AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #21 Del Skrevet 1. april 2022 Hirka89 skrev (26 minutter siden): Ja jeg ble veldig positivt overrasket over såpas svak strek nå 😍Hadde faktisk forventet at den skulle være sterkere. Da jeg begynte å spotte mer i går ble jeg plutselig veldig engstelig for rester, og tenkte å få det sjekka hos gynekolog. Men nå tenker jeg at jeg heller venter å ser an litt siden testen var så svak. Se om jeg får EL eller mensen om ikke aaaaalt for lenge. Ja er nok naturlig at det tar litt lenger tid for deg å få negativ test. Men at det i det minste blir svakere lover jo bra! Men det er virkelig en tålmodighetsprøve å vente, og veldig frustrerende når man ikke helt vet hva som skjer. Du skulle på kontroll neste uke? Så da får i hvert fall du vite om du har rester eller ikke Det er veldig frustrende å vente, og også det at jeg ikke har nok kunnskap om dette. Jeg har lest om noen som får eggløsning mens de har positive tester, og noen skriver at testen må bli helt blendahvit før eggløsning kommer. Noen skriver de ble gravide igjen før testen ble negativ engang, andre prøver i månedsvis uten å lykkes, kanskje opp mot et år. Så jeg er helt lost føler jeg. Skal på kontroll på tirsdag ettermiddag neste uke ja, så håper på gode nyheter/ingen rester. Lurer på om de også kan se om eggløsningn har vært eller om den kommer snart? Anonymkode: 4c3a7...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hirka89 Skrevet 1. april 2022 Forfatter #22 Del Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er veldig frustrende å vente, og også det at jeg ikke har nok kunnskap om dette. Jeg har lest om noen som får eggløsning mens de har positive tester, og noen skriver at testen må bli helt blendahvit før eggløsning kommer. Noen skriver de ble gravide igjen før testen ble negativ engang, andre prøver i månedsvis uten å lykkes, kanskje opp mot et år. Så jeg er helt lost føler jeg. Skal på kontroll på tirsdag ettermiddag neste uke ja, så håper på gode nyheter/ingen rester. Lurer på om de også kan se om eggløsningn har vært eller om den kommer snart? Anonymkode: 4c3a7...46a Ja man leser og hører så mye forskjellig, så ikke alltid lett å vite da hva som vil gjelde en selv. Er jo så mye som er individuelt fra person til person. Tirsdag er jo ikke lenge til Bra du får en sjekk. Jeg har hørt om folk som sier de har vært hos gynekolog som har kunnet si om de har hatt eggløsning, eller at det er rett rundt hjørnet. Så hadde jo vært fint om de kunne gi deg noe informasjon om det. Vi får håpe vi som har hatt skikkelig uflaks nå, kan få litt flaks på neste runde og bli kjapt gravide igjen 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #23 Del Skrevet 1. april 2022 Hirka89 skrev (7 minutter siden): Ja man leser og hører så mye forskjellig, så ikke alltid lett å vite da hva som vil gjelde en selv. Er jo så mye som er individuelt fra person til person. Tirsdag er jo ikke lenge til Bra du får en sjekk. Jeg har hørt om folk som sier de har vært hos gynekolog som har kunnet si om de har hatt eggløsning, eller at det er rett rundt hjørnet. Så hadde jo vært fint om de kunne gi deg noe informasjon om det. Vi får håpe vi som har hatt skikkelig uflaks nå, kan få litt flaks på neste runde og bli kjapt gravide igjen 🥰 Det håper jeg også. Har lest om, men var ikke noe på tema på sykehuset i forbindelse med aborten: Kvinner som har måttet avbryte svangerskap pga. nevralrørsdefekt/avvik (som misdannelsen til vårt foster kategoriseres som), får resept på ekstra sterk/stor dose folat før evt. nytt svangerskap. Er det noe jeg selv må ta opp? Har lest at folat i tiden før nytt svangerskap, og i de første to måneder, kan redusere risikoen for sånne avvik med 75% eller mer. Jeg gjorde jo alt riktig og tok anbefalt dose folat i tiden før og i svangerskapet, men fikk likevel denne store misdannelsen. Er jeg da "kvalifisert" for å få ekstra sterk folat på resept? Det vil i alle fall kunne gjøre meg bittelitt mindre bekymret. Anonymkode: 4c3a7...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hirka89 Skrevet 1. april 2022 Forfatter #24 Del Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det håper jeg også. Har lest om, men var ikke noe på tema på sykehuset i forbindelse med aborten: Kvinner som har måttet avbryte svangerskap pga. nevralrørsdefekt/avvik (som misdannelsen til vårt foster kategoriseres som), får resept på ekstra sterk/stor dose folat før evt. nytt svangerskap. Er det noe jeg selv må ta opp? Har lest at folat i tiden før nytt svangerskap, og i de første to måneder, kan redusere risikoen for sånne avvik med 75% eller mer. Jeg gjorde jo alt riktig og tok anbefalt dose folat i tiden før og i svangerskapet, men fikk likevel denne store misdannelsen. Er jeg da "kvalifisert" for å få ekstra sterk folat på resept? Det vil i alle fall kunne gjøre meg bittelitt mindre bekymret. Anonymkode: 4c3a7...46a Det vet jeg ikke. Men siden du uansett skal inn på sykehuset for sjekk, så ville jeg spurt og forhørt meg med dem når du er der. Og selv om man gjør alt riktig, så kan man fortsatt ha uflaks. Så tror ikke du skal tenke så mye på eller være redd for om du gjorde eller ikke gjorde alt rett. Men synes du skal snakke med sykehuset om det siden det er noe du lurer på og bekymrer deg for. De mistenkte også noe kromosomfeil i vårt tilfelle, det var en unormal knekk på nakken til fosteret. Og sånn som jeg forstod det så var det snakk om uflaks rett og slett, at det ikke hadde noe med oss å gjøre, og siden det var kromosom feil, og sånn sett ikke noe feil med meg eller oss, men noe som kan skje i celledelingen, så mente de at sannsynligheten for at det skulle skje igjen var veldig veldig liten. Men bekymre seg vil man jo uansett 😅 vil nok ta tid før jeg kan falle til ro i et nytt svangerskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuzsuZ Skrevet 1. april 2022 #25 Del Skrevet 1. april 2022 Det kan godt hende du får EL snart @Hirka89 Når graviditets testen er så svak. Jeg tester både meg graviditets test og eggløsnings test fremover for å se når evt det skjer, kan ha mistenke om at det er i dag ellers er det hcg verdiene som tuller meg meg. Har noen bilder av det i prøvedagboka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hirka89 Skrevet 1. april 2022 Forfatter #26 Del Skrevet 1. april 2022 SuzsuZ skrev (6 minutter siden): Det kan godt hende du får EL snart @Hirka89 Når graviditets testen er så svak. Jeg tester både meg graviditets test og eggløsnings test fremover for å se når evt det skjer, kan ha mistenke om at det er i dag ellers er det hcg verdiene som tuller meg meg. Har noen bilder av det i prøvedagboka Håper det! Var akkurat på do, og har nå utflod som ligner veldig på EL-slim, bare litt mindre enn jeg pleier å ha. Men om det er første dagen i dag, så kan det komme seg i løpet av noen dager. Pleier vanligvis å ha EL-slim i rundt en uke, og har alltid tydelig tegn på EL, så aldri trengt å teste etter det. Men usikker på om kroppen tuller med meg nå 😅 trodde jeg hadde starten på EL på onsdag også, men så spottet plutselig en del i går uten tegn til noe El-slim. Men i dag spotter jeg ikke og har noe som ligner på EL- slim. Så gudene vet 😅 får se hva som skjer de neste dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #27 Del Skrevet 1. april 2022 SuzsuZ skrev (1 time siden): Det kan godt hende du får EL snart @Hirka89 Når graviditets testen er så svak. Jeg tester både meg graviditets test og eggløsnings test fremover for å se når evt det skjer, kan ha mistenke om at det er i dag ellers er det hcg verdiene som tuller meg meg. Har noen bilder av det i prøvedagboka Men blir ikke eggløsningstesten automatisk positiv når graviditetstesten er positiv? Anonymkode: 4c3a7...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuzsuZ Skrevet 1. april 2022 #28 Del Skrevet 1. april 2022 52 minutter siden, AnonymBruker said: Men blir ikke eggløsningstesten automatisk positiv når graviditetstesten er positiv? Anonymkode: 4c3a7...46a Det har jeg lest også. Mulig det stemmer mer med høyere hcg verdier. Jeg har testet de siste dagene og har hatt svakere EL tester (ikke sterkere enn kontroll streken) og sterkere Pos graviditets tester første dagene. Så har graviditets testene blitt svakere mens EL testene har test streken økt. Det kan hende jeg har helt feil, men jeg tester for å se hvordan strekene ser ut så kan jeg i ettertid se, dersom mensen evt kommer når EL ca var ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #29 Del Skrevet 1. april 2022 SuzsuZ skrev (1 time siden): Det har jeg lest også. Mulig det stemmer mer med høyere hcg verdier. Jeg har testet de siste dagene og har hatt svakere EL tester (ikke sterkere enn kontroll streken) og sterkere Pos graviditets tester første dagene. Så har graviditets testene blitt svakere mens EL testene har test streken økt. Det kan hende jeg har helt feil, men jeg tester for å se hvordan strekene ser ut så kan jeg i ettertid se, dersom mensen evt kommer når EL ca var ☺️ Jeg testet nå nettopp. Tydelig positiv graviditetstest, men ikke sterk. Lilla cb digital eggløsningstest negativ (tom sirkel), men disse testene er kanskje alltid negativ den første gangen man tester? Vil uansett ikke bruke opp en test til før i morgen. Er ti stk i pakka så tenker å teste en gang per dag de neste ti dagene. Anonymkode: 4c3a7...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuzsuZ Skrevet 1. april 2022 #30 Del Skrevet 1. april 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg testet nå nettopp. Tydelig positiv graviditetstest, men ikke sterk. Lilla cb digital eggløsningstest negativ (tom sirkel), men disse testene er kanskje alltid negativ den første gangen man tester? Vil uansett ikke bruke opp en test til før i morgen. Er ti stk i pakka så tenker å teste en gang per dag de neste ti dagene. Anonymkode: 4c3a7...46a Er usikker på clearblue digitale. Det er jo bra at den er negativ sånt sett så da tror jeg om det blir postivt så er det ekte positivt! 😀 Jeg tester bare med strimmel EL tester fra babyplan og de har svak strek uansett. Men mine EL har vært ved tydelig stigning, ikke alltid jeg har rukket å få meg med ‘LH peak’ og at test streken er sterkere enn kontroll streken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 1. april 2022 #31 Del Skrevet 1. april 2022 Sniker her. Har dessverre opplevd flere sa og ma og har hver gang (🙈) trodd at eggløsning har kommet mye tidligere enn den har gjort. Lærer aldri! Selv ved nokså svake tester er ofte hcg 20 til 100 liksom, og kroppen trenger gjennomsnittlig 14 dager å modne nytt egg etter mensen, dvs når det ikke er hcg i kroppen. Selv veldig lite hcg kan gi utslag på positive eggløsningstester. Så mitt beste råd er, ikke anta eggløsning for som oftest er det ikke eggløsning så lenge man har hcg i blodet. Lykke til! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 1. april 2022 #32 Del Skrevet 1. april 2022 Denne er falsk positiv eggløsningstest (tok en dagen etter som var knallsterk), legger ved bilde i tilfelle det hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuzsuZ Skrevet 1. april 2022 #33 Del Skrevet 1. april 2022 6 minutter siden, Neutral90 said: Sniker her. Har dessverre opplevd flere sa og ma og har hver gang (🙈) trodd at eggløsning har kommet mye tidligere enn den har gjort. Lærer aldri! Selv ved nokså svake tester er ofte hcg 20 til 100 liksom, og kroppen trenger gjennomsnittlig 14 dager å modne nytt egg etter mensen, dvs når det ikke er hcg i kroppen. Selv veldig lite hcg kan gi utslag på positive eggløsningstester. Så mitt beste råd er, ikke anta eggløsning for som oftest er det ikke eggløsning så lenge man har hcg i blodet. Lykke til! Takk for at du deler, er nok mye ønsketenking ja.. huff. Tålmodighet er vanskelig altså... 😕 Men nå er det helg! 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuzsuZ Skrevet 1. april 2022 #34 Del Skrevet 1. april 2022 1 minutt siden, Neutral90 said: Denne er falsk positiv eggløsningstest (tok en dagen etter som var knallsterk), legger ved bilde i tilfelle det hjelper Oi...ja det var veldig svak graviditets test også 😕 Er vel noe sånt som min har vært i dag og jeg har *håpa* på EL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #35 Del Skrevet 1. april 2022 Neutral90 skrev (10 minutter siden): Sniker her. Har dessverre opplevd flere sa og ma og har hver gang (🙈) trodd at eggløsning har kommet mye tidligere enn den har gjort. Lærer aldri! Selv ved nokså svake tester er ofte hcg 20 til 100 liksom, og kroppen trenger gjennomsnittlig 14 dager å modne nytt egg etter mensen, dvs når det ikke er hcg i kroppen. Selv veldig lite hcg kan gi utslag på positive eggløsningstester. Så mitt beste råd er, ikke anta eggløsning for som oftest er det ikke eggløsning så lenge man har hcg i blodet. Lykke til! Ser ut som du vet mer enn meg. 😊 Trodde jeg kun hadde cb digital test igjen, som altså var negativ, men det kan være fordi disse alltid(?) er negativ første testen man tar? Men fant dessverre en ikke-digital eggløsningstest, siste ikke-digitale jeg hadde, så brukte den nå. Den ser positiv ut? Men sannsynligvis falsk positiv? Jeg hadde klar positiv, men altså ikke sterk, graviditetstest fremdeles i ettermiddag. Har kjent litt murring i eggstokkområdet, men med positiv g-test er det vel ikke nært forestående. Her er testen, er den klart positiv? ( i så fall falsk positiv pga hcg?). Anonymkode: 4c3a7...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #36 Del Skrevet 1. april 2022 Neutral90 skrev (17 minutter siden): Sniker her. Har dessverre opplevd flere sa og ma og har hver gang (🙈) trodd at eggløsning har kommet mye tidligere enn den har gjort. Lærer aldri! Selv ved nokså svake tester er ofte hcg 20 til 100 liksom, og kroppen trenger gjennomsnittlig 14 dager å modne nytt egg etter mensen, dvs når det ikke er hcg i kroppen. Selv veldig lite hcg kan gi utslag på positive eggløsningstester. Så mitt beste råd er, ikke anta eggløsning for som oftest er det ikke eggløsning så lenge man har hcg i blodet. Lykke til! Vet du om kroppen ikke begynner å modne egg engang før all hcg er borte? At det mer sannsynlig er eggløsning 14 dager etter negativ graviditetstest? Anonymkode: 4c3a7...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 1. april 2022 #37 Del Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vet du om kroppen ikke begynner å modne egg engang før all hcg er borte? At det mer sannsynlig er eggløsning 14 dager etter negativ graviditetstest? Anonymkode: 4c3a7...46a For min del har hcg alltid måtte bli 0 for at egg skal begynne å modne, men kan ikke bastant si det alltid er slik. Men jeg hadde ikke forventet eggløsning før testen var negativ i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 1. april 2022 #38 Del Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ser ut som du vet mer enn meg. 😊 Trodde jeg kun hadde cb digital test igjen, som altså var negativ, men det kan være fordi disse alltid(?) er negativ første testen man tar? Men fant dessverre en ikke-digital eggløsningstest, siste ikke-digitale jeg hadde, så brukte den nå. Den ser positiv ut? Men sannsynligvis falsk positiv? Jeg hadde klar positiv, men altså ikke sterk, graviditetstest fremdeles i ettermiddag. Har kjent litt murring i eggstokkområdet, men med positiv g-test er det vel ikke nært forestående. Her er testen, er den klart positiv? ( i så fall falsk positiv pga hcg?). Anonymkode: 4c3a7...46a Den lilla gir alltid tomt smilefjes ved første test, rosa kan gå rett på positiv 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #39 Del Skrevet 1. april 2022 Neutral90 skrev (2 minutter siden): For min del har hcg alltid måtte bli 0 for at egg skal begynne å modne, men kan ikke bastant si det alltid er slik. Men jeg hadde ikke forventet eggløsning før testen var negativ i alle fall Men hvordan måler man hcg? Til lege eller sykehus for å ta blodprøver mange ganger? Leser i flere tråder at folk skriver om hcg-nivået som er blitt mål til sånn eller sånn, men er det ikke litt unødvendig å stadig måle det? Vil ikke en vanlig graviditetstest fortelle om hcg eller borte eller ei? Anonymkode: 4c3a7...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 1. april 2022 #40 Del Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men hvordan måler man hcg? Til lege eller sykehus for å ta blodprøver mange ganger? Leser i flere tråder at folk skriver om hcg-nivået som er blitt mål til sånn eller sånn, men er det ikke litt unødvendig å stadig måle det? Vil ikke en vanlig graviditetstest fortelle om hcg eller borte eller ei? Anonymkode: 4c3a7...46a Jo, trenger ikke måle med blodprøve. Svakere test = det går ned. Negativ test = hcg under 5. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå