Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!


^littletoomuch

Anbefalte innlegg

Cid skrev (1 minutt siden):

Blodproppen? Nei skjedde ikke her. Husker ikke helt egentlig når jeg skylte, unnskyld 😕 

Ja, blodet som koagulerer. Den hinna som legger seg oppå såret etter at det har sluttet å blø. Den blir jo borte etterhvert som det gror. Gjør at ikke bakterier, matrester osv går ned til beinet. Forsvinner den for fort kan man få dry socket og det er visst innihelvete vondt. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jukkapalme skrev (5 minutter siden):

Ja, det er så ekkelt. Skylte du allerede samme dag? Du fikk ikke sånn dry socket? Altså at den blodproppen detter ut for tidlig og man får helt ekstreme smerter. 

 

jukkapalme skrev (9 minutter siden):

Jeg bruker Paracet. Liker det ikke, men bruker når jeg må. Tok to da bedøvelsen var gått ut 😊 Tannlegen sa jeg skulle det før smertene kom. Men det hjelper jo ikke på den myke, hinnete, rare følelsen over såret. Lurer på når det blir litt hardere? Fjernet ikke du visdomstann for litt siden? Skylte du med corsodyl? 

 

jukkapalme skrev (17 minutter siden):

Ugh, hadde glemt den ekle følelsen etter fjerning av visdomstann når bedøvelsen går ut og blodet koagulerer. Er så mykt og ekkelt liksom, som en slags hinne? Noen som vet når det blir litt "hardere"? Tar jo noen uker før det gror helt og blir bein oppå der, men når forsvinner den myke, "hinnete" følelsen? Er så mange år siden jeg trakk visdomstann sist, så jeg husker ikke. Har fått beskjed om å skylle med corsodyl, men det er jo veldig sterkt, så vet nesten ikke om jeg tør. Er så redd den blodkoaguleringen skal falle ut og jeg skal få dry socket. Huff, mange bekymringer, jeg er helt håpløs sånn. 

:klem3::klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Jeg likte den pga fargen da:P jeg liker ikke rødfarge lol. 

Du valgte rett uansett.. Jeg driter i dine forsøk på å være provoserende med at du kun liker fargen.

Jeg er glad i deg uansett, @Cid. Men en Alfa skal være rød! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (Akkurat nå):

Ja, blodet som koagulerer. Den hinna som legger seg oppå såret etter at det har sluttet å blø. Den blir jo borte etterhvert som det gror. Gjør at ikke bakterier, matrester osv går ned til beinet. Forsvinner den for fort kan man få dry socket og det er visst innihelvete vondt. 

:klem3::klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KnekkeBørre skrev (1 minutt siden):

Du valgte rett uansett.. Jeg driter i dine forsøk på å være provoserende med at du kun liker fargen.

Jeg er glad i deg uansett, @Cid. Men en Alfa skal være rød! 

Prøvde ikke å provosere :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (1 minutt siden):

Ja, blodet som koagulerer. Den hinna som legger seg oppå såret etter at det har sluttet å blø. Den blir jo borte etterhvert som det gror. Gjør at ikke bakterier, matrester osv går ned til beinet. Forsvinner den for fort kan man få dry socket og det er visst innihelvete vondt. 

Uff håper ikke det skjer deg!

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jukkapalme skrev (18 minutter siden):

Ugh, hadde glemt den ekle følelsen etter fjerning av visdomstann når bedøvelsen går ut og blodet koagulerer. Er så mykt og ekkelt liksom, som en slags hinne? Noen som vet når det blir litt "hardere"? Tar jo noen uker før det gror helt og blir bein oppå der, men når forsvinner den myke, "hinnete" følelsen? Er så mange år siden jeg trakk visdomstann sist, så jeg husker ikke. Har fått beskjed om å skylle med corsodyl, men det er jo veldig sterkt, så vet nesten ikke om jeg tør. Er så redd den blodkoaguleringen skal falle ut og jeg skal få dry socket. Huff, mange bekymringer, jeg er helt håpløs sånn. 

Noen som vet om den blir hardere, sa brura.

 

 

Visdomstann borte. Du dum nå. :kose:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (2 minutter siden):

Prøvde ikke å provosere :)

Men jeg ble dypt krenket. 😉

Alfa er guddommelige greier!!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KnekkeBørre skrev (1 minutt siden):

Men jeg ble dypt krenket. 😉

Alfa er guddommelige greier!!

Er det alfa omega 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Er det alfa omega 

O'yeah baby :knegg:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KnekkeBørre skrev (2 minutter siden):

Ellers da @Cid? Åssen henger'n? Er livet godt om dagen? 

Henger som vanlig i boxeren, alt bra ellers :) der?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (23 minutter siden):

Jeg bruker Paracet. Liker det ikke, men bruker når jeg må. Tok to da bedøvelsen var gått ut 😊 Tannlegen sa jeg skulle det før smertene kom. Men det hjelper jo ikke på den myke, hinnete, rare følelsen over såret. Lurer på når det blir litt hardere? Fjernet ikke du visdomstann for litt siden? Skylte du med corsodyl? 

Oppe eller nede-tann?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KnekkeBørre skrev (13 minutter siden):

Noen som vet om den blir hardere, sa brura.

 

 

Visdomstann borte. Du dum nå. :kose:

:hoho: du ass! 
Ja, jeg er litt dum, men er så redd for dry socket og aner ikke om jeg skal tørre å skylle med corsodyl i kveld eller ikke. Er så stressa 

Frøkenfryden skrev (2 minutter siden):

Oppe eller nede-tann?

Nede 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (2 minutter siden):

Henger som vanlig i boxeren, alt bra ellers :) der?

Det henger litt til venstre. :jepp:

Man håper alltid på bedre tider, men jeg er velsignet med god helse. Kan ikke klage.. (Egentlig så har jeg lyst til det) 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KnekkeBørre skrev (1 minutt siden):

Det henger litt til venstre. :jepp:

Man håper alltid på bedre tider, men jeg er velsignet med god helse. Kan ikke klage.. (Egentlig så har jeg lyst til det) 

 

Har den ene krympet?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jukkapalme skrev (7 minutter siden):

:hoho: du ass! 
Ja, jeg er litt dum, men er så redd for dry socket og aner ikke om jeg skal tørre å skylle med corsodyl i kveld eller ikke. Er så stressa 

Nede 

"Dry sockets", gjentok brura.. 

Jeg er forvirret..! 

Er det tørre sokker vi er redde for??? :overrasket:

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (8 minutter siden):

Har den ene krympet?

De er jo ikke helt symmetriske nei... 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KnekkeBørre skrev (1 minutt siden):

De er jo ikke helt symmetriske nei... 

70-30?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (13 minutter siden):

:hoho: du ass! 
Ja, jeg er litt dum, men er så redd for dry socket og aner ikke om jeg skal tørre å skylle med corsodyl i kveld eller ikke. Er så stressa 

Nede 

Jeg skylte rett inn med sprøyte tror jeg. Gikk fint. Kjeveortoped tok den og sykmeldte meg to dager. Men gikk fint🙂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...