AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #41 Del Skrevet 1. april 2022 Neutral90 skrev (4 minutter siden): Jo, trenger ikke måle med blodprøve. Svakere test = det går ned. Negativ test = hcg under 5. Det jeg håpet på. Men, er det uten unntak mer eller mindre, at hcg må være under 5/negativ test før eggløsning kan skje? Kjenner murring og stikninger i eggstokkområdet på begge sider nå, akkurat som ved eggløsning jeg har hatt tidligere. Anonymkode: 4c3a7...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #42 Del Skrevet 2. april 2022 Kjenner murringer i eggstokkområdet i dag også. Er det egentlig mulig med eggløsning 16 dager etter å mistet i uke 12? Leste et sted at noen mente hcg kan være i kroppen tilsvarende tiden man var gravid, det kan vel ikke stemme? 3 mnd til eggløsning i så fall? Anonymkode: 4c3a7...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hirka89 Skrevet 2. april 2022 Forfatter #43 Del Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kjenner murringer i eggstokkområdet i dag også. Er det egentlig mulig med eggløsning 16 dager etter å mistet i uke 12? Leste et sted at noen mente hcg kan være i kroppen tilsvarende tiden man var gravid, det kan vel ikke stemme? 3 mnd til eggløsning i så fall? Anonymkode: 4c3a7...46a Det lurer jeg på også 😅 I dag er dag 14 for meg. Har også lurt på både i går og i dag på om jeg har hatt noe som minner om EL-slim. Samtidig er det mindre og annerledes enn hva det vanligvis er for meg. Har også tidvis kjent litt på smerter/stikninger, men det er også litt annerledes enn hva jeg vanligvis føles rundt eggløsning. Tenker kroppen tuller litt med meg, dette er jo ikke en vanlig syklus. Men jeg har nå hatt 2 dager uten blødning eller spotting. Så tenker å starte med samleie igjen i morgen, så får vi bare se hva som skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #44 Del Skrevet 2. april 2022 Hirka89 skrev (6 minutter siden): Det lurer jeg på også 😅 I dag er dag 14 for meg. Har også lurt på både i går og i dag på om jeg har hatt noe som minner om EL-slim. Samtidig er det mindre og annerledes enn hva det vanligvis er for meg. Har også tidvis kjent litt på smerter/stikninger, men det er også litt annerledes enn hva jeg vanligvis føles rundt eggløsning. Tenker kroppen tuller litt med meg, dette er jo ikke en vanlig syklus. Men jeg har nå hatt 2 dager uten blødning eller spotting. Så tenker å starte med samleie igjen i morgen, så får vi bare se hva som skjer Ja, det er veldig frustrende. Spesielt når jeg helst skulle vært gravid i går… Har litt blødninger fremdeles, men fulgte rådet fra gynekologen på Rikshospitalet som mente at det var nok å vente en uke. Så vi har hatt samleie ca annenhver dag siden 25.mars, ikke at det hjelper noe, har vel sannsynligvis ikke eggløsning. Heldigvis er vi fremdeles forelsket, så fint med nærhet og kos om ikke annet. Anonymkode: 4c3a7...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hirka89 Skrevet 2. april 2022 Forfatter #45 Del Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det er veldig frustrende. Spesielt når jeg helst skulle vært gravid i går… Har litt blødninger fremdeles, men fulgte rådet fra gynekologen på Rikshospitalet som mente at det var nok å vente en uke. Så vi har hatt samleie ca annenhver dag siden 25.mars, ikke at det hjelper noe, har vel sannsynligvis ikke eggløsning. Heldigvis er vi fremdeles forelsket, så fint med nærhet og kos om ikke annet. Anonymkode: 4c3a7...46a Skjønner det. Vil gjerne bli gravid igjen fort, men kjenner samtidig at det ikke er helt krise om det ikke skjer noe akkurat nå. At det går greit om jeg får en runde med mens først. Er mer frustrert over at jeg ikke kjenner kroppen og syklusen min lenger, siden jeg hadde stålkontroll på den før MA'en. Håper bare at ting er tilbake til normalen så fort som mulig, og at jeg selvfølgelig blir gravid igjen ganske fort 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #46 Del Skrevet 3. april 2022 Her ble det oppdaget MA i uke 10. Jeg fikk eggløsning omtrent tre uker etter at jeg tok Cytotec, og ble da gravid på nytt. Jeg er nå 26 uker på vei 😊 Ingen helsepersonell har sagt noe negativt om at jeg ble gravid på første eggløsning etter aborten. Fikk en ekstra ultralyd for å bekrefte lengde på svangerskapet i uke 12. Anonymkode: 40df8...f82 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #47 Del Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Her ble det oppdaget MA i uke 10. Jeg fikk eggløsning omtrent tre uker etter at jeg tok Cytotec, og ble da gravid på nytt. Jeg er nå 26 uker på vei 😊 Ingen helsepersonell har sagt noe negativt om at jeg ble gravid på første eggløsning etter aborten. Fikk en ekstra ultralyd for å bekrefte lengde på svangerskapet i uke 12. Anonymkode: 40df8...f82 Gratulerer med ny graviditet, håper alt går bra denne gangen. 😊 Hadde du sluttet helt å blø da du fikk tilbake eggløsning? Og, hadd du og fått helt negative graviditetstester først? Anonymkode: 4c3a7...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #48 Del Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gratulerer med ny graviditet, håper alt går bra denne gangen. 😊 Hadde du sluttet helt å blø da du fikk tilbake eggløsning? Og, hadd du og fått helt negative graviditetstester først? Anonymkode: 4c3a7...46a Takk! 😊 Ja, jeg hadde sluttet helt å blø. Var nok en av de heldige som "bare" blødde i rundt 10 dager. Begynte å få økt utflod (eggløsningsslim) ca en uke etter at jeg sluttet å blø, fikk da negativ graviditetstest, og begynte å teste etter eggløsning. Ser i notatetene mine at jeg fikk positiv eggløsningstest på dag 24 etter oppstart av aborten. Anonymkode: 40df8...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #49 Del Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Takk! 😊 Ja, jeg hadde sluttet helt å blø. Var nok en av de heldige som "bare" blødde i rundt 10 dager. Begynte å få økt utflod (eggløsningsslim) ca en uke etter at jeg sluttet å blø, fikk da negativ graviditetstest, og begynte å teste etter eggløsning. Ser i notatetene mine at jeg fikk positiv eggløsningstest på dag 24 etter oppstart av aborten. Anonymkode: 40df8...f82 Ja, du er nok en av de heldige. Jeg er nå på dag 17, og kjenner også i dag typiske eggløsningsstikninger jeg pleier å ha i tiden rundt eggløsning. Innser at det nok ikke er det, men at det kan komme i løpet av noen dager? Graviditetstesten jeg tok i dag var den svakeste jeg har fått til nå, først trodde jeg den var blendahvit, men så kom det en tydelig men svak strek. Håper det betyr at jeg kanskje kan ha eggløsning i løpet av neste uke. Skal på etterkontroll på sykehuset tirsdag ettermiddag. Måler de hcg på sånne kontroller? Håper det. Lurer på om de også kan se om jeg har egg som er i ferd med å modnes. Anonymkode: 4c3a7...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuzsuZ Skrevet 3. april 2022 #50 Del Skrevet 3. april 2022 Når dere sier dere har sluttet å blø? Mener dere spotting også? Jeg har for eks hatt litt brunlig spotting (gammelt blod) de siste dagene så antar jeg fortsatt 'blør' teoretisk sett.. Syns jeg så EL slim og følte stikkinger 2 uker etter SA, var ganske spottefri på tidspunktet, men så kom det tilbake. Jeg er på dag 17 etter SA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hirka89 Skrevet 3. april 2022 Forfatter #51 Del Skrevet 3. april 2022 SuzsuZ skrev (45 minutter siden): Når dere sier dere har sluttet å blø? Mener dere spotting også? Jeg har for eks hatt litt brunlig spotting (gammelt blod) de siste dagene så antar jeg fortsatt 'blør' teoretisk sett.. Syns jeg så EL slim og følte stikkinger 2 uker etter SA, var ganske spottefri på tidspunktet, men så kom det tilbake. Jeg er på dag 17 etter SA Jeg har sluttet å blø og spotte. Har siste 3 dagene hatt vanlig blank utflod. Er på dag 15 nå. Ganske sikker på at jeg ikke har hatt EL enda. Så håper det kommer i løpet av en ukes tid 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #52 Del Skrevet 4. april 2022 SuzsuZ skrev (På 3.4.2022 den 13.49): Når dere sier dere har sluttet å blø? Mener dere spotting også? Jeg har for eks hatt litt brunlig spotting (gammelt blod) de siste dagene så antar jeg fortsatt 'blør' teoretisk sett.. Syns jeg så EL slim og følte stikkinger 2 uker etter SA, var ganske spottefri på tidspunktet, men så kom det tilbake. Jeg er på dag 17 etter SA Vet du om det er mulig å ha eggløsning selv om man spotter og har noe slim? Har ikke flere graviditetstester igjen, men den i går var veldig, veldig svak. Har hatt rødbrunt og lite blod et par dager, og i dag slim med blod. Tok cb lilla digital eggløsningstest nå, og den viste maks fertilitet. Men er det sannsynligvis falsk positiv pga hcg? Er på dag 18 etter aborten nå, hadde kanskje vært for godt til å være sant at eggløsning nærmer seg. Anonymkode: 4c3a7...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuzsuZ Skrevet 5. april 2022 #53 Del Skrevet 5. april 2022 22 hours ago, AnonymBruker said: Vet du om det er mulig å ha eggløsning selv om man spotter og har noe slim? Har ikke flere graviditetstester igjen, men den i går var veldig, veldig svak. Har hatt rødbrunt og lite blod et par dager, og i dag slim med blod. Tok cb lilla digital eggløsningstest nå, og den viste maks fertilitet. Men er det sannsynligvis falsk positiv pga hcg? Er på dag 18 etter aborten nå, hadde kanskje vært for godt til å være sant at eggløsning nærmer seg. Anonymkode: 4c3a7...46a Etter det jeg har lest meg opp på fra flere forumer virker det som at noen får EL ganske raskt etter svak test/negativ test, med og uten spotting. Så jeg tror det er mulig men man vet aldri. Jeg selv har testa med både EL tester (strimmel fra babyplan) og graviditets tester og har ikke fått klar positiv på EL testene, men de har vært sterkere enn vanlig (da grunnet hcg fra graviditet). Jeg ville ha testet for EL i morgen også for å se om den fortsatt er høy, fortsette og teste og se om den blir negativ igjen, kan jo høres ut som du kanskje kan ha EL snart? Er lov å håpe 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hirka89 Skrevet 6. april 2022 Forfatter #54 Del Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (På 4/4/2022 den 19.12): Vet du om det er mulig å ha eggløsning selv om man spotter og har noe slim? Har ikke flere graviditetstester igjen, men den i går var veldig, veldig svak. Har hatt rødbrunt og lite blod et par dager, og i dag slim med blod. Tok cb lilla digital eggløsningstest nå, og den viste maks fertilitet. Men er det sannsynligvis falsk positiv pga hcg? Er på dag 18 etter aborten nå, hadde kanskje vært for godt til å være sant at eggløsning nærmer seg. Anonymkode: 4c3a7...46a Jeg fikk negativ graviditetstest på morgenurin i dag tidlig, dag 17 siden cytotec. I går hadde jeg masse tegn på EL, så tror jeg har eggløsning denne uka. Jeg tester ikke med EL-tester da siden jeg vanligvis kjenner EL såppas godt. Så med mindre kroppen min tuller med meg nå etter MA'en, så er det tydeligvis mulig med EL såppas tidlig etter abort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #55 Del Skrevet 9. april 2022 Hirka89 skrev (På 6.4.2022 den 9.24): Jeg fikk negativ graviditetstest på morgenurin i dag tidlig, dag 17 siden cytotec. I går hadde jeg masse tegn på EL, så tror jeg har eggløsning denne uka. Jeg tester ikke med EL-tester da siden jeg vanligvis kjenner EL såppas godt. Så med mindre kroppen min tuller med meg nå etter MA'en, så er det tydeligvis mulig med EL såppas tidlig etter abort. Er på dag 23 nå, og i går fikk jeg veldig svak positiv graviditetstest. Så de positive eggløsningstester var nok positive kun pga hcg. Har hatt slim (med blod) og spotter fremdeles, men har også kjent og kjenner fremdeles stikking i eggstokkene. Men det er nok ikke noen eggløsning her ennå dessverre, har lest det er veldig lite sannsynlig med positiv gtest… Men det virker jo lovende for deg, som fikk negativ test! Anonymkode: 4c3a7...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #56 Del Skrevet 9. april 2022 SuzsuZ skrev (På 5.4.2022 den 17.39): Etter det jeg har lest meg opp på fra flere forumer virker det som at noen får EL ganske raskt etter svak test/negativ test, med og uten spotting. Så jeg tror det er mulig men man vet aldri. Jeg selv har testa med både EL tester (strimmel fra babyplan) og graviditets tester og har ikke fått klar positiv på EL testene, men de har vært sterkere enn vanlig (da grunnet hcg fra graviditet). Jeg ville ha testet for EL i morgen også for å se om den fortsatt er høy, fortsette og teste og se om den blir negativ igjen, kan jo høres ut som du kanskje kan ha EL snart? Er lov å håpe 💕 Tror ikke jeg har hatt eggløsning ennå, siden jeg i går fremdeles hadde positiv men veldig svak gtest. Men måtte virkelig anstrenge meg for å se streken. Etter et par minutter lit tydeligere, men veldig svak. Er på dag 23 nå, og på etterkontroll på sykehuset sa gynekolog der at det er vanlig å komme inn i syklus man hadde. Så for meg betyr det at jeg får mensen om en til tre dager, syklus pleier å være fra 24-26 dager. Men, da vil det være uten eggløsning først? Er det ikke slik at eggløsning må komme før mensen? Anonymkode: 4c3a7...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #57 Del Skrevet 9. april 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Tror ikke jeg har hatt eggløsning ennå, siden jeg i går fremdeles hadde positiv men veldig svak gtest. Men måtte virkelig anstrenge meg for å se streken. Etter et par minutter lit tydeligere, men veldig svak. Er på dag 23 nå, og på etterkontroll på sykehuset sa gynekolog der at det er vanlig å komme inn i syklus man hadde. Så for meg betyr det at jeg får mensen om en til tre dager, syklus pleier å være fra 24-26 dager. Men, da vil det være uten eggløsning først? Er det ikke slik at eggløsning må komme før mensen? Anonymkode: 4c3a7...46a Det er ikke alltid det blir eggløsning før mensen, men det er ikke kartlagt hvordan det er mulig. På samme måte som at noen kan bli gravide på egg fra eggstokk uten eggleder, det er "bare" noe som skjer. Jeg måtte gjennom tre ustabile sykluser med svært varierende lengde og enorme mengder mensen før jeg fikk en vanlig syklus etter MA i uke 9. Anonymkode: 71075...16b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuzsuZ Skrevet 9. april 2022 #58 Del Skrevet 9. april 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Tror ikke jeg har hatt eggløsning ennå, siden jeg i går fremdeles hadde positiv men veldig svak gtest. Men måtte virkelig anstrenge meg for å se streken. Etter et par minutter lit tydeligere, men veldig svak. Er på dag 23 nå, og på etterkontroll på sykehuset sa gynekolog der at det er vanlig å komme inn i syklus man hadde. Så for meg betyr det at jeg får mensen om en til tre dager, syklus pleier å være fra 24-26 dager. Men, da vil det være uten eggløsning først? Er det ikke slik at eggløsning må komme før mensen? Anonymkode: 4c3a7...46a Tar tid dette. Jeg er faktisk helt usikker nå om eggløsning må komme før evt mensen..huff 😅 håper det skjer noe snart. Jeg er også usikker på hva som skjer her. Er over 3 uker siden SA og det er fortsatt veldig svak gtest. Vært helt spottefri i noen dager for noen dager siden men så begynte det å blø friskt igjen med litt klumper 3 dager siden. Med litt lette magekramper. Ringt til sykehua og hun på tlf mente det var mensen men det er vel litt i tidligste laget for mensen 3 uker etter SA. Er mer bekymret for rester og infeksjon. Så tar utgangspunkt i at det er starten på mensen denne blødningen og EL om 2 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #59 Del Skrevet 9. april 2022 SuzsuZ skrev (16 minutter siden): Tar tid dette. Jeg er faktisk helt usikker nå om eggløsning må komme før evt mensen..huff 😅 håper det skjer noe snart. Jeg er også usikker på hva som skjer her. Er over 3 uker siden SA og det er fortsatt veldig svak gtest. Vært helt spottefri i noen dager for noen dager siden men så begynte det å blø friskt igjen med litt klumper 3 dager siden. Med litt lette magekramper. Ringt til sykehua og hun på tlf mente det var mensen men det er vel litt i tidligste laget for mensen 3 uker etter SA. Er mer bekymret for rester og infeksjon. Så tar utgangspunkt i at det er starten på mensen denne blødningen og EL om 2 uker. Fint om det er mensen da, så syklusen i det minste er i gang igjen for deg. Jeg kjenner og litt i magen, som ved mensen. I tillegg til stikking i eggstokker. Men jeg har aldri sterke smerter når jeg har mensen, så kanskje det i magen varsler mensen for meg og. Men ja, virker litt tidlig etter kun ca 3 uker. Anonymkode: 4c3a7...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hirka89 Skrevet 9. april 2022 Forfatter #60 Del Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er på dag 23 nå, og i går fikk jeg veldig svak positiv graviditetstest. Så de positive eggløsningstester var nok positive kun pga hcg. Har hatt slim (med blod) og spotter fremdeles, men har også kjent og kjenner fremdeles stikking i eggstokkene. Men det er nok ikke noen eggløsning her ennå dessverre, har lest det er veldig lite sannsynlig med positiv gtest… Men det virker jo lovende for deg, som fikk negativ test! Anonymkode: 4c3a7...46a Så kjedelig at det virker som det tar litt tid for deg. Jeg er ganske sikker på at jeg har hatt eggløsning. Har hatt flere dager med EL-slim og smerter. Tipper selve eggløsninga var på torsdag. Har fortsatt litt stikninger/smerter i livmorområdet, men nå er utfloden en annen konsistens og farge, så eggløsninga må være over. Så tipper at IKM bør være rundt 21/22 april. Så blir spennende å se om mensen kommer da. Har ikke noe store forventninger eller håp om at det har blitt noe graviditet nå så kjapt 😅 men fint om mensen dukker opp til forventet tid. Håper det blir negative tester og EL på deg snart 😊 Hadde du vært på etterkontroll? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå