Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!

^littletoomuch

Anbefalte innlegg

Hei sosiopratefolk:hjerte: Nå er jeg litt ute av noen tunge dager. Tannpinen vedvarte, og etter 10 dager med smertefull spising fikk jeg tannlegetime på dagen. Det ble puttet på guffe, lyst med et forseglingslys og spylt med fluor oppå. Det forseglet smertene. Jeg har matglede igjen! I dag har jeg hørt pod, kokt syltetøy av en kilo epler, og synes livet er nokså bra igjen😌

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frøkenfryden skrev (9 minutter siden):

Hei sosiopratefolk:hjerte: Nå er jeg litt ute av noen tunge dager. Tannpinen vedvarte, og etter 10 dager med smertefull spising fikk jeg tannlegetime på dagen. Det ble puttet på guffe, lyst med et forseglingslys og spylt med fluor oppå. Det forseglet smertene. Jeg har matglede igjen! I dag har jeg hørt pod, kokt syltetøy av en kilo epler, og synes livet er nokså bra igjen😌

♥️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lukter nystekte rundstykker i leiligheten min. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tånegla skrev (5 timer siden):

Er foten din fortsatt hoven? Jeg syntes du skal ta kontakt med poliklinikken som opererte deg og høre om de skal ta en ny sjekk. Det er ikke normalt å få en ny hevelse så lenge etter operasjon, mulig du har fått en infeksjon rundt en av skruene.

Ja, er fortsatt ganske hoven, men i varierende grad. Da jeg fjernet stingene hentet sykepleieren legen pga litt hevelse, men sårene så fine ut. Vurderer å ringe sykehuset over helgen, ja. Men ville jeg ikke hatt feber om jeg hadde infeksjon rundt en skrue? Men syns det er rart at smertene øker i stedet for å avta… 4 uker siden siste operasjon idag.

Måtte selvfølgelig ble dårlig av tramadolen. Fikk ikke sove i natt pga at jeg var så sykt kvalm. Brakk meg veldig i morges da jeg skulle ta den, men fikk tatt til slutt med litt knekkebrød. En time etter ble jeg kvalm igjen og måtte spy og da forsvant den smertestillende effekten med en gang. Syns tramadol virket på smerte, men virket veldig kort tid, bare et par timer. Er ikke vant med sterke smertestillende, men bør jo vare litt lenger? Mulig jeg må tilbake på Paralgin forte nå da. Selv om den ikke er så effektiv på disse sterke smertene. Derfor legen ville jeg skulle prøve tramadol. Hadde jeg bare tålt den så… får se om jeg gir den over helgen for å se om kvalmen avtar. Håper jeg blir kvitt de grusomme smertene snart og kan slutte helt på smertestillende. Hater å ta sånt. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tånegla skrev (6 timer siden):

God morgen alle!🌸

Vi ønsker deg og alle sammen en finfredag og en godhelg.👨‍🦰👩‍🦰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (5 minutter siden):

Ja, er fortsatt ganske hoven, men i varierende grad. Da jeg fjernet stingene hentet sykepleieren legen pga litt hevelse, men sårene så fine ut. Vurderer å ringe sykehuset over helgen, ja. Men ville jeg ikke hatt feber om jeg hadde infeksjon rundt en skrue? Men syns det er rart at smertene øker i stedet for å avta… 4 uker siden siste operasjon idag.

Måtte selvfølgelig ble dårlig av tramadolen. Fikk ikke sove i natt pga at jeg var så sykt kvalm. Brakk meg veldig i morges da jeg skulle ta den, men fikk tatt til slutt med litt knekkebrød. En time etter ble jeg kvalm igjen og måtte spy og da forsvant den smertestillende effekten med en gang. Syns tramadol virket på smerte, men virket veldig kort tid, bare et par timer. Er ikke vant med sterke smertestillende, men bør jo vare litt lenger? Mulig jeg må tilbake på Paralgin forte nå da. Selv om den ikke er så effektiv på disse sterke smertene. Derfor legen ville jeg skulle prøve tramadol. Hadde jeg bare tålt den så… får se om jeg gir den over helgen for å se om kvalmen avtar. Håper jeg blir kvitt de grusomme smertene snart og kan slutte helt på smertestillende. Hater å ta sånt. 

:klem3::klem3:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (5 timer siden):

:klem3::klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint vær på Vøss idag..men er i dårlig humør og dårlig form, men det kommer seg nok til 🙂 blir Geilo ikveld , skal bli minus 12 - minus 15 inatt, blir vel denne vinterens kjærlighet...vi går inn i februar imorgen , sjeldent minus 20 i februar.. så da er egentlig vinteren over , sånn z ... 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja , utfordringen blir jo - 12/15 uten liggeunderlag....får testet posen jaffal 🙃

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ønsker dere alle sammen en Godlørdagsmorgen.👨‍🦰👩‍🦰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 14 på Geilo , uten liggeunderlag , rett på betongen . Imponert over Hagløffn, må du det 🫠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La meg rett og slett på perrongen ..det enkle er ofte det beste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (19 timer siden):

Oi.

Det er slik at ikke alle reagerer likt, du kan ha infeksjon selv uten feber. Det kan også hende at de har satt skruen feil og det er derfor det er så smertefult. Leger kan også gjøre feil, det er viktig å huske på. Og om du er så kvalm bør du ikke vente til over helgen med å ringe sykehuset.  Ikke aksepter å bli avvist.

Forøvrig her kommer et råd som muligens blir slettet av mod. Tramadol virker bedre om du tar det sammen med en Paracet. Og det er mulig å få kvalmestillende medisin som Afipran.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus2024 skrev (1 time siden):

La meg rett og slett på perrongen ..det enkle er ofte det beste...

I mine ører høres det ikke bra ut, men du er kanskje en Monsen-type som liker slikt?  :sjokkblå:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

I mine ører høres det ikke bra ut, men du er kanskje en Monsen-type som liker slikt?  :sjokkblå:

Jeg må ha det litt slik...det å sette meg selv på prøve og være oppdatert på hva jeg tåler..ja , det er viktig .. stole på utstyret jeg bruker...i det hele tatt , ha kontroll... Det er veldig viktig . .så er det noe godt og befriende med det ...🙂 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...