Gå til innhold

Will Smith slår komiker Chris Rock i ansiktet under Oscar utdelingen...


Callisto83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Miranda Bailey skrev (42 minutter siden):

Når du kommer med slike generelle utsagn så gjelder det ikke bare dette temaet. Jeg har aldri sammenlignet denne situasjonen med mobbing i skolegården, jeg prøver å få fram hvor hensynsløst det er å si at alt er lov i humorens navn. 

Du er ikke asiatisk og homofil. Du har ikke blitt utsatt for rasisme og homofobi store deler av livet ditt. Selvsagt er det lett for deg å si at de ikke skal ta det så seriøst. 

Beklager avsporingen, men den der "ikke bli fornærmet, det var jo bare humor" uansett HVA det gjelder synes jeg er tåpelig. Mye kan vitses om og ofte handler det egentlig bare om time and place. Men dersom du skal vitse på andres bekostning kan det være greit å være sikker på at de er av typen som setter pris på det. (Nå er jeg forøvrig på Chris sin "side" i denne saken. Hadde Will brukt ordene sine i stedet for å oppføre seg som en pubertal tenåring så hadde jeg nok heller støttet han).

Her treffer du spikeren på hodet !!!!

👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (1 time siden):

Altså, først så ser vi Will Smith le av det Chris Rock sier, men så klikker han i vinkel når han ser at kona ser litt oppgitt ut over vitsen til herr Rock, blir litt det samme, som flere har sagt, når Madcon ble kalt for Mokkamenn av Plumbo-vokalisten, de lo først, men når salen buet så var det ikke så gøy allikevel.

Jeg er også for øvrig enig med Jim Carrey her:

 

Så intervjuet med Jim Carrey. Personen som ble intervjuet rett etter ham var ganske utrolig å høre på. Jenna Wortham, som hun heter, presterte å vri seg bort fra en mening om selve opptrinnet, og dra oppmerksomheten mot raseundertrykking og satte hårsykdommen til Jada Pinkett i sammenheng med stress og vold som svarte kvinner etter hennes mening utsettes for. Utrolig å høre på hvordan en aktivist kan vri hendelsen over til å handle om en helt annen (kamp)sak.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Philomena

Jeg tror det er Jada som er den store stygge ulven her. 

Alsina var 22 år da den 43 år gamle Jada innleda et forhold med han. Der har vi en veldig skjev maktbalanse. Hun har enda noe taket på han. 

Will Smith har vokst opp i en familie med vold og har mye bagasje. Jada har nok ballegrep på han. Han er dritredd for å bli forlatt. 

Smith ler seg skakk av Rocks vits. Helt til Jada uttrykker sin misnøye. 

Jeg tror dette var en slå eller bli slått for Will Smith. Altså, banka opp av Jada vel hjemme. 

Store sterke kjendismenn kan også bli mishandlet av sin kone. 

Endret av Philomena
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han var redd for at det ikke ble noe på ham når de kom hjem, dersom han ikke gikk opp på scenen og var "mann". :rolleyes:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Philomena skrev (20 minutter siden):

Jeg tror det er Jada som er den store stygge ulven her. 

Alsina var 22 år da den 43 år gamle Jada innleda et forhold med han. Der har vi en veldig skjev maktbalanse. Hun har enda noe taket på han. 

Will Smith har vokst opp i en familie med vold og har mye bagasje. Jada har nok ballegrep på han. Han er dritredd for å bli forlatt. 

Smith ler seg skakk av Rocks vits. Helt til Jada uttrykker sin misnøye. 

Jeg tror dette var en slå eller bli slått for Will Smith. Altså, banka opp av Jada vel hjemme. 

Store sterke kjendismenn kan også bli mishandlet av sin kone. 

Jeg er desverre enig, noe jeg skulle ønske at jeg ikke var.

jeg tror ikke at hun slår ham eller noe sånt, men at han vet hva som forventes fra ham, og at han er villig til å stå på pinne for henne. At hun er en sterk personlighet som dermed også kan være både manipulerende og kontrollerende, tviler jeg ikke på. Det er flere ting med hennes adferd som indikerer at hun helt sikkert tolererte dette og synes det var fint at han forsvarte hennes «ære»: for det første hadde han neppe reagert slik om hun hadde ledd bort hele opplegget. For det andre har de barn som fortsetter å vise offentlig støtte til volden han utøvet. For det tredje ser det ikke ut som at hun gjør store reaksjonen ut av at mannen hennes går opp på scenen og slår en annen. Jeg skulle gjerne likt å se hennes reaksjon bedre akkurat når dette skjedde. Men det er ikke rapportert at hun verken forsøkte å forhindre det, eller snakket med mannen sin etterpå i en tone som viste at dette var uakseptabelt. Tvert imot, så blir han jo «roet ned» av en rekke andre kjendiser der.. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Philomena
Raven.Writingdesk skrev (13 minutter siden):

Jeg er desverre enig, noe jeg skulle ønske at jeg ikke var.

jeg tror ikke at hun slår ham eller noe sånt, men at han vet hva som forventes fra ham, og at han er villig til å stå på pinne for henne. At hun er en sterk personlighet som dermed også kan være både manipulerende og kontrollerende, tviler jeg ikke på. Det er flere ting med hennes adferd som indikerer at hun helt sikkert tolererte dette og synes det var fint at han forsvarte hennes «ære»: for det første hadde han neppe reagert slik om hun hadde ledd bort hele opplegget. For det andre har de barn som fortsetter å vise offentlig støtte til volden han utøvet. For det tredje ser det ikke ut som at hun gjør store reaksjonen ut av at mannen hennes går opp på scenen og slår en annen. Jeg skulle gjerne likt å se hennes reaksjon bedre akkurat når dette skjedde. Men det er ikke rapportert at hun verken forsøkte å forhindre det, eller snakket med mannen sin etterpå i en tone som viste at dette var uakseptabelt. Tvert imot, så blir han jo «roet ned» av en rekke andre kjendiser der.. 

Nei, ikke direkte slår han. Jeg er enig i det. Det er flere måter å mishandle på. Men at han hadde blitt straffet, er jeg ganske sikker på. 

Jeg skulle også gjerne ha sett mer. Så hun direkte på han, eller holdt det å ikke le? Det lurer jeg på. 

Er du redd i ditt eget hjem og din egen partner blir du fryktelig god på å lese kroppspråk. 

Så tenker jeg, omsorgen han blir vist, vet de at han ikke har det så greit? Er taleforbudet kjendisene fikk eller påla seg selv av samme grunn, at de vet? For hva skal de si? 

- Nå skal dere høre, det ryktes at hans kone er ei heks og at han er på randen av sammenbrudd. 

Ingen vil det. 

Dette blir jo bare spekulering, men det er noe som skurrer. Men jeg håper det kommer for en dag. 

Jeg synes det hele er trist. Denne mannen har underholdt meg siden 90-tallet. Jeg ønsket han en bedre kveld enn det der. 

Og Jada, hun står ikke mye opp for mannen sin. Hvorfor står hun ikke ved hans side? Hva tenker hun? Hva føler hun? Jeg er enig i det du skriver.

 

Jeg tror hele verden er vitne til et svært destruktivt forhold. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Philomena skrev (6 minutter siden):

Nei, ikke direkte slår han. Jeg er enig i det. Det er flere måter å mishandle på. Men at han hadde blitt straffet, er jeg ganske sikker på. 

Jeg skulle også gjerne ha sett mer. Så hun direkte på han, eller holdt det å ikke le? Det lurer jeg på. 

Er du redd i ditt eget hjem og din egen partner blir du fryktelig god på å lese kroppspråk. 

Så tenker jeg, omsorgen han blir vist, vet de at han ikke har det så greit? Er taleforbudet kjendisene fikk eller påla seg selv av samme grunn, at de vet? For hva skal de si? 

- Nå skal dere høre, det ryktes at hans kone er ei heks og at han er på randen av sammenbrudd. 

Ingen vil det. 

Dette blir jo bare spekulering, men det er noe som skurrer. Men jeg håper det kommer for en dag. 

Jeg synes det hele er trist. Denne mannen har underholdt meg siden 90-tallet. Jeg ønsket han en bedre kveld enn det der. 

Og Jada, hun står ikke mye opp for mannen sin. Hvorfor står hun ikke ved hans side? Hva tenker hun? Hva føler hun? Jeg er enig i det du skriver.

 

Jeg tror hele verden er vitne til et svært destruktivt forhold. 

 

Ja, jeg tror hun også er den som er mest alfa i forholdet, eller i hvert fall har det blitt sånn etter hvert. Jeg tror Will har måtte jekke seg ned for at det skal fungere. Visstnok hadde hun et depresjon på et tidspunkt i forholdet, og etter det har følelsene hennes liksom blitt det viktigste i verden..

Men Oscar kvelden skulle, og burde vært Will sin kveld, ikke hennes! Hun burde vært der for å støtte han, ikke omvendt. Det var hans første Oscar, noe han hadde venta på lenge. Så utrolig kjipt for hans del, men det at hun forventa at han skulle gjøre noe for å forsvare hennes ære kan være et faktum her.

Lurer på hva hun tenker i ettertid ja. Jeg tror ikke det blir noen færre jokes, sånn det endte. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (7 timer siden):

Eh........Will lo av spøken først før han ble indignert på konas vegne og klikka i vinkel

kanskje han så at jada ble lei seg da eller ikke fikk med seg vitsen helt med en gang. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Miranda Bailey said:

Når du kommer med slike generelle utsagn så gjelder det ikke bare dette temaet. Jeg har aldri sammenlignet denne situasjonen med mobbing i skolegården, jeg prøver å få fram hvor hensynsløst det er å si at alt er lov i humorens navn. 

Det du nettopp sa er et generell utsagn.

Dette er ikke en generell utsang: En anerkjent standup komiker tok en spøk av en annen anerkjente personer i media. På en scene i et event. 

🤷‍♂️

11 hours ago, Miranda Bailey said:

Du er ikke asiatisk og homofil. Du har ikke blitt utsatt for rasisme og homofobi store deler av livet ditt. Selvsagt er det lett for deg å si at de ikke skal ta det så seriøst. 

Det er helt i orden at du tar antagelser om at jeg er en hvit heterofil nordmann fordi vi begge bor i Norge. Men jeg er faktisk en homofil asiatisk mann

Men selv om du ikke tror på min bakgrunn, la oss si at jeg er egentlig en gjennomsnitts hvit nordmann, hva forandrer det at det siste noen vil, nordmann, asiatisk, afrikansk, svart, hvit, mann, kvinne, eller ei: er å bli forskjellsbehandlet pga bakgrunnen dens.

Sier du at jeg er for sosial svak til å tåle en spøk?

At jeg må beskyttes fra humor om min bakgrunn?

Tror du jeg vil at en gruppe med lattermilde norske kolleger på julebordet for øye på meg plutselig sier "Hysj, her kommer umAxa, bytt tema, fort!"

Ganske ubehagelig å bli sett på som annerledes, når alt man vil er å bli en del av hverdagen og leve et normalt liv, som også inkluderer å bli klovnet på av spøker. 

Ofte må jeg bryte isen i sosiale sammenheng og spøke åpenlyst om penislengder og hotdog er min favoritt måltid, for å for å signaliserer at med meg er det er lov til å kødde med min identitet, på lik linje med andre sine identiteter.

I bunn forstår jeg hva du mener, for det kommer av gode intensjoner å sørge for å inkludere alle sine identiteter, bakgrunner og følelser. Men ironien er at når man spesialbehandler noen i form av å beskytte dem fra på-kanten humor, så ekskluderer man dem også.

Jeg ønsker ikke å bli sett på annerledes. Jeg ber ikke deg, på vegne av min rase og seksuell legning, å bli sett på som annerledes.

11 hours ago, Miranda Bailey said:

Beklager avsporingen, men den der "ikke bli fornærmet, det var jo bare humor" uansett HVA det gjelder synes jeg er tåpelig. Mye kan vitses om og ofte handler det egentlig bare om time and place. Men dersom du skal vitse på andres bekostning kan det være greit å være sikker på at de er av typen som setter pris på det

Selvsagt er det time and place, og intensjoner bak selve spøken som betyr noe. Jeg går utifra at du også forstår at man skille intensjoner, og forstår når noe er rent rasistisk eller homofobisk, og når noe er humor: Som sagt kontekst teller,

Innenfor rammen av konteksten forandrer ikke det faktum at humor må være et fritt sted der man kan ta lett på "seriøse" ting i livet.

Nå som det er sagt, så er jeg bare en stemme på Internett. Jeg er hvem som helst. Ja  kanskje jeg ikke en gang er en homofil asiatisk mann. Eller kanskje jeg er det....  Må jeg legge frem bevis?

Eller holder det med å illustrere at poenget mitt står enda, uavhengig av hvem som er avsenderen?

 

Endret av umAxa
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus2000 skrev (11 timer siden):

Han har fått betalt for å roaste publikum. Dette vet alle gjestene for det skjer hvert år. 

Merk også at Will aldri har protestert tidligere mot roasting av publikum. Og han lo også av vitsen frem til han så Jadas reaksjon. 

Hvordan vet du hva han har fått betalt for? 
Han har fått betalt for å være vert for Oscarutdelingen, ikke for å roaste publikum, mener nå jeg. Han må gjerne være morsom, men da bør det ikke bli ondskapsfullt!

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns hele saken er blåst ut av dimensjoner. Altså Will klappa til Chris med flathånda. Han slo han ikke ned med knyttneven og alt. Han fikk bare litt vondt i kjaken sim gikk kjapt over. Ingen alvorlig skade skjedde. Og pga det lille klapset er will smith gal og ustabil? Leste på fb at will smith hadde mishandlet han til og med. Er ikke det litt overdrevent. Og de hadde jo skværa opp etterpå og will hadde bedt offentlig om unnskyldning.

Men tydelugvis har bet blitt sånn nå at driter du deg ut en gang kan det aldri tilgis noen gang og det skal forfølge deg til dagen du dør. Det er jo helt sykt.

Get over it! Chris Rock er sikkert over det for lenge siden. Han og burde bedt Jada om unnskyldning.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (42 minutter siden):

Det du nettopp sa er et generell utsagn.

Dette er ikke en generell utsang: En anerkjent standup komiker tok en spøk av en annen anerkjente personer i media. På en scene i et event. 

🤷‍♂️

Det er helt i orden at du tar antagelser om at jeg er en hvit heterofil nordmann fordi vi begge bor i Norge. Men jeg er faktisk en homofil asiatisk mann

Men selv om du ikke tror på min bakgrunn, la oss si at jeg er egentlig en gjennomsnitts hvit nordmann, hva forandrer det at det siste noen vil, nordmann, asiatisk, afrikansk, svart, hvit, mann, kvinne, eller ei: er å bli forskjellsbehandlet pga bakgrunnen dens.

Sier du at jeg er for sosial svak til å tåle en spøk?

At jeg må beskyttes fra humor om min bakgrunn?

Tror du jeg vil at en gruppe med lattermilde norske kolleger på julebordet for øye på meg plutselig sier "Hysj, her kommer umAxa, bytt tema, fort!"

Ganske ubehagelig å bli sett på som annerledes, når alt man vil er å bli en del av hverdagen og leve et normalt liv, som også inkluderer å bli klovnet på av spøker. 

Ofte må jeg bryte isen i sosiale sammenheng og spøke åpenlyst om penislengder og hotdog er min favoritt måltid, for å for å signaliserer at med meg er det er lov til å kødde med min identitet, på lik linje med andre sine identiteter.

I bunn forstår jeg hva du mener, for det kommer av gode intensjoner å sørge for å inkludere alle sine identiteter, bakgrunner og følelser. Men ironien er at når man spesialbehandler noen i form av å beskytte dem fra på-kanten humor, så ekskluderer man dem også.

Jeg ønsker ikke å bli sett på annerledes. Jeg ber ikke deg, på vegne av min rase og seksuell legning, å bli sett på som annerledes.

Selvsagt er det time and place, og intensjoner bak selve spøken som betyr noe. Jeg går utifra at du også forstår at man skille intensjoner, og forstår når noe er rent rasistisk eller homofobisk, og når noe er humor: Som sagt kontekst teller,

Innenfor rammen av konteksten forandrer ikke det faktum at humor må være et fritt sted der man kan ta lett på "seriøse" ting i livet.

Nå som det er sagt, så er jeg bare en stemme på Internett. Jeg er hvem som helst. Ja  kanskje jeg ikke en gang er en homofil asiatisk mann. Eller kanskje jeg er det....  Må jeg legge frem bevis?

Eller holder det med å illustrere at poenget mitt står enda, uavhengig av hvem som er avsenderen?

 

jamen altså det er en ting å være selvironisk og selv spøke om egen tilstand, men når andre gjør det og såpass offentlig i tillegg så kan det jo bli mye. Man kan spøke om det meste ja men man kan jo prøve å unngå å såre folk. Syns ikke spøker som går på utseendet på andre er greit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest June1996
4 hours ago, Maleficenta said:

kanskje han så at jada ble lei seg da eller ikke fikk med seg vitsen helt med en gang. 

Og siden han innså at han lo av en vits kona ikke likte så slo han komikeren. Mer patetisk kan man knapt være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

June1996 skrev (2 minutter siden):

Og siden han innså at han lo av en vits kona ikke likte så slo han komikeren. Mer patetisk kan man knapt være. 

han har som sagt lagt seg langflat etter hendelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest June1996
6 minutter siden, Maleficenta said:

Get over it! Chris Rock er sikkert over det for lenge siden. Han og burde bedt Jada om unnskyldning.

Å forlange unnskyldning fra Chris Rock er å gi offeret skylden for at han ble slått.

Will Smith er den eneste som skal be om unnskyldning. Og om han mener at kona er hårsår så kunne han sagt unnskyld til kona for å ha ledd av en vits om hennes hårproblemer.  

Endret av June1996
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

June1996 skrev (1 minutt siden):

Å forlange unnskyldning fra Chris Rock er å gi offeret skylden for at han ble slått.

Will Smith er den eneste som skal be om unnskyldning. Og om han mener at kona er hårsår så kunne han sagt unnskyld til kona for å ha ledd av en vits om hennes hårproblemer.  D

hvorfor er fysisk vold så mye mer utilgivelig enn mobbing? syns ikke kona er hårsår firdi hun ble såret av en mobbende kommentar om hårtapet sitt

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest June1996
Just now, Maleficenta said:

hvorfor er fysisk vold så mye mer utilgivelig enn mobbing? 

Hvorfor drar du inn mobbing når Chris Rock aldri har mobbet kona til Will?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

June1996 skrev (Akkurat nå):

Hvorfor drar du inn mobbing når Chris Rock aldri har mobbet kona til Will?

han slo en slem og ondskapsfull spøk. A verbal slap in the face

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest June1996
19 minutter siden, EtFo said:

Hvordan vet du hva han har fått betalt for? 
Han har fått betalt for å være vert for Oscarutdelingen, ikke for å roaste publikum, mener nå jeg. Han må gjerne være morsom, men da bør det ikke bli ondskapsfullt!

Åpenbart får Chris Rock betalt for å roaste publikum. Han kommer ikke opp med vitsene gratis!

Og Chris var aldri ondskapsfull mot Jada. Han ga henne et kompliment som Will først lo av. Om det var ondskapsfullt, hvorfor lo Will?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...