Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!


^littletoomuch

Anbefalte innlegg

Hva gjør man for å stoppe en kråke å dra ut og hive papir fra papircontaineren ned på bakken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Frøkensina skrev:

Nei det er det ikke. Det er hjernen som genererer drømmene. Og det blir litt dårlig gjort å si sånt til de/oss som sliter med mareritt  i blant for det kan jo skremme og da får man mer mareritt.

Jo, det er det. Hjernen genererer tanker og der manifesterer vi alt vi tenker på øyeblikkelig.

Og jeg synes ikke det er dårlig gjort å fortelle sannheten, det er det eneste som kan hjelpe folk.

Og jeg er ikke ansvarlig for hvordan andre reagerer. Og hvis de/du ikke vil tro på det jeg sier, er det helt greit også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Gjør du vel ja :laugh: Men de synes nok det er mye lettere med ferdig opphakkete ja :fnise: Jaaaaa de gufler innpå solsikkekjerner som bare det, kjøp de til dem du! Altså når jeg måtte gi meg så tømte de jo en kilo eller mer av solsikkekjernene på bare et par timer :daane:

Jupp, da går jeg for det :ler: 

Men, jeg gir ikke så mye. Legger ut et par ganger om dagen, så får de ta de som vil ha :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieLo skrev:

Jo, det er det. Hjernen genererer tanker og der manifesterer vi alt vi tenker på øyeblikkelig.

Og jeg synes ikke det er dårlig gjort å fortelle sannheten, det er det eneste som kan hjelpe folk.

Og jeg er ikke ansvarlig for hvordan andre reagerer. Og hvis de/du ikke vil tro på det jeg sier, er det helt greit også.

Men, kan du ikke bare påpeke at dette er noe du tror da, om du må skrive om det? Dette er en sannhet for deg, fordi du tror på det, det er ikke en allmenn sannhet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Jupp, da går jeg for det :ler: 

Men, jeg gir ikke så mye. Legger ut et par ganger om dagen, så får de ta de som vil ha :jepp:

Sikkert lurt :fnise: De som er spissest i vingealbuene får hvertfall 😅 Jeg savnet de ekstra fine gulspurvene som jeg fikk besøk av i fjor på hytta, tror de bare spiste solsikkefrø uten skall. Men den materen måtte jeg hive så jeg trenger en ny.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Sikkert lurt :fnise: De som er spissest i vingealbuene får hvertfall 😅 Jeg savnet de ekstra fine gulspurvene som jeg fikk besøk av i fjor på hytta, tror de bare spiste solsikkefrø uten skall. Men den materen måtte jeg hive så jeg trenger en ny.

Nja, tror alle som er der får, det er ikke så lite :ler:

Hvilken mater foretrekker du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Rumle skrev:

Men, kan du ikke bare påpeke at dette er noe du tror da, om du må skrive om det? Dette er en sannhet for deg, fordi du tror på det, det er ikke en allmenn sannhet.

Men, det er jo en allmenn sannhet, uavhengig av hva jeg og andre tror. 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MarieLo skrev:

Men, det er jo en allmenn sannhet, uavhengig av hva jeg og andre tror. 😕

Men, det er jo ikke det for folk flest, det vet du vel? Og det er dette det reageres på.

Endret av Rumle
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon
25 minutter siden, MarieLo skrev:

Egentlig ikke. Drømmer er virkeligheten, og dette er en lekegrind for spirits som ikke har lært seg å kontrollere tankene og hva de skaper, yngre spirits altså. 🙂

Det kan du tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Nja, tror alle som er der får, det er ikke så lite :ler:

Hvilken mater foretrekker du?

Ja? Men hva skjer da egentlig når man legger ut mer og fuglene tømmer de? :klo: Samtidig er det sikkert lurt med faste matetider så venner de seg til når det er lurt å dukke opp :jepp: 

Vel, er veldig glad i en type som jeg har både hjemme og på hytta, men litt skuffet over kvaliteten ute i det fri egentlig siden en gikk i stykker. Det er en bred sylinder av plast med metalllokk, svart med utkuttede hjerter rundt og fire hull til mat i bunnen, med en ring rundt som er lett å sitte på.

Den er ikke ekornsikker da :opplyser: Men jeg synes det er gøy å se ekornene styre med de 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Peanut skrev:

Hva gjør man for å stoppe en kråke å dra ut og hive papir fra papircontaineren ned på bakken? 

Ha gode lokk på containeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Drøm er opplevelser under søvn, det vil si «en rekke av bilder, tanker, lyder eller følelser som passerer gjennom sinnet mens man sover». I drømmen er det vanlige skillet mellom sansning og forestilling opphevet; den som drømmer, befinner seg i en verden av fantasier som oppleves som virkelighet. Men det har ingenting med virkeligheten å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøkensina said:

Ha gode lokk på containeren?

Har det. Det er låst fast, men kråken kommer inn i sprekken man hiver inn papir. 
*Fnatt* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Ja? Men hva skjer da egentlig når man legger ut mer og fuglene tømmer de? :klo: Samtidig er det sikkert lurt med faste matetider så venner de seg til når det er lurt å dukke opp :jepp: 

Vel, er veldig glad i en type som jeg har både hjemme og på hytta, men litt skuffet over kvaliteten ute i det fri egentlig siden en gikk i stykker. Det er en bred sylinder av plast med metalllokk, svart med utkuttede hjerter rundt og fire hull til mat i bunnen, med en ring rundt som er lett å sitte på.

Den er ikke ekornsikker da :opplyser: Men jeg synes det er gøy å se ekornene styre med de 😅

Ja, jeg mater sånn hele året, så da vet de hva de kan forvente. Gir selvfølgelig litt ekstra om vinteren, men om sommeren er jo hagen full av insekter, så de har jo plenty av mat tilgjengelig :jepp:

Ekornsikker mater trenger jeg ikke, for her er null ekorn :sukk:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rumle Og så er jeg veldig glad i den runde kuleformete nøttemateren  :jepp: Hadde satt opp en ekstra stor nøttemater fra plantasjen på hytta, men den ble helt ødelagt og totalvraket første vinteren av dyr. Nettingen var revet opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

@Rumle Og så er jeg veldig glad i den runde kuleformete nøttemateren  :jepp: Hadde satt opp en ekstra stor nøttemater fra plantasjen på hytta, men den ble helt ødelagt og totalvraket første vinteren av dyr. Nettingen var revet opp.

Den med en sånn metallring rundt som de kan sitte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Peanut skrev:

Har det. Det er låst fast, men kråken kommer inn i sprekken man hiver inn papir. 
*Fnatt* 

Skulle hatt sånne måkeflaps på da, av tung gummi/plast som de har over alle søppelbøttene i Tromsø 😅 De fant en løsning på problemet med at hele byen begynte å se ut som en søppelfylling hver dag etter at måkene dro ut alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Den med en sånn metallring rundt som de kan sitte på?

Med flere sånne metallbøyler ja til å sitte på rundt nede :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

På Kitchen har de slike som man kan henge på vinduet, noen som har prøvd, funker de bra ?

Eva Solo, fuglemater til vindu 20cm - Kitchn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Rumle skrev:

Men, det er jo ikke det for folk flest, det vet du vel? Og det er dette det reageres på.

Men, hvordan kan jeg hjelpe det da? Hvordan kan sannheten spre seg og gjøre verden til et bedre sted? Ved å sensurere den?

Og alt bunner seg i tro. Man setter seg ned i en stol fordi en tror på at atomene vil holde seg sammen og ikke blande seg med sine egne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...