Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!


^littletoomuch

Anbefalte innlegg

KnekkeBørre skrev (9 minutter siden):

Skulle ønske det var mer akseptert å skryte av seg selv.  Om det hadde vært lov, så ville jeg ha...æh, glemt it. Ha'kke  utmerket meg særlig i dag heller.. 

 

Men det burde vært lov! 

Det er lov :nikke: Om man ikke skal kunne klappe seg selv på skulderen i blant, så er det ingen andre som vil heller. Her til lands er man alltid så opptatt av hva andre måtte tenke og mene. Synes har man gjort noe bra/ fint/ godt eller hva det måtte være, så må det være lov å si det uten at man skal bli uglesett eller snakket om av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sola de skrev (4 minutter siden):

Det er lov :nikke: Om man ikke skal kunne klappe seg selv på skulderen i blant, så er det ingen andre som vil heller. Her til lands er man alltid så opptatt av hva andre måtte tenke og mene. Synes har man gjort noe bra/ fint/ godt eller hva det måtte være, så må det være lov å si det uten at man skal bli uglesett eller snakket om av den grunn.

Jeg er veldig enig med deg her asså :nikke:

Ett av mine hundrevis av mottos er at man kan være så stor i kjeften man vil, bare man kan backe det opp med handling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KnekkeBørre skrev (Akkurat nå):

Jeg er veldig enig med deg her asså :nikke:

Ett av mine hundrevis av mottos er at man kan være så stor i kjeften man vil, bare man kan backe det opp med handling. 

Det er helt sant :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her måtte jeg trakke ut av bibl  til skola var sånn noenlunde ferdig..hva jeg har sagt og de alles behov for å stemple meg som gærningen..for å redde sine egne skinn... så sitter heldigvis på et eget kontor her..men de står jo utenfor og kikker inn på hva jeg driver med på dataen osv osv... hatere er hatere.. og nå er det et skolebygg det er snakk om...jeg mener jo helt klart at forsikringsselskapene bare skal kreve regress i foreldra.., kommunen kan man ikke klandre uten utredning av utviklingen av det som har utviklet seg her de siste par årene.. hvis det er slik at lærerne er så elendige i oppdragelse og oversikt over hva som skjer på sine områder så er det vel ingen grunn til at de skulle få full forsikringsdekning??  

men tenker at saken renner ut i sanden ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KnekkeBørre skrev (33 minutter siden):

App-app-app! Kvinnelig sjåfør! Der har'u problemet! 🫵🤨

 

 

 

😉

:fnise:
Akkurat denne sjåføren er en dame som etter min mening enten bør investere i et smilekurs og ikke minst lære seg at hun jobber i et serviceyrke - for hun er sjelden hyggelig mot noen. Ikke er hun noe god sjåfør heller.

De andre kvinnelige sjåførene i området er både hyggelige og flinke 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (1 minutt siden):

:fnise:
Akkurat denne sjåføren er en dame som etter min mening enten bør investere i et smilekurs og ikke minst lære seg at hun jobber i et serviceyrke - for hun er sjelden hyggelig mot noen. Ikke er hun noe god sjåfør heller.

De andre kvinnelige sjåførene i området er både hyggelige og flinke 😊 

Det er dessverre et knippe damer der ute som smiler mindre enn forventet. Enten lider de av RBFS (Resting Bitch Face-Syndrome) - eller enda verre, ingenting i livet sitt verdt å smile av. 

Jeg er riktignok enig i at disse faktorene er irrelevante når man jobber i et innen service og kundebehandling, og at man da i det minste må fæike det i profesjonalitetens navn. 

Men jeg blir alltid litt trist innvendig av sånne damer. Jeg tenker at ; "Deg skulle jeg faen meg klart å fått litt glad. (Om det ikke hadde vært for at du nettopp skjelte meg ut og ga meg et drepende blikk, din djevel-megge) 

Neida.. Alle fortjener litt kjærleik. Kanskje aller mest de sure ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KnekkeBørre skrev (12 minutter siden):

Det er dessverre et knippe damer der ute som smiler mindre enn forventet. Enten lider de av RBFS (Resting Bitch Face-Syndrome) - eller enda verre, ingenting i livet sitt verdt å smile av. 

Jeg er riktignok enig i at disse faktorene er irrelevante når man jobber i et innen service og kundebehandling, og at man da i det minste må fæike det i profesjonalitetens navn. 

Men jeg blir alltid litt trist innvendig av sånne damer. Jeg tenker at ; "Deg skulle jeg faen meg klart å fått litt glad. (Om det ikke hadde vært for at du nettopp skjelte meg ut og ga meg et drepende blikk, din djevel-megge) 

Neida.. Alle fortjener litt kjærleik. Kanskje aller mest de sure ❤️

Absolutt. Jeg føler meg litt som en av de som ikke har noe å smile av rett som det er, men bor visst en blidfis i meg allikevel, for er så godt som aldri sur rundt andre 😛 

Den ene gangen jeg har vært sur på jobb i løpet av de 6 årene her f.eks - da sa salgssjefen det at "NÅ må noen andre ta denne saken, for når DU er sur - da tar kunden feil" :fnise: For jeg er aldri påståelig eller streng med kunder med mindre jeg vet at jeg har rett i det jeg sier, og det kan dokumenteres. 

Men absolutt enig.

Man vet at man må jobbe med service i de fleste yrker, noen mer enn andre. Og jeg vet i hvertfall for min del, at kommer jeg til et sted med dårlig service, så er ikke det et sted jeg går tilbake med mindre jeg MÅ (sånn som å ta bussen 😛 ).

Blir som bedriften jeg jobber i også. Vi er få ansatte, men har veldig mange kunder. Og mange av kundene får vi rett og slett fordi konkurrentene våre ikke yter service. Nå skjemmer vi vel nesten bort kundene innimellom også, men samtidig vet vi at det er noe vi vinner på, selv om vi ikke er perfekte vi heller. 

Men mer smil og kjærleik i hverdagen gjør nok verden til et veldig mye bedre sted 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (1 minutt siden):

Absolutt. Jeg føler meg litt som en av de som ikke har noe å smile av rett som det er, men bor visst en blidfis i meg allikevel, for er så godt som aldri sur rundt andre 😛 

Den ene gangen jeg har vært sur på jobb i løpet av de 6 årene her f.eks - da sa salgssjefen det at "NÅ må noen andre ta denne saken, for når DU er sur - da tar kunden feil" :fnise: For jeg er aldri påståelig eller streng med kunder med mindre jeg vet at jeg har rett i det jeg sier, og det kan dokumenteres. 

Men absolutt enig.

Man vet at man må jobbe med service i de fleste yrker, noen mer enn andre. Og jeg vet i hvertfall for min del, at kommer jeg til et sted med dårlig service, så er ikke det et sted jeg går tilbake med mindre jeg MÅ (sånn som å ta bussen 😛 ).

Blir som bedriften jeg jobber i også. Vi er få ansatte, men har veldig mange kunder. Og mange av kundene får vi rett og slett fordi konkurrentene våre ikke yter service. Nå skjemmer vi vel nesten bort kundene innimellom også, men samtidig vet vi at det er noe vi vinner på, selv om vi ikke er perfekte vi heller. 

Men mer smil og kjærleik i hverdagen gjør nok verden til et veldig mye bedre sted 🥰

Et smil behøver ikke bety glede, men det er et mektig testament på at vedkommende prøver å gjøre så godt hen kan. 

Og man får jo en liten sjøl-boost om man velger å smile seg gjennom driten.  

Den episoden der du mistet humøret burde du føre opp i CV'n 😊

Jeg har jobbet i hotell/serveringsbransje, som drosjesjåfør og kundekontakt innen salg. Jeg har bydd folk opp til juling, bedt folk reise til helvete og kommet med ukristelige trusler mot vanskelige kunder. Men jeg har alltid smilt! (Nesten da) 🤗

 

Kunden har sjelden rett, forresten.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menybutikken på Lietorvet i Skien har de hyggeligste folkene og den beste greske salaten ^^,❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (37 minutter siden):

Menybutikken på Lietorvet i Skien har de hyggeligste folkene og den beste greske salaten ^^,❤️ 

Jeg leser ; Skiendialekten er gresk for meg, men de taklet at jeg tråkket i salaten på best hyggeligst måte.  

Klemmer deles ut på Lietorvet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KnekkeBørre skrev (1 time siden):

Et smil behøver ikke bety glede, men det er et mektig testament på at vedkommende prøver å gjøre så godt hen kan. 

Og man får jo en liten sjøl-boost om man velger å smile seg gjennom driten.  

Den episoden der du mistet humøret burde du føre opp i CV'n 😊

Jeg har jobbet i hotell/serveringsbransje, som drosjesjåfør og kundekontakt innen salg. Jeg har bydd folk opp til juling, bedt folk reise til helvete og kommet med ukristelige trusler mot vanskelige kunder. Men jeg har alltid smilt! (Nesten da) 🤗

 

Kunden har sjelden rett, forresten.. 

 

Absolutt, og man høres hyggeligere ut når man smiler også 😅

I tilfellet der jeg ble sur fikk jeg testet grensene på mange måter 😅 Siden jeg jo er skikkelig konfliktsky også. Kunden hadde lånt utstyr av oss, og 1. betalte ikke fakturaen for det, og 2. sendte det ikke i retur. 
Så da jeg ringte kunden hadde de «aldri» mottatt noe utstyr fra oss. Personen jeg snakket med, var den som signerte pakken… 

Men de mente utstyret ikke var vårt, det hadde de hatt selv KJEMPELENGE. Så jeg spurte rolig om «på baksiden av produktet, er det merket med et tall?». Hvorpå personen glefset tilbake hvorfor jeg skulle vite det. Så jeg forklarte at alt vi låner ut er merket, slik at vi har kontroll på hvor det er. Og produktet kunden hadde, hadde både tallet og serienummeret som vi hadde registrert i vårt system på utstyr utlånt til de. Men nei, de hadde ikke lånt noe av oss. Og diskusjonen bare fortsatte frem og tilbake, helt til personen måtte snakke med sjefen sin. 
Det var da salgssjefen sa at jeg ikke skulle gjøre noe mer med det 😂


Og det med at kunden sjelden har rett er absolutt sant. Føler denne (selv om det er humorklipp) viser det på en bra måte :fnise:

https://www.instagram.com/reel/C8ORaJZK-WC/?igsh=MWNlemp6NmQ0a3oyYQ==

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (1 minutt siden):

Absolutt, og man høres hyggeligere ut når man smiler også 😅

I tilfellet der jeg ble sur fikk jeg testet grensene på mange måter 😅 Siden jeg jo er skikkelig konfliktsky også. Kunden hadde lånt utstyr av oss, og 1. betalte ikke fakturaen for det, og 2. sendte det ikke i retur. 
Så da jeg ringte kunden hadde de «aldri» mottatt noe utstyr fra oss. Personen jeg snakket med, var den som signerte pakken… 

Men de mente utstyret ikke var vårt, det hadde de hatt selv KJEMPELENGE. Så jeg spurte rolig om «på baksiden av produktet, er det merket med et tall?». Hvorpå personen glefset tilbake hvorfor jeg skulle vite det. Så jeg forklarte at alt vi låner ut er merket, slik at vi har kontroll på hvor det er. Og produktet kunden hadde, hadde både tallet og serienummeret som vi hadde registrert i vårt system på utstyr utlånt til de. Men nei, de hadde ikke lånt noe av oss. Og diskusjonen bare fortsatte frem og tilbake, helt til personen måtte snakke med sjefen sin. 
Det var da salgssjefen sa at jeg ikke skulle gjøre noe mer med det 😂


Og det med at kunden sjelden har rett er absolutt sant. Føler denne (selv om det er humorklipp) viser det på en bra måte :fnise:

https://www.instagram.com/reel/C8ORaJZK-WC/?igsh=MWNlemp6NmQ0a3oyYQ==

 

Klippet er akkurat sånn man burde takle kundene.😂

En gjenganger av en kommentar når jeg jobbet i bar var ; "Jeg har faktisk jobba som bartender..." Og jeg pleide å avbryte dem der og si ; "Jasså, hvorfor fortsatte du ikke? Var det kanskje p.g.a alle disse jævla kuksugerne som visste hvordan jobben din best skulle gjøres?" 

Og vipps, så ble det stille 😊

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, KnekkeBørre said:

Klippet er akkurat sånn man burde takle kundene.😂

En gjenganger av en kommentar når jeg jobbet i bar var ; "Jeg har faktisk jobba som bartender..." Og jeg pleide å avbryte dem der og si ; "Jasså, hvorfor fortsatte du ikke? Var det kanskje p.g.a alle disse jævla kuksugerne som visste hvordan jobben din best skulle gjøres?" 

Og vipps, så ble det stille 😊

 

Knall! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KnekkeBørre skrev (5 minutter siden):

Klippet er akkurat sånn man burde takle kundene.😂

En gjenganger av en kommentar når jeg jobbet i bar var ; "Jeg har faktisk jobba som bartender..." Og jeg pleide å avbryte dem der og si ; "Jasså, hvorfor fortsatte du ikke? Var det kanskje p.g.a alle disse jævla kuksugerne som visste hvordan jobben din best skulle gjøres?" 

Og vipps, så ble det stille 😊

 

Haha, perfekt svar 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (4 minutter siden):

Haha, perfekt svar 😁

Egentlig så savner jeg jobben som bartender. Du hadde enorm makt! 

Du kunne si hva faen du ville til vanskelige kunder. Om de hevet stemmen og ble kranglete, så kunne jeg i stillhet senke gitteret til all spriten, og rommet ville automatisk falle til ro og orden.. 😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KnekkeBørre skrev (Akkurat nå):

Egentlig så savner jeg jobben som bartender. Du hadde enorm makt! 

Du kunne si hva faen du ville til vanskelige kunder. Om de hevet stemmen og ble kranglete, så kunne jeg i stillhet senke gitteret til all spriten, og rommet ville automatisk falle til ro og orden.. 😂

 

Var det som i Cheers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cid skrev (3 minutter siden):

Var det som i Cheers?

I Cheers var det god bar-etikette. Stamkunder er som regel veldig lette å ha med å gjøre. 

Jeg jobbet på et konferansehotell med firmaer og nye mennesker hver dag. 

Det var jo selvfølgelig noen gjengangere der også, og de kom jeg jævlig godt overens med 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pal Fungi skrev (18 timer siden):

Jeg har et hemmelig lager med plastsugerør 😁

Jeg også! 😃 we be brothers in straws😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (1 minutt siden):

Jeg også! 😃 we be brothers in straws😂

Jeg har sånne av plast som man vasker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...