Pust Skrevet 18. september 2022 #301 Del Skrevet 18. september 2022 Sydvesta Orkana skrev (På 5.9.2022 den 10.05): Man kan mene hva man vil om mlm/ nettverksmarkedsføring, men kvinnefientlig? Er bare nysgjerrig på hva du mener med det? Mange vil vel heller påstå at det gir mulighet til å starte egen bussiness og jobbe hjemmefra eller bare ha en ekstra inntekt. Handler selv både Oriflame og Norwex-produkter (er kun kunde). Ho ene jeg handler hos er delvis ufør, og ønsker å jobbe hjemmefra. Ho andre jobber i bank. Ingen av dem har vært pushy på noen måte. Kun invitert meg til å bli med/ like facebooksidene de bruker til markedsføring. Mlm i Norge har ikke samme "tradisjon" som i mange andre land. Klarer ikke helt å se at Tupperware f.eks er pyramide 🤔. Her en gammel artikkel det er verdt å lese: https://www.vg.no/nyheter/i/yv1ojr/advarer-mot-pyramidesalg «Pyramidesalg foregår under fanen nettverksmarkedsføring, som er et lovlig konsept og har foregått i mange år, med Tupperware som den eldste. I disse sakene grenser det på et visst tidspunkt over til pyramidespill. Det skjer når du kjøper en plass i salgspyramiden i stedet for faktiske produkter, sier rådgiver Bård Eikeset i Lotteritilsynet (…)» «Det som kjennetegner pyramidesalget er at det ofte er bekjente som kontakter deg. Du får høre om en enkel måte og tjene penger på og at det skal være fullstendig risikofritt.» 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 3. oktober 2022 #302 Del Skrevet 3. oktober 2022 Ikke vært innom mlm på insta på en par måneder. Du verden hvor røde i trynet noen av dem er blitt 😲 Man kan jo se sprengte blodkar eller hva det er på nærbildene. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flisespikker Skrevet 3. oktober 2022 #303 Del Skrevet 3. oktober 2022 Er jo flere av disse selgerne som er uføre i arbeidslivet. Men er det helt grei skuring å drive en sånn "business" uten at man mister stønader osv? Høres ut som en gråsone? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lerke987 Skrevet 3. oktober 2022 #304 Del Skrevet 3. oktober 2022 Flisespikker skrev (38 minutter siden): Er jo flere av disse selgerne som er uføre i arbeidslivet. Men er det helt grei skuring å drive en sånn "business" uten at man mister stønader osv? Høres ut som en gråsone? Nææ, NAV ønsker jo at folk skal jobbe. Uføre kan tjene inntil X kr før det blir trekk i uføretrygden. Og de fleste selgerne er nok milevis unna den summen 😅 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flisespikker Skrevet 4. oktober 2022 #305 Del Skrevet 4. oktober 2022 Lerke987 skrev (23 timer siden): Nææ, NAV ønsker jo at folk skal jobbe. Uføre kan tjene inntil X kr før det blir trekk i uføretrygden. Og de fleste selgerne er nok milevis unna den summen 😅 Ok, da skjønner jeg. Støtter opp om den tankegangen. Visste bare ikke hvordan reglene er. Men ja, er vel ingen fare for å bli styrtrik😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ishwanvile Skrevet 6. oktober 2022 #306 Del Skrevet 6. oktober 2022 n_97 skrev (På 3.10.2022 den 12.52): Ikke vært innom mlm på insta på en par måneder. Du verden hvor røde i trynet noen av dem er blitt 😲 Man kan jo se sprengte blodkar eller hva det er på nærbildene. Jaa, jeg synes de fleste som bruker Lumispa eller Nuskin sliter med stygge blodkar. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaati Skrevet 7. oktober 2022 #307 Del Skrevet 7. oktober 2022 Hun ene nuskinselgeren skal overbevise seerne sine om at den lipglossen fungerer for å gi fylde. Førbildet er tatt mer ovenfra, noe som gjør leppene mindre og smalere i utgangspunktet, og etterbildet er tatt rett forfra/nedenfra med en vinkel som gjør at de ser fyldigere ut. Lar folk seg virkelig lure av dette her? 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaati Skrevet 7. oktober 2022 #308 Del Skrevet 7. oktober 2022 Ishwanvile skrev (19 timer siden): Jaa, jeg synes de fleste som bruker Lumispa eller Nuskin sliter med stygge blodkar. De gjør det. Blir skikkelig rødmusset i huden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ishwanvile Skrevet 7. oktober 2022 #309 Del Skrevet 7. oktober 2022 Girahim skrev (2 timer siden): Hun ene nuskinselgeren skal overbevise seerne sine om at den lipglossen fungerer for å gi fylde. Førbildet er tatt mer ovenfra, noe som gjør leppene mindre og smalere i utgangspunktet, og etterbildet er tatt rett forfra/nedenfra med en vinkel som gjør at de ser fyldigere ut. Lar folk seg virkelig lure av dette her? Ja dessverre 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DislayName Skrevet 7. oktober 2022 #310 Del Skrevet 7. oktober 2022 Ei bekjent prøvde verve meg til Nuskin for ca 13 år siden. Jeg googla innholdsfortegnelse i produktene og sa nei takk. Hun fikk mange folk under seg og tjente en god slump på dette. Men hun mista mange venner på det.... En kompis av meg kjøpte masse produkter mens han var på AAP og klarte ikke selge en dritt og satt der med en haug av ubrukelige produkter til 10000kr....(10 000kr er MYE når man er på AAP). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jojoslanker Skrevet 8. oktober 2022 #311 Del Skrevet 8. oktober 2022 DislayName skrev (På 7.10.2022 den 20.03): Ei bekjent prøvde verve meg til Nuskin for ca 13 år siden. Jeg googla innholdsfortegnelse i produktene og sa nei takk. Hun fikk mange folk under seg og tjente en god slump på dette. Men hun mista mange venner på det.... En kompis av meg kjøpte masse produkter mens han var på AAP og klarte ikke selge en dritt og satt der med en haug av ubrukelige produkter til 10000kr....(10 000kr er MYE når man er på AAP). Kan jo være greit å oppdatere seg selv litt før man uttaler seg. Kanskje var det slik at man måtte ha varelager før, men slik er det ikke nå. Og ubrukelige produkter? Disse har vunnet mange priser. Jeg bruker dem selv og de er så absolutt ikke ubrukelige. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 8. oktober 2022 #312 Del Skrevet 8. oktober 2022 33 minutter siden, Jojoslanker said: Kan jo være greit å oppdatere seg selv litt før man uttaler seg. Kanskje var det slik at man måtte ha varelager før, men slik er det ikke nå. Og ubrukelige produkter? Disse har vunnet mange priser. Jeg bruker dem selv og de er så absolutt ikke ubrukelige. Vel, de blir sterkt oppfordret til å binde seg til et ganske kostbart månedlig innkjøp. Og dette provisjonsopplegget til Nuskin er særdeles komplisert, og innebærer såvidt jeg kan skjønne at de selger for et bra beløp per måned eller kjøper selv for et bra beløp for å tjene noe særlig "poeng" for å avansere i gradene. Kremene og make-up-produltene Nuskin selger er sikkert av en OK kvalitet, men sterkt overpriset sammenlignet med produkter av tilsvarende kvalitet. Disse svært dyre hudrensemaskinene alle selgerene promoterer for harde livet, er totalt unødvendige i følge hudleger. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 8. oktober 2022 #313 Del Skrevet 8. oktober 2022 Har to bekjente som holder på med dette, hvert sitt produkt men samme metode... Får helt vondt av de jeg, det er faktisk ubehagelig å få opp disse "salgsgreiene" deres på facebook og når jeg noen ganger er så (u)heldig å treffe på de så er det bare det de maser om så det er blitt slik at jeg unngår å si hei om jeg kan. De har jo begge nesten bare bekjente nå fordi vennene har fått nok...men de er jo sikkert desperate etter å bli kvitt dritten og så må de jo verve nye for å få bonuser og slikt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 8. oktober 2022 #314 Del Skrevet 8. oktober 2022 Jeg ble invitert for en stund siden på et ''foredrag om helse''. En venninne var blitt invitert selv og hun inviterte meg også. Det skulle snakkes om helse, slanking (!) og mye godt og positivt! Jeg trenger ikke slanke meg akkurat, men spurte etter litt mer info om foredraget. Da ble jeg tilsent teksten av selve invitasjonen hun hadde fått. Første røde flagg - det er helt gratis og de hadde invitert et par kjente navn å prate. Andre røde flagg - det skulle deles ut gratis smaksprøver, men uten å si hva slags smaksprøver. Tredje røde flagg - med veldig små bokstaver helt nederst sto navnet til en MLM bedrift som driver med sånt. Jeg sa til min venninne at jeg ikke har tid å kaste bort på MLM. 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MoKath Skrevet 9. oktober 2022 #315 Del Skrevet 9. oktober 2022 On 10/8/2022 at 11:37 PM, Jojoslanker said: Kan jo være greit å oppdatere seg selv litt før man uttaler seg. Kanskje var det slik at man måtte ha varelager før, men slik er det ikke nå. Og ubrukelige produkter? Disse har vunnet mange priser. Jeg bruker dem selv og de er så absolutt ikke ubrukelige. Selv om man ikke har varelager blir man nok introdusert for og oppfordret til å kjøpe inn alle slags produkter man trenger for å vise frem. Blir fort mye penger det og. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rfa Skrevet 10. oktober 2022 #316 Del Skrevet 10. oktober 2022 Jojoslanker skrev (På 8.10.2022 den 23.37): Kan jo være greit å oppdatere seg selv litt før man uttaler seg. Kanskje var det slik at man måtte ha varelager før, men slik er det ikke nå. Og ubrukelige produkter? Disse har vunnet mange priser. Jeg bruker dem selv og de er så absolutt ikke ubrukelige. Siden du tydeligvis er en av forhandlerne så kan du jo linke til noen av prisene dei har vunnet ? 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Talentedmrripley Skrevet 10. oktober 2022 #317 Del Skrevet 10. oktober 2022 Hvile priser kan egentlig slike produkter vinne, og hvilke uavhengige organ deler ut disse prisene..? 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jojoslanker Skrevet 10. oktober 2022 #318 Del Skrevet 10. oktober 2022 rfa skrev (11 timer siden): Siden du tydeligvis er en av forhandlerne så kan du jo linke til noen av prisene dei har vunnet ? https://www.biospace.com/article/releases/nu-skin-named-the-world-s-1-at-home-beauty-device-system-brand/ Det er bare å Google videre 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rfa Skrevet 10. oktober 2022 #319 Del Skrevet 10. oktober 2022 Jojoslanker skrev (35 minutter siden): https://www.biospace.com/article/releases/nu-skin-named-the-world-s-1-at-home-beauty-device-system-brand/ Det er bare å Google videre 😃 https://www.euromonitor.com/nu-skin-claims Er ikke akkurat en "award" men at dei har bekreftet to påstander nu skin har betalt dei for å 'validere'. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Talentedmrripley Skrevet 10. oktober 2022 #320 Del Skrevet 10. oktober 2022 @JojoslankerSånn i helt enkle termer, hva er disse to påstandene som denne småtøysete Euromonitor (googlet litt for å finne ut hva det faktisk er) har "validert"? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå