Cid Skrevet 18. desember 2023 #214001 Del Skrevet 18. desember 2023 Titania skrev (34 minutter siden): Evnetest 😅 Om hva? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 18. desember 2023 #214002 Del Skrevet 18. desember 2023 Titania skrev (41 minutter siden): Finnes det et slags fasitsvar på den, lurer jeg på? 😅 Uten at jeg trenger svaret, altså 😅 For psykologen min var ikke like overbevist på det svaret, som på svaret jeg hadde til likheten mellom en flue og ett tre 😂 Ja vi har en fasit☺️ Cid skrev (25 minutter siden): Hva er det? Det er en test/evnekartlegging som psykologer (og pedagoger) er skolert i. Jeg har gjort mye av det så kan fasiten godt. Men skal ikke si så mye mer. 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 18. desember 2023 #214003 Del Skrevet 18. desember 2023 Cid skrev (26 minutter siden): Om hva? Evner innen hukommelse, logisk tenking, kjapphet i prosessering ++ 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 18. desember 2023 #214004 Del Skrevet 18. desember 2023 Aahh .. 🧡 fikk litt Tai chi før middag🥰🙆🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 18. desember 2023 #214005 Del Skrevet 18. desember 2023 Frøkenfryden skrev (5 minutter siden): Evner innen hukommelse, logisk tenking, kjapphet i prosessering ++ 🙂 Det var nok matteoppgaver også 🙈😂 Psykologen min leste feil, så jeg fikk ikke den ene tekst-matteoppgaven til å gå opp 😂 «Frida er 40 år, mens Thomas er 16 år. Hvor mye eldre er Thomas?» 🙈😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 18. desember 2023 #214006 Del Skrevet 18. desember 2023 Titania skrev (1 minutt siden): Det var nok matteoppgaver også 🙈😂 Psykologen min leste feil, så jeg fikk ikke den ene tekst-matteoppgaven til å gå opp 😂 «Frida er 40 år, mens Thomas er 16 år. Hvor mye eldre er Thomas?» 🙈😂 Uff da. Ja de er litt jobb🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 18. desember 2023 #214007 Del Skrevet 18. desember 2023 Frøkenfryden skrev (14 minutter siden): Evner innen hukommelse, logisk tenking, kjapphet i prosessering ++ 🙂 Sånn hvor man blant annet blir presentert et hvitt bilde med noe fargelagt på i svart og man skal tyde hva det er, men folk kan se forskjellig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 18. desember 2023 #214008 Del Skrevet 18. desember 2023 Frøkenfryden skrev (3 minutter siden): Uff da. Ja de er litt jobb🤪 Merker at hodet har jobbet idag 😂 Spent på resultatet - de to skrive-selv oppgavene ville jeg fullføre hele, for de var litt morsomme 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 18. desember 2023 #214009 Del Skrevet 18. desember 2023 Cid skrev (1 minutt siden): Sånn hvor man blant annet blir presentert et hvitt bilde med noe fargelagt på i svart og man skal tyde hva det er, men folk kan se forskjellig? Nei det er Rorschach. Dette er noe veldig annet☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 18. desember 2023 #214010 Del Skrevet 18. desember 2023 (endret) 1 hour ago, Titania said: Fikk spørsmål idag: hva er likheten mellom aldri og alltid. Eneste jeg kommer på er at begge begynner med al 🤔 Begge ordene beskriver tid. Begge ordene sier vel også noe om en uendelig lang tidsperiode. Om jeg sier at noe alltid skjer så sier jeg jo at det vil skje for all fremtid. Om jeg sier noe aldri vil skje så sier jeg at noe aldri vil skje uansett hvor langt frem i tid man går. Endret 18. desember 2023 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 18. desember 2023 #214011 Del Skrevet 18. desember 2023 (endret) 9 minutter siden, Frøkenfryden said: Nei det er Rorschach. Dette er noe veldig annet☺️ Selv ble jeg overrasket da jeg fant ut at det var en test psykologer fortsatt brukes i Norge. I tegnefilmer hvor man ser testen virker det veldig som en tulletest. Endret 18. desember 2023 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 18. desember 2023 #214012 Del Skrevet 18. desember 2023 SVK skrev (2 minutter siden): Selv ble jeg overrasket da jeg fant ut at det var en test psykologer fortsatt brukes i Norge. I tegnefilmer hvor man ser testen virker det veldig som en tulletest. Brukes nok ikke mye, skal den brukes og skåres etter de utarbeidede normene er det svært tidkrevende. Vanskelig å forsvare tidsbruken. Jeg har aldri jobbet et sted i det offentlige der den brukes. Jeg lo av den før jeg bør opplært i den. virkelig. Men så den i bruk en del, måtte da vedgå at den hadde sin nytteverdi slik jeg så den da. Jeg tok den også selv FØR opplæringen, så jeg ikke var farget av kursingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 18. desember 2023 #214013 Del Skrevet 18. desember 2023 6 hours ago, SVK said: Innleggsgrense? Hva mener du og Butter med det? Nei, det han har nådd (så langt) her inne ^^, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 18. desember 2023 #214014 Del Skrevet 18. desember 2023 1 minutt siden, Frøkenfryden said: Brukes nok ikke mye, skal den brukes og skåres etter de utarbeidede normene er det svært tidkrevende. Vanskelig å forsvare tidsbruken. Jeg har aldri jobbet et sted i det offentlige der den brukes. Jeg lo av den før jeg bør opplært i den. virkelig. Men så den i bruk en del, måtte da vedgå at den hadde sin nytteverdi slik jeg så den da. Jeg tok den også selv FØR opplæringen, så jeg ikke var farget av kursingen. Det er du som er psykologen så du vet best hvor ofte den brukes og nytten. Jeg vet ikke noe om omfanget av bruken eller nytten. Men jeg har en venn som er advokat og han hadde en klient som tok testen for kun noen få år siden. Testen ga "ingen resultat" på klienten. Ble overrasket da jeg hørte at han fikk testen og da jeg sjekket wikipedia stod det blant annet at Rorschach blant annet ble brukt for å diagnostisere homofili da det var en diagnose. https://en.wikipedia.org/wiki/Rorschach_test#History Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 18. desember 2023 #214015 Del Skrevet 18. desember 2023 7 minutter siden, Peanut said: Nei, det han har nådd (så langt) her inne ^^, Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 18. desember 2023 #214016 Del Skrevet 18. desember 2023 Peanut skrev (10 minutter siden): Nei, det han har nådd (så langt) her inne ^^, Kommer til å savne deg om du tar pause da ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 18. desember 2023 #214017 Del Skrevet 18. desember 2023 8 minutter siden, Cid said: Kommer til å savne deg om du tar pause da ❤️ ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 18. desember 2023 #214018 Del Skrevet 18. desember 2023 2 hours ago, Titania said: Fikk spørsmål idag: hva er likheten mellom aldri og alltid. Eneste jeg kommer på er at begge begynner med al 🤔 Glemte å skrive i mitt forrige innlegg til deg at jeg syntes det var godt svar. Og man er jo under tidspress på slike undersøkelser. Selv hadde jeg nok sagt "pass" om jeg fikk spørsmålet lest opp til meg og ikke hadde evig tid til å svare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 18. desember 2023 #214019 Del Skrevet 18. desember 2023 SVK skrev (21 minutter siden): Det er du som er psykologen så du vet best hvor ofte den brukes og nytten. Jeg vet ikke noe om omfanget av bruken eller nytten. Men jeg har en venn som er advokat og han hadde en klient som tok testen for kun noen få år siden. Testen ga "ingen resultat" på klienten. Ble overrasket da jeg hørte at han fikk testen og da jeg sjekket wikipedia stod det blant annet at Rorschach blant annet ble brukt for å diagnostisere homofili da det var en diagnose. https://en.wikipedia.org/wiki/Rorschach_test#History Jeg har nok ikke full oversikt. Og private psykologer og de med driftsavtale er vel mer frie til å bruke verktøy de har preferanse for. jeg er opplært i Cato Grønnerøds modell for resultatanalyse. 🙂 uansett over 10 år siden min opplæring og aldri rørt den siden. Men nå skal jeg forsøke å ha god rolleforståelse her og tie om både WAIS og Rorschach. Hehe🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 18. desember 2023 #214020 Del Skrevet 18. desember 2023 Frøkenfryden skrev (Akkurat nå): Jeg har nok ikke full oversikt. Og private psykologer og de med driftsavtale er vel mer frie til å bruke verktøy de har preferanse for. jeg er opplært i Cato Grønnerøds modell for resultatanalyse. 🙂 uansett over 10 år siden min opplæring og aldri rørt den siden. Men nå skal jeg forsøke å ha god rolleforståelse her og tie om både WAIS og Rorschach. Hehe🤪 Hva med MAIS da? Eventuelt Maisstivelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå