna
13 minutter siden, Frøkensina skrev:

Kong Haakon hadde utrolig mye å si for folket under krigen pga dette. :hjerte: 🇳🇴

Har du sett filmen, Kongens nei ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Catalina Culès skrev:

Har du sett filmen, Kongens nei ? 

Nei har ikke sett den enda 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager, skal gjøre bedre fremover.

Kongens nei kan anbefales. Et interessant stykke historie det, spesielt hvordan naboen i øst avviste kongen slik at de måtte til England i stedet.

Endret av MarieLo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
14 minutter siden, Frøkensina skrev:

Nei har ikke sett den enda 🙂

Ikke jeg heller,men skal nok få sett den en dag 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...