AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #1 Skrevet 28. mars 2022 Hei alle småbarnsforeldre! Hvor ofte er det normalt med syke barn? I løpet av de siste 11 ukene har det ene barnet nå hatt 8 ulike sykdommer. De andre har også vært syke, kanskje hatt en 5-6 runder i løpet av disse 11 ukene. Jeg skjønner det ikke er mye vi får gjort noe med, men når er mye for mye? Anonymkode: ac371...adb
myMa Skrevet 28. mars 2022 #2 Skrevet 28. mars 2022 2 åringen vår er syk ca 1-2 ganger i måneden i snitt vil jeg si. Oftere i perioder. Det er stadig noe som "går" i barnehagen. 1
Paulinetta Skrevet 28. mars 2022 #3 Skrevet 28. mars 2022 Med åtte ulike, mener du åtte omganger med noe, eller mener du bokstavelig talt åtte forskjellige ting? Åtte runder på 11 uker høres dessverre normalt ut. Som i kanskje seks forkjølelser med eventuell feber, og to andre ting, slik som HMF eller magevirus.
Mezzosoprena Skrevet 28. mars 2022 #4 Skrevet 28. mars 2022 Det høres ekstremt mye ut, men samtidig har vi nå lagt bak oss en periode hvor vi omtrent ikke har vært utsatt for smitte og dermed er nok immunforsvaret til spesielt barn ganske dårlig nå. Men - ÅTTE forskjellige sykdommer? 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #5 Skrevet 28. mars 2022 Vi har hatt sykdom minst annenhver uke siden yngste barnet startet i barnehage i august 😫 Har to barn. Det lengste vi har hatt begge barna i strekk i barnehagen er 2 uker og det har skjedd 3 ganger. Uvisst antall forkjølelser, RS-virus, krupp, tre runder omgangssyke, hånd fot munn, covid, halsbetennelse. Nå har vi fått influensa. Kunne lett hatt 50% barnehageplass på yngstemann. Vi er mildt sagt slitne og drittlei ja Anonymkode: 66658...e73 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #6 Skrevet 28. mars 2022 Vil legge til at yngste barnet har hatt oppfølging hos barnelege og de sier at for «covid babyer» (født under pandemi) hadde det vært bedre å vente med gjenåpning til nå på våren siden de ikke har sjans mot all sykdommen når de har vært utsatt for så lite. Anonymkode: 66658...e73
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #7 Skrevet 28. mars 2022 Mi på 4 år er på femte runde med sykdom då, fra nyttår av. Det har vert korona, omgangssyke og forkjølelse med feber de tre andre. Det var mye i høst også. Regner med man kan skylde på pandemi, men hun hadde gått 1,5 år i barnehage før lockdown også, så skulle jo tro de litt eldre barna hadde noe bedre immunforsvar. Anonymkode: 6a878...125
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #8 Skrevet 28. mars 2022 Paulinetta skrev (23 minutter siden): Med åtte ulike, mener du åtte omganger med noe, eller mener du bokstavelig talt åtte forskjellige ting? Åtte runder på 11 uker høres dessverre normalt ut. Som i kanskje seks forkjølelser med eventuell feber, og to andre ting, slik som HMF eller magevirus. 8 runder totalt fordelt på omgangssyke, korona, influensa, forkjølelse med høy feber og en av barnesykdommene. Noe kom flere ganger. Barnet er 5 år. Anonymkode: ac371...adb
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #9 Skrevet 28. mars 2022 De fleste barn i dag har elendig kosthold, og de siste to årene har de vært passivisert, semi-isolert, og spritet og vasket til den store gullmedalje mens omgivelsene deres har vært badet i helseskadelige kjemikalier. Jeg har to barn på 6 og 8, som har levd normalt hele veien, spist skikkelig bra mat, blitt ammet lenge, ikke brukt en dråpe antibac, vi vasker med eddik og vann, og vasker kun hender etter dobesøk eller når de er synlig skitne. De er masse ute, har vært sosiale hele tiden, og jeg oppmuntrer dem til å spise (ren) jord i skogen og ta på alt mulig. De har begge i snitt vært borte fra skole/bhg 1-2 dager i året, og jeg holder de hjemme hvis de er småsjuke fordi jeg har mulighet, og det er fint for dem å få en rolig kosedag hjemme når formen ikke er på topp. Feber har de vel hatt et par ganger i livet, omgangssyke også. Hele familien hadde korona i vinter, ungene var symptomfrie, mannen og jeg var smådårlig (som en forkjølelse) i et par dager (uvaksinerte). Sykdom oppstår ikke uten grunn, og med et solid og velfødd immunforsvar trenger man ikke bli syk selv om man blir utsatt for patogener. Anonymkode: fd9d3...9bc 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #10 Skrevet 28. mars 2022 Første halvåret i barnehagen så var vår gutt syk minst annenhver uke, det var ille.. Nå kan det gå flere måneder før han får noe Anonymkode: af070...39f
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #11 Skrevet 28. mars 2022 53 minutter siden, AnonymBruker said: 8 runder totalt fordelt på omgangssyke, korona, influensa, forkjølelse med høy feber og en av barnesykdommene. Noe kom flere ganger. Barnet er 5 år. Anonymkode: ac371...adb Det høres normalt ut. Vi har hatt ca det om ikke mer. Legg også til 2 hjernerystelser Anonymkode: 14482...e26
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #12 Skrevet 28. mars 2022 49 minutter siden, AnonymBruker said: De fleste barn i dag har elendig kosthold, og de siste to årene har de vært passivisert, semi-isolert, og spritet og vasket til den store gullmedalje mens omgivelsene deres har vært badet i helseskadelige kjemikalier. Jeg har to barn på 6 og 8, som har levd normalt hele veien, spist skikkelig bra mat, blitt ammet lenge, ikke brukt en dråpe antibac, vi vasker med eddik og vann, og vasker kun hender etter dobesøk eller når de er synlig skitne. De er masse ute, har vært sosiale hele tiden, og jeg oppmuntrer dem til å spise (ren) jord i skogen og ta på alt mulig. De har begge i snitt vært borte fra skole/bhg 1-2 dager i året, og jeg holder de hjemme hvis de er småsjuke fordi jeg har mulighet, og det er fint for dem å få en rolig kosedag hjemme når formen ikke er på topp. Feber har de vel hatt et par ganger i livet, omgangssyke også. Hele familien hadde korona i vinter, ungene var symptomfrie, mannen og jeg var smådårlig (som en forkjølelse) i et par dager (uvaksinerte). Sykdom oppstår ikke uten grunn, og med et solid og velfødd immunforsvar trenger man ikke bli syk selv om man blir utsatt for patogener. Anonymkode: fd9d3...9bc Da har dere vært heldig. Min eldste kunne jeg sagt det samme om før korona, men etter korona er det sykdom på sykdom. Og alle kommer gjennom barnehagen Anonymkode: 14482...e26 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #13 Skrevet 28. mars 2022 Min 2åring var syk hver 2-3 uke fra oktober. Nå har vi hatt influensa, covid, omgangssyke, forkjølelse, øyekatarr og ørebetennelse på han på rad fra midten av februar fram til nå. Legg til bihulebetennelse, halsbetennelse og lungebetennelse på meg og samboer i rekka. Verste måneden i mitt liv tror jeg. Rakk ikke bli frisk før neste greie kom... Anonymkode: 92cab...60a 1
Paulinetta Skrevet 28. mars 2022 #14 Skrevet 28. mars 2022 Ts, vi har kjørt samme opplegget selv, det ene avløser det andre, ikke bare hos barna, men også oss voksne! AnonymBruker skrev (22 timer siden): De fleste barn i dag har elendig kosthold, og de siste to årene har de vært passivisert, semi-isolert, og spritet og vasket til den store gullmedalje mens omgivelsene deres har vært badet i helseskadelige kjemikalier. Jeg har to barn på 6 og 8, som har levd normalt hele veien, spist skikkelig bra mat, blitt ammet lenge, ikke brukt en dråpe antibac, vi vasker med eddik og vann, og vasker kun hender etter dobesøk eller når de er synlig skitne. De er masse ute, har vært sosiale hele tiden, og jeg oppmuntrer dem til å spise (ren) jord i skogen og ta på alt mulig. De har begge i snitt vært borte fra skole/bhg 1-2 dager i året, og jeg holder de hjemme hvis de er småsjuke fordi jeg har mulighet, og det er fint for dem å få en rolig kosedag hjemme når formen ikke er på topp. Feber har de vel hatt et par ganger i livet, omgangssyke også. Hele familien hadde korona i vinter, ungene var symptomfrie, mannen og jeg var smådårlig (som en forkjølelse) i et par dager (uvaksinerte). Sykdom oppstår ikke uten grunn, og med et solid og velfødd immunforsvar trenger man ikke bli syk selv om man blir utsatt for patogener. Anonymkode: fd9d3...9bc Her var det mye som vekket min nysgjerrighet! Kan du fortelle mer om dette med å spise ren jord? Hvor finner du den, og hva er det som er bra med det? Hva spiser ellers familien din? Og hva avstår dere fra? Vi har inntil siste året vært særdeles friske, både store og små. Men nå er vi helt latterlig mye syke. Vi spiser sunt tror jeg, men antakeligvis ikke sammenliknet med deg. Del gjerne! 1
tussi84 Skrevet 28. mars 2022 #15 Skrevet 28. mars 2022 vårt barn begynte i barnehagen for et halvt år siden. Fram til nyttår så var halvparten av dagene hjemme omtrent. Forkjølelser. i Jan var han riktig nok en hel mnd i barnehagen. Fra feb - nå derimot har det vært 3 runder med sykdom. Omgangssyke, korona, og forkjølelse. Det har blitt mange syk barn dager på oss begge her hjemme, selv om vi deler. Året har derimot såvidt begynt.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #16 Skrevet 28. mars 2022 Kommer vel an på alder… er barnet under 3/4 år, evt på småbarnsavdeling, vil jeg si helt normalt. Merker stor forskjell hos oss nå som vi har begge på storebarnsavdeling. De er nå 4 og 6 år. Klassifiserer kanskje ikke som små barn lenger muligens, hadde to runder forkjølelse i fjor høst (ca oktober), så en natt oppkast på ett barn like over nyttår, så familie-korona i februar/mars og nå en liten vårforkjølelse med bare snørr. Syns vi har vært rimelig friske denne vinteren. Anonymkode: e9dd4...17a
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #17 Skrevet 29. mars 2022 Mine var mye syke i barnehagen, brennkopper, vannkopper, forkjølelse, influensa, omgangssyke og mye mer. 1-7 klasse knapt en dag syk noen av barna. En gang fikk de omgangssyke ukene før jul, vi hadde to ukers hjemmekontor i jula, vel tilbake en dag og ny omgangssyke og borte ny uke før to dager tilbake og skikkelig forkjølet en uke. 3 dager i bhg på 7 uker. Vi foreldre løste det med hjemmekontor og dele arbeidsdagene så vi var innom halve dagen fysisk på jobb og fikk dermed lite fravær. Det snudde igjen når eldste begynte på ungdomsskolen, da dro han på seg alle mulige harde forkjølelser, covid og mer. Anonymkode: 352f6...a46
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #18 Skrevet 29. mars 2022 Mellom oktober og nå har treåringen vært så mye syk at vi har high fiva for hver hele barnehageuke han har hatt. Har på ingen måte blitt noe smerter i hånda på det opplegget 🤪 Han begynte i barnehagen i august 19 og var syk kanskje en gang før jul da og så var han mer eller mindre sammenhengende forkjøla og/eller RS-syk fra han begynte i ny barnehage i januar og til korona stengte verden. Så jeg tror dessverre at dette er en del av det berykta livet. Han har, som påstått over her, et ganske ræva kosthold for tida da. Får han velge spiser han helst bare pasta og pesto livet igjennom 🙈 Det var annerledes før han var to - da spiste han alt, blåmuggost og oliven inkludert. Ah, those were the days ❤️😂 Anonymkode: bfa89...b6d
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #19 Skrevet 29. mars 2022 Blir dere voksne syke hver gang barna er syke? :S Anonymkode: 4f3f1...73b
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #20 Skrevet 29. mars 2022 Har en 2 åring. Siden barnehagestart i august har vi hatt: Rs virus Korona Vannkopper Munn, hånd og fotsykdom Den fjerde barnesykdom Omgangssyke x 2 Forkjølelse med feber x 2 Har ikke lenger oversikt over hvor mange dager det er, men rs viruset tok nesten 14 dager, korona 7 dager, fjerde barnesykdom 5 dager, ene omgangssyken 5 dager, så kommer de andre i tillegg. Anonymkode: f4a8d...a4e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå