Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!

^littletoomuch

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heh, jeg har Piri Piri i skapet på kjøkkenet. :laugh: Var ikke klar over at dette var laget av chili pepper.

2n189y0.png

Endret av Vux
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den sterkere? Piri piri er jo verdens sterkeste krydder :)

Piri piri er langt i fra den sterkeste, til og med habanero er betydelig sterkere enn den.

Og ja, den er sterkere, tror faktisk det er den verste av de alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, jeg har Piri Piri i skapet på kjøkkenet. :laugh: Var ikke klar over at dette var laget av chili pepper.

Jeg og, slike frø og så har jeg cajanne pepper, masse krukker av dem. Bruker masse av dem nesten hver gang når jeg lager mat :) Har brukt piri piri eller cajanne pepper de siste snart 8 årene på alt mulig av mat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piri piri er langt i fra den sterkeste, til og med habanero er betydelig sterkere enn den.

Og ja, den er sterkere, tror faktisk det er den verste av de alle.

Jeg har en saus i kjøleskapet som heter ghost chilli pepper, den er sterk asså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SunflowerPenguin

Jalapeños er altfor sterkt for meg. Hadde en gang en pizza med masse jalapeños over det, jeg trodde fórst det var grónne paprikaer, og sá viste det seg at det var skikkelig HOT! :sjokkert: Jeg fikk to store vannkrukker og á drikke vann gjorde det jo bare mye vaerre! Allerede da jeg tok av jalapeñoene sá var det altfor seint, jeg kunne ikke spise resten av pizzaen. Og jeg tror jeg spiste faktiskt en del av pizzaen.

Vanligvis snakk om et krydder som er laget av en tørket chili-frukt med samme navn.

Takk for informasjonen. :)

Endret av SunflowerPenguin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bhut jolokia kalles også ghost chili eller ghost pepper mener jeg. Kanskje det er sånn i den.

Men, min favoritt er habanero, pga god smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Har aldri hatt ghost chili pepper, men har hórt og sett pá youtube at det skal visst vaere skikkelig sterkt. Jeg tenker egentlig mest pá Shaggy og Scooby Doo nár jeg hórer om denne. ;):laugh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Bhut jolokia kalles også ghost chili eller ghost pepper mener jeg. Kanskje det er sånn i den.

Er denne Finsk?

Ellers virker Habanero kjent for meg. Vet ikke om jeg har próvd den da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne Finsk?

Ellers virker Habanero kjent for meg. Vet ikke om jeg har próvd den da.

Det er den samme som ghost pepper. Kjært barn har mange navn vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SunflowerPenguin

Det er den samme som ghost pepper. Kjært barn har mange navn vet du.

Virkelig? Det visste jeg ikke. Kanskje det er mest navnet pá original spráket og sá pá Engelsk heter det noe annet? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har aldri hatt ghost chili pepper, men har hórt og sett pá youtube at det skal visst vaere skikkelig sterkt. Jeg tenker egentlig mest pá Shaggy og Scooby Doo nár jeg hórer om denne. ;):laugh:

Ja det er sykt sterkt. Husker jeg så et slikt klipp nå nettet hvor svein østvik lurer en kompis og har fullt av habanero i drikken hans slik han holder på å brennes i hjel :fnise:

Har ikke brukt den heller etter å ha hatt den i ganske mange måneder, skjønner ikke helt hva jeg skal bruke den til når den er for sterk til å brukes til noen ting :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...