Gå til innhold

Syke barn - hvor ofte?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Blir dere voksne syke hver gang barna er syke? :S

Anonymkode: 4f3f1...73b

1 av 3 ganger kanskje. Når det gjelder samboer så er det nok 2 av 3. 😬

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.3.2022 den 22.19):

De fleste barn i dag har elendig kosthold, og de siste to årene har de vært passivisert, semi-isolert, og spritet og vasket til den store gullmedalje mens omgivelsene deres har vært badet i helseskadelige kjemikalier.

Jeg har to barn på 6 og 8, som har levd normalt hele veien, spist skikkelig bra mat, blitt ammet lenge, ikke brukt en dråpe antibac, vi vasker med eddik og vann, og vasker kun hender etter dobesøk eller når de er synlig skitne. De er masse ute, har vært sosiale hele tiden, og jeg oppmuntrer dem til å spise (ren) jord i skogen og ta på alt mulig.

De har begge i snitt vært borte fra skole/bhg 1-2 dager i året, og jeg holder de hjemme hvis de er småsjuke fordi jeg har mulighet, og det er fint for dem å få en rolig kosedag hjemme når formen ikke er på topp.

Feber har de vel hatt et par ganger i livet, omgangssyke også. Hele familien hadde korona i vinter, ungene var symptomfrie, mannen og jeg var smådårlig (som en forkjølelse) i et par dager (uvaksinerte).

Sykdom oppstår ikke uten grunn, og med et solid og velfødd immunforsvar trenger man ikke bli syk selv om man blir utsatt for patogener.

Anonymkode: fd9d3...9bc

Haha, at ungene er friske skyldes nok ikke at de har spist jord. Jeg var også glad i å spise også jord, og var syk sammenhengende de tre første årene på barneskolen. (Hadde ikke gått i barnehage) Min søster, som ikke likte jord, var nesten aldri syk (jeg smittet henne med vannkopper). Jeg ammet barnet mitt til hun var 4, men jammen har hun hatt nok sykdom.

Når det gjelder all spritingen og vaskingen, har du nok rett i at det ikke er gunstig for immunforsvaret.

Anonymkode: c92e9...58b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å svare på hi. Har en femåring som har vært mye forkjølet. Sammenhengde snufsete, hostete og trøtt første året i barnehage (søvnen blir elendig ved sykdom), nå mer sporadisk, men hun er ikke 100% frisk lenge før hun blir smittet igjen. Kortvarig feber et par ganger for året. Ingen barnesykdommer ennå, og ingen omgangssyke (gleder meg ikke til vi får det). Normalt jernnivå. 

Anonymkode: c92e9...58b

AnonymBruker
Skrevet
On 3/28/2022 at 10:19 PM, AnonymBruker said:

De fleste barn i dag har elendig kosthold, og de siste to årene har de vært passivisert, semi-isolert, og spritet og vasket til den store gullmedalje mens omgivelsene deres har vært badet i helseskadelige kjemikalier.

Jeg har to barn på 6 og 8, som har levd normalt hele veien, spist skikkelig bra mat, blitt ammet lenge, ikke brukt en dråpe antibac, vi vasker med eddik og vann, og vasker kun hender etter dobesøk eller når de er synlig skitne. De er masse ute, har vært sosiale hele tiden, og jeg oppmuntrer dem til å spise (ren) jord i skogen og ta på alt mulig.

De har begge i snitt vært borte fra skole/bhg 1-2 dager i året, og jeg holder de hjemme hvis de er småsjuke fordi jeg har mulighet, og det er fint for dem å få en rolig kosedag hjemme når formen ikke er på topp.

Feber har de vel hatt et par ganger i livet, omgangssyke også. Hele familien hadde korona i vinter, ungene var symptomfrie, mannen og jeg var smådårlig (som en forkjølelse) i et par dager (uvaksinerte).

Sykdom oppstår ikke uten grunn, og med et solid og velfødd immunforsvar trenger man ikke bli syk selv om man blir utsatt for patogener.

Anonymkode: fd9d3...9bc

Men dette er vel gen-avhengig også? Og et "velfødd" imunsystem må vel bygges på mer enn eddik og jord?

Vi er fem stk i familien. Spiser samme mat, bruker antibac, vi har vært sosiale (men fulgt anbefalingene fra myndighetene), vasket hendene i tide og utide  og vi har (faktisk) unngått å spise jord. En voksen og ett barn er mye syk, resten av oss er ikke særlig syk hverken før eller etter corona (alle har derimot hatt corona).

Dette er oppskriften på et steingodt imunforsvar, hvertfall for tre av fem😅

Så.. teorien din om imunforsvaret er vel like relevant som.. min synsing?

Anonymkode: f9493...1ba

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...