Gå til innhold

Top 3 dine beste heavy metal band ?

Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

For meg blir det:

KISS

Iron Maiden

TNT (med Tony Harnell)

Og honourable mention går til Nighwish (med Tarya)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ramona1970 skrev (11 timer siden):

Jeg faller for dem :D

Og metal-huer er faktisk noen av de greieste og tryggeste folka man finner. Politiet i Haugesund sa for noen år siden at det hadde ikke vært bråk den helga som Karmøygeddon var på de ti årene de hadde holdt festivalen i Haugesund.

To ganger, i løpet av alle de årene jeg har gått på konserter. To ganger har jeg vært vitne til at noen prøvde å dra i gang en slåsskamp. Begge gangene ble den aggressive part UMIDDELBART grepet tak i av de som stod nærmest, og skyflet av gårde i retning av sikkerhetsvaktene. 

(Altså, du kan være så kranglevoren du vil; det hjelper ikke når fire røslige metallhuer griper bestemt men vennlig tak i de nærmeste bitene av din anatomi, og bestemmer seg for å ta deg med på en liten spasertur bort fra stedet.)

Endret av Leifr
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leifr skrev (7 minutter siden):

Bolt Thrower. 

Ga ut en lang rekke aldeles fortreffelige album, helt til de konkluderte med at de aldri kom til å kunne lage noe bedre album enn det siste de hadde gitt ut; og så ga de seg. 

Respekt, for alltid.

Ja, tenk hvis Metallica hadde gitt seg etter "the Black album". Da kunne vi sagt det samme om dem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leifr skrev (17 minutter siden):

Bolt Thrower. 

Ga ut en lang rekke aldeles fortreffelige album, helt til de konkluderte med at de aldri kom til å kunne lage noe bedre album enn det siste de hadde gitt ut; og så ga de seg. 

Respekt, for alltid.

Enig, de er i absolutt toppdivisjon av metal. Veldig lite annen death metal som er like bra som dem, det er sikkert. 👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kate Upton skrev (9 minutter siden):

Ja, tenk hvis Metallica hadde gitt seg etter "the Black album". Da kunne vi sagt det samme om dem. 

Ja det hadde vært noe 😊

Har en soft spot for orkesteralbumet og coveralbumet men bortsett fra det...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Ja det hadde vært noe 😊

Har en soft spot for orkesteralbumet og coveralbumet men bortsett fra det...

Load/Reload kunne til sammen vært redigert ned til et ordentlig bra album i genren "moderne rock". 

St. Anger snakker vi ikke om.

De studioalbumene de har gitt ut etter det er... noen som cosplayer gammel Metallica på en forsåvidt helt OK måte, men de mangler et eller annet vitalt. Har ikke noe spesielt mot dem, men det er heller ikke noe som griper særlig tak. 

Men, altså, det er helt greit. Gutta ga ut fire eller fem (alt etter hvem man spør) helt upåklagelige genre-definerende album i gamle dager. Etter det kan de egentlig gjøre hva søren de vil for min del. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (8 minutter siden):

Enig, de er i absolutt toppdivisjon av metal. Veldig lite annen death metal som er like bra som dem, det er sikkert. 👍

Sinister er heller ikke så verst nå som vi er inne på death metal🤘🏻Har noen lp'er av dem. 

Endret av Kate Upton
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leifr skrev (4 minutter siden):

Load/Reload kunne til sammen vært redigert ned til et ordentlig bra album i genren "moderne rock". 

St. Anger snakker vi ikke om.

De studioalbumene de har gitt ut etter det er... noen som cosplayer gammel Metallica på en forsåvidt helt OK måte, men de mangler et eller annet vitalt. Har ikke noe spesielt mot dem, men det er heller ikke noe som griper særlig tak. 

Men, altså, det er helt greit. Gutta ga ut fire eller fem (alt etter hvem man spør) helt upåklagelige genre-definerende album i gamle dager. Etter det kan de egentlig gjøre hva søren de vil for min del. 

Egentlig helt enig. De fem første platene (vel i alle fall de tre første + Black Album) vil alltid stå som absolutte klassikere.

Kan ikke komme på noe annet thrash metal band som hadde en så god serie plater som det der.

(OK, kanskje bortsett fra Sodom da.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 minutt siden):

Egentlig helt enig. De fem første platene (vel i alle fall de tre første + Black Album) vil alltid stå som absolutte klassikere.

Kan ikke komme på noe annet thrash metal band som hadde en så god serie plater som det der.

(OK, kanskje bortsett fra Sodom da.)

Ikke la meg begynne😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kate Upton skrev (3 minutter siden):

Sinister er heller ikke så verst nå som vi er inne på death metal🤘🏻Har noen lp'er av dem. 

Ja de er bra. :) 

Jeg liker og Asphyx og Incantation veldig godt. :) 

Et nytt band jeg oppdaget nylig er Hath, også bra. Særlig EPen "Hive".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leifr skrev (1 minutt siden):

Overkill, Testament... 

Aldri vært inni Overkill men, Testament? Liker dem for all del men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leifr skrev (6 minutter siden):

Overkill, Testament... 

Blant annet. Necroshine til Overkill er konge. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (11 minutter siden):

Bare sett i gang du det går bra 😅

Har ikke tid nå, er VM i skiskyting😉

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 9.41):

Deep Purple, Thin Lizzy, Van Halen.

Anonymkode: f2714...af1

Fin trio det 👍 Van Halen er et av mine topp 10 gjennom tidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...