Gå til innhold

Beste tips mot rynker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg er 24 år, og har begynt å få fine linjer rundt munnen. Tror selv at dette skyldes at jeg aldri har giddet å brukt noe solkrem, og ikke tatt hudpleie noe særlig seriøst.

Har begynt med tretinoin og solkrem hver dag. Håper på resultater av det.

Men; er det noen som har andre tips som kan forebygge rynker og eller forbedre huden?

Anonymkode: b0fe9...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er å spise næringsrikt og sunt, og unngå raffinert sukker. Få nok søvn og hvile, og unngå sola. 

Anonymkode: dd5fd...a0e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så flink til å ta vare på huden selv, så er litt usikker på om jeg er den rette til å gi råd … hørt mye bra om koreansk hudpleie, kanskje noe å søke opp?

https://skinsecret.no/produkter/solfaktor/cosrx-aloe-soothing-sun-cream-spf50-pa/

denne solfaktoren inneholder fuktighet og det skal være veldig bra mot aldring av huden, tror jeg blir å kjøpe meg et eksemplar selv når jeg får somlet meg til å få gjort det 

Anonymkode: c5a61...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok søvn, mye vann, lite sukker/salt, ikke alkohol - og bruk solkrem med faktor 50 i ansiktet👍🏻

Anonymkode: 68987...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

90% av all hudskade kommer fra solen. Bruk høy solfaktor. 

Anonymkode: d5e67...dff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hei. 

Jeg er 24 år, og har begynt å få fine linjer rundt munnen. Tror selv at dette skyldes at jeg aldri har giddet å brukt noe solkrem, og ikke tatt hudpleie noe særlig seriøst.

Men; er det noen som har andre tips som kan forebygge rynker og eller forbedre huden?

solfaktor 50+ i trynet, skip prosessert mat og tilfør fuktighet via mye vann, sunne grønnsaker og og ease down med alkoholen om du drikker. Unngå også røyk og snus. Utenom det, så skal vi alle gjennom det;-) Aging aint for sissies

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

90% av all hudskade kommer fra solen. Bruk høy solfaktor. 

Anonymkode: d5e67...dff

Joda, solen er verstingen når det gjelder ytre påvirkninger, men det som i aller størst grad bestemmer dannelse av rynker, er gener/anlegg for rynker.

Anonymkode: b1ec5...71c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) solkrem(!!!) + c-vitamin 2) retinol 3) eksfolierende syrer som f.eks. glykolic acid

Anonymkode: 712f2...430

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk masse vann, spis sunt og hold deg unna solen.

Anonymkode: 19384...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var nådestøtet å få for lite søvn over lang tid. Ble mamma og tada: rynker

Anonymkode: ef775...0b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tretinoin og solkrem er det eneste som har dokumentert behandling. Noen tar også CO2 laser når de kommer i 40-50 årene men hvis man ser på youtube og følger de som har gjort det (anbefales å ikke google det, hele ansiktet er et åpent kjøttsår!!!) så utelukker man sånn type behandling fort!!! Det gjorde hvertfall jeg (er 35 og ble nysgjerrig på laser) 

Andre ting som skaper rynker på overleppa er å drikke fra sugerør og å røyke. Og hvis man går med stram og anstrengt leppe hele tiden ubevisst, i såfall går det an å ta botox for å slappe mer av i musklene. 

Skal jeg være ærlig med deg så syns jeg du gjør det du kan allerede med tretinoin og solkrem, du er ti år ute før meg med begge deler og kommer til å se kjempebra ut om ti år. Jeg kan garantere deg at rynkene du plages av nå er normale og at du har hengt deg opp i det på deg selv og at ingen andre ser de så tydelig som du selv gjør. Selv har jeg kommet frem til det at å bekjempe rynker med laser og botox og alt mulig ikke er verdt det! Jeg har en normal lønn og vil heller ha råd til å kjøpe meg bil om noen år, kunne reise på en god ferie en gang i året eller annenhvert år, ha råd til å kjøpe meg vinterjakke og sko i god kvalitet osv, istedet for å kaste penger vekk på dyre skjønnshetsbehandlinger som jeg ikke får noe givende igjen for. Når vi sitter på gamlehjemmet er det opplevelsene vi har hatt og reisene vi har vært på som huskes som livet og ikke bekymringen over hvordan vi ser ut på kloss hold i et speil. Rynker kan ikke bekjempes og vi må lære oss at livet er viktigere enn utseendet og at rynker er helt greit. 

Jeg har regnet på det og skal man ta co2 laser hvert femte år, botox i tre områder hver tredje måned, injeksjoner osv så bruker man over en million kroner på det i løpet av et liv! Det er MYE penger. 

Så det du gjør nå er mer enn godt nok :)

Anonymkode: 6d963...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde begynne med en god hudpleie rutine og gå til hudpleier for å få noe som er tilpasset deg. Huden min har aldri vært så fin som det den har vært etter jeg startet med 10 - step hudpleie rutine som er koreansk, kjøpt på skinsecret. Veldig gode produkter, og følger med alt du trenger. ALLTID bruk solkrem, det er superviktig. Viktig å rense huden sin godt etter sminke, du kan også bruke gua sha eller massere ansiktet for bedre blodomløp og gjøre slik at du mister vann fra fjeset, det kan faktisk få deg til å se helt annerledes ut. Retinol kan du også begynne med i din alder, da er det speislet viktig å starte forsiktig med liten mengde og viktig å ikke blande den med produkter den ikke skal blandes med, samt at du bruker solkrem hele tiden selv når det er grått og kaldt ute. Jeg ville anbefalt deg å ta en tur til hudpleier for å finne ut din hudtype og finne noe som passer for deg.

Anonymkode: 5e4d5...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke så flink til å ta vare på huden selv, så er litt usikker på om jeg er den rette til å gi råd … hørt mye bra om koreansk hudpleie, kanskje noe å søke opp?

https://skinsecret.no/produkter/solfaktor/cosrx-aloe-soothing-sun-cream-spf50-pa/

denne solfaktoren inneholder fuktighet og det skal være veldig bra mot aldring av huden, tror jeg blir å kjøpe meg et eksemplar selv når jeg får somlet meg til å få gjort det 

Anonymkode: c5a61...8ae

Jeg har denne og liker den ikke i det hele tatt. Kanskje en bra solkrem, men den er veldig tykk og fettete, huden min ser så oljete ut etterpå og det var nettopp det jeg ikke ville. Ser via linken din at den er bra for de med tørr hud og der har vel jeg bommet. Det stod nemlig ikke der jeg kjøpte den, og jeg har kombinert/fettete hud.

Anonymkode: f7952...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kaptein Klein skrev (13 minutter siden):

Bli en tjukkas

Når du runder 40 må du velge mellom kilo eller rynker👍🏻😂 jeg synest det er finere med damer som har litt rundere former enn de som er tynne og senete😆

Anonymkode: 68987...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk vann, bruk solkrem og godta endringer som er helt naturlig. 

Anonymkode: 7a87d...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. 

Kan ikke tro du har rynker å snakke om når du er 24 år. Jeg tipper du studerer deg selv for mye i speilet og leter etter "skavanker". Det beste tipset er faktisk å ikke være for tynn. Når jeg har noen kilo for mye, forsvinner rynkene. Det er ikke tull en gang. Underhudsfettet fyller ut rynkene 😁

Anonymkode: e58b2...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite du kan gjøre med kosthold og hudpleie for å påvirke genetikk. Solkrem er bra, men selv ikke det har noe å si hvis genene har bestemt seg. Mange av mine venner er flinkere enn meg med både solkrem og hudpleie og kosthold, og ser ut som at de er 35+ når vi nå såvidt bikker 30. Jeg ble her om dagen spurt på stand om jeg ville snakke om temaer som er aktuelle for studenter fra 18 til 25.

Min hudhemmelighet? Jeg er øst-europeisk 

Anonymkode: c5346...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...