Anonymburker Skrevet 28. mars 2022 #161 Del Skrevet 28. mars 2022 Tanuki skrev (4 minutter siden): Handicap er det ikke, men hårtap er ingen bagatell heller. Jeg hadde slitt med å se meg selv i speilet om jeg begynte å miste hår, kan umulig være gøy for Jada, rik eller ei. Veldig mange som har kommentert mitt hårtap. Hvis det er gjentagende kan det være sårende, men kan ikke slå noen pga det. Men det er rart hvor mye verre ting blir når det er snakk om kvinner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Bailey Skrevet 28. mars 2022 #162 Del Skrevet 28. mars 2022 Isambard skrev (4 minutter siden): Jeg synes dette viser hvorfor begrepet "psykisk vold" er farlig. Man man sidestiller fysiske og verbale angrep. Det betyr i praksis at man bagatelliserer fysisk vold. Jeg vil heller høre en slengbemerkning på bussen enn å få bli slått ned. En slengbemerkning kan være like skadelig, men det er mye opp til meg selv. Jeg bare forklarte hva hen andre mente med kommentaren sin altså, det var ikke jeg som tok opp dette med psykisk vold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hekla0 Skrevet 28. mars 2022 #163 Del Skrevet 28. mars 2022 Oksen1 skrev (2 minutter siden): Will har dårlig oppførsel, 0 selvkontroll, og for at han er en populær filmstjerne ,tro han at han kan oppføre seg som han vil Såeh - hvem sammenligner du karaktertrekkene av - deg selv? Bra å være perfekt 😅👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 28. mars 2022 #164 Del Skrevet 28. mars 2022 Miranda Bailey skrev (2 minutter siden): Jeg bare forklarte hva hen andre mente med kommentaren sin altså, det var ikke jeg som tok opp dette med psykisk vold. Neida. Jeg forsto det🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 28. mars 2022 #165 Del Skrevet 28. mars 2022 altius skrev (1 time siden): Og Tiffany Haddish tok det til et høyere nivå.. "Da jeg så en svart mann stå opp for kona si - det betydde så mye." https://www.vg.no/rampelys/film/i/1Ob4yK/tiffany-haddish-forsvarer-will-smith-vakreste-jeg-har-sett "En svart mann". Ikke en mann... Will Smith Apologizes In Speech After Smacking Chris Rock At Oscars (buzzfeednews.com) Sitat "I'm being called on in my life to love people, and to protect people, and to be a river to my people," Smith said. Jeg prøver å se for meg f.eks. Ryan Gosling ta mot en pris og fortelle hvordan han skal være en klippe for "my (white) people". Jeg tror folk hadde reagert på det. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er galt å mene at kinesere mener at "sitt folk" skal hjelpe hverandre og denslags, men det er forskjellige regler avhengig av hvem man anser som "my people". Om det er hvite kan du glemme å si noe positivt, ikke lov. Når det gjelder Will Smith synes jeg han er utrolig pretensiøs og en kjedelig skuespiller som bare tar "helteroller" i filmer. Dette oppsummerer egentlig hele "Will Smith" 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 28. mars 2022 #166 Del Skrevet 28. mars 2022 4 minutter siden, Anonymburker said: Veldig mange som har kommentert mitt hårtap. Hvis det er gjentagende kan det være sårende, men kan ikke slå noen pga det. Men det er rart hvor mye verre ting blir når det er snakk om kvinner. Men du er vel ikke en A-kjendis som blir gjort narr av på direkten? Pent og velstelt hår blir jo sett på som femenint og nærmest synonymt med det å være kvinne, så jeg syntes ikke det er rart at hårtap kan føles ekstra sårt for kvinner. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 28. mars 2022 #167 Del Skrevet 28. mars 2022 altius skrev (1 time siden): Og Tiffany Haddish tok det til et høyere nivå.. "Da jeg så en svart mann stå opp for kona si - det betydde så mye." https://www.vg.no/rampelys/film/i/1Ob4yK/tiffany-haddish-forsvarer-will-smith-vakreste-jeg-har-sett Hun er rasist mot eget folk når hun drar inn "svart mann" og at vold er måten man står opp for kona. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oksen1 Skrevet 28. mars 2022 #168 Del Skrevet 28. mars 2022 Hekla0 skrev (1 minutt siden): Såeh - hvem sammenligner du karaktertrekkene av - deg selv? Bra å være perfekt 😅👌 Hekla0 skrev (2 minutter siden): Såeh - hvem sammenligner du karaktertrekkene av - deg selv? Bra å være perfekt 😅👌 Nei sammenligner meg med ingen,jeg har også mine negative sider. Men å dra tiden på etslikt arsomang er nedtur da. Anonymburker skrev (11 minutter siden): Har ikke tall på hvor mange som har kommentert mitt hårtap oppi gjennom årenes løp. Kan ikke klinke til alle som gjør det. He he hadde fått såre knokler da😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 28. mars 2022 #169 Del Skrevet 28. mars 2022 Djungelvrål skrev (5 timer siden): Hva het filmen han spilte i som han vant for? "Everybody hates Chris" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 28. mars 2022 #170 Del Skrevet 28. mars 2022 (endret) Anonymburker skrev (19 minutter siden): Har ikke tall på hvor mange som har kommentert mitt hårtap oppi gjennom årenes løp. Kan ikke klinke til alle som gjør det. Sant, det vites om mannlig hårtap hele tiden. Forstår at det kan være tyngre for kvinner, men kona til Will er en gift dame på 50 med ufattelig god økonomi. Det er noe annet enn om en tenåringsjente mister håret. Endret 28. mars 2022 av Nimbus2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oksen1 Skrevet 28. mars 2022 #171 Del Skrevet 28. mars 2022 Outlander skrev (19 minutter siden): Men for ikke å svartmale will helt da, Så er han en kjempe god filmstjerne, det skal han ha, alle kan feile når blodet koker over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 28. mars 2022 #172 Del Skrevet 28. mars 2022 Tanuki skrev (7 minutter siden): Men du er vel ikke en A-kjendis som blir gjort narr av på direkten? Pent og velstelt hår blir jo sett på som femenint og nærmest synonymt med det å være kvinne, så jeg syntes ikke det er rart at hårtap kan føles ekstra sårt for kvinner. Nei, så godt stilt er jeg ikke. Det er selvfølgelig mye lettere å ta imot slike kommentarer når man ikke er kjendis og ikke har mulighet til å kunne fikse alle problemer med penger. Hår ses like mye på som et maskulint trekk hos menn som feminint trekk hos kvinner, for øvrig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 28. mars 2022 #173 Del Skrevet 28. mars 2022 bullehurk skrev (40 minutter siden): Yess ! Et velregissert stunt. Se klippet i sakte tempo fra en annen vinkel, så ser man det godt. Jeg synes slaget ser fake ut, ser ikke ut som han treffer. De er jo begge skuespillere, de vet hvordan man skal "slå". Det ble bare så merkelig med den talen hans etterpå. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hekla0 Skrevet 28. mars 2022 #174 Del Skrevet 28. mars 2022 likestilling skrev (16 minutter siden): "En svart mann". Ikke en mann... Will Smith Apologizes In Speech After Smacking Chris Rock At Oscars (buzzfeednews.com) Jeg prøver å se for meg f.eks. Ryan Gosling ta mot en pris og fortelle hvordan han skal være en klippe for "my (white) people". Jeg tror folk hadde reagert på det. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er galt å mene at kinesere mener at "sitt folk" skal hjelpe hverandre og denslags, men det er forskjellige regler avhengig av hvem man anser som "my people". Om det er hvite kan du glemme å si noe positivt, ikke lov. Når det gjelder Will Smith synes jeg han er utrolig pretensiøs og en kjedelig skuespiller som bare tar "helteroller" i filmer. Dette oppsummerer egentlig hele "Will Smith" Hva har dette med saken å gjøre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 28. mars 2022 #175 Del Skrevet 28. mars 2022 Umorsom vits, men det unnskylder ikke sånn huleboer-oppførsel. Det finnes andre måter å uttrykke sin misnøye på. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DislayName Skrevet 28. mars 2022 #176 Del Skrevet 28. mars 2022 Så big deal var det vel ikke. Hverken spøken, slaget eller noe av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altius Skrevet 28. mars 2022 #177 Del Skrevet 28. mars 2022 likestilling skrev (14 minutter siden): Når det gjelder Will Smith synes jeg han er utrolig pretensiøs og en kjedelig skuespiller som bare tar "helteroller" i filmer. Må nok si meg enig der. Kommer vel kun på en film av en hel drøss som jeg likte, The pursuit of happiness. Resten er intetsigende pompøse makkverk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thaila Skrevet 28. mars 2022 #178 Del Skrevet 28. mars 2022 Tanuki skrev (12 minutter siden): Men du er vel ikke en A-kjendis som blir gjort narr av på direkten? Pent og velstelt hår blir jo sett på som femenint og nærmest synonymt med det å være kvinne, så jeg syntes ikke det er rart at hårtap kan føles ekstra sårt for kvinner. Jada hadde jo kort hår også på 90 tallet da. Hun spiller i et hardrock band, og er ikke så A4 som man skulle tro. At hun er fornærma er en ting, men SÅ ille var det ikke. Ellen Degenerous kalte en kjent kvinne for mann (hun sa at dragqueen miljøet anså henne som mann) da hun hosta Oscars. Det ble ikke noe mer ut av det enn litt sure ansiktsutrykk. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 28. mars 2022 #179 Del Skrevet 28. mars 2022 2 minutter siden, Anonymburker said: Nei, så godt stilt er jeg ikke. Det er selvfølgelig mye lettere å ta imot slike kommentarer når man ikke er kjendis og ikke har mulighet til å kunne fikse alle problemer med penger. Hår ses like mye på som et maskulint trekk hos menn som feminint trekk hos kvinner, for øvrig. Det er mye mer akseptert for menn å være hårløsr enn kvinner. Det handler ikke om penger. Slik jeg ser det så har Jada taklet sykdommen med verdighet og klart det må være sårende å få det brukt mot seg av Chris Rock. Spøken var smakløs og dårlig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 28. mars 2022 #180 Del Skrevet 28. mars 2022 1 minutt siden, Thaila said: Jada hadde jo kort hår også på 90 tallet da. Hun spiller i et hardrock band, og er ikke så A4 som man skulle tro. At hun er fornærma er en ting, men SÅ ille var det ikke. Ellen Degenerous kalte en kjent kvinne for mann (hun sa at dragqueen miljøet anså henne som mann) da hun hosta Oscars. Det ble ikke noe mer ut av det enn litt sure ansiktsutrykk. Men hva så? Stor forskjell på å frivillig ha buzzcut og å klippe bort håret pga hårtap. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå