AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Var i en dialog med ei. Og etter et litt lengre innlegg fikk jeg bare et "#mansplaining" til svar, etter to dagers stillhet. Søkte opp ordet, og det var ikke akkurat positivt. Etter å ha tenkt på hva jeg evt skulle svare, klarte jeg ikke å komme på noe som helst fornuftig å si, så jeg slettet matchen. Altså, hadde ingen intensjon om å være nedlatende e.l. på noen måte mot henne, men åpenbart synes hun at jeg var det. Ville det vært noe poeng å fortsette samtalen på noen måte her, eller er det virkelig helt dødfødt å fortsette en samtale etter å få en sånn merkelapp? Jeg tenkte det siste, og derfor slettet jeg matchen. Tenkte kanskje på å avslutte med en "lykke til videre"-melding, men jeg droppet det også. Anonymkode: fece4...05a 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #2 Skrevet 27. mars 2022 Du gjorde det rette. Anonymkode: 5e5d7...5bd 17 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #3 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du gjorde det rette. Anonymkode: 5e5d7...5bd Enig. Nå vet ikke jeg hv du sa, men hennes svar var fryktelig barnslig. Anonymkode: 9066f...d99 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #4 Skrevet 27. mars 2022 Kanskje like greit, i stedet for å bruke masse tid på å rette opp et dårlig førsteinntrykk. Gå heller i deg selv, og tenk på hvordan du kan unngå å være en mansplainer til neste match. Et stikkord er ydmykhet. Regn med at samtalepartner er minst like smart som deg, og trolig smartere. Bli bedre til å stille spørsmål, enn å skal klarlegge fakta og sammenhenger for alle og enhver. Anonymkode: ba35b...6f9 15 9
nisselue Skrevet 27. mars 2022 #5 Skrevet 27. mars 2022 (endret) Det er ingen positiv utgang for mannen når dét først har blitt sagt. Dessverre er det noen som føler det slik når de blir forklart ting de allerede vet. For slike kvinner er det viktig at mannen er tankeleser. Er du ikke det er det ingen fremtid der. EDIT: Jeg kan legge til at jeg på det verste har blitt anklaget for å forklare for lite og for mye av samme kvinne. Da begynner det å bli vanskelig. Endret 27. mars 2022 av nisselue 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #6 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kanskje like greit, i stedet for å bruke masse tid på å rette opp et dårlig førsteinntrykk. Gå heller i deg selv, og tenk på hvordan du kan unngå å være en mansplainer til neste match. Et stikkord er ydmykhet. Regn med at samtalepartner er minst like smart som deg, og trolig smartere. Bli bedre til å stille spørsmål, enn å skal klarlegge fakta og sammenhenger for alle og enhver. Anonymkode: ba35b...6f9 Ja, får egentlig bare ta det som en evt. læring til neste gang. Hehe, å rette opp dét inntrykket hadde nok tatt evigheter. Spesielt siden også hun begynte å bruke veldig lang tid på å svare. Som i 1-2 dager på en melding, minst. Og da er det vanskelig å holde en samtale naturlig flytende. Anonymkode: fece4...05a 1
Gjest AprilRyan Skrevet 27. mars 2022 #7 Skrevet 27. mars 2022 Det kan hende at det var berettiget og det kan hende at det ikke var det. Litt vanskelig svare på uten å vite hva dere snakket om, men jeg tror ikke at det hadde vært vits i å fortsette samtalen her. Jeg vet ikke om dette er noe du har fått høre før eller opplevd lignende ting, men om du har det så kan det være greit å gå litt i seg selv. Ingen liker å bli forklart helt åpenbare ting eller ting de allerede har kompetanse om. Nå kan det også være at hun var overfølsom og jeg synes egentlig at det å bare skrive det var barnslig av henne.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #8 Skrevet 27. mars 2022 Fikk høre det samme da jeg prøvde å forklare tinder-matchen at 1 og 0,999.. er like mye. Anonymkode: 2c848...0eb 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #9 Skrevet 27. mars 2022 Vet ikke om det har så mye å si, men meldingen var "#mansplaining ;)", dvs med en blunkesmiley på slutten. Ikke noe mer, eller svar på de spørsmålene jeg stilte i foregående melding. Men ja, får bare ha det i bakhodet til neste samtale. Anonymkode: fece4...05a
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #10 Skrevet 27. mars 2022 42 minutter siden, AnonymBruker said: Enig. Nå vet ikke jeg hv du sa, men hennes svar var fryktelig barnslig. Anonymkode: 9066f...d99 Det spørs da veldig hva han faktisk sa. Anonymkode: 5b8aa...c62 6 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #12 Skrevet 28. mars 2022 Jeg lurer også på hva du sa. Da veit du det til neste gang i hvert fall at du kanskje ikke skal være like belærende. Anonymkode: 571ac...65b 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #13 Skrevet 28. mars 2022 Man kan le av det og beklage seg, noen tilfeller redde seg inn igjen på den måten så lenge man viser selvinnsikt på at det var unødvendig mansplaining man drev med. Anonymkode: 0070a...4f7 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #14 Skrevet 28. mars 2022 Folk som bruker sjw hashtags og andre ubrukelige uttrykk fra det store US of A blir automatisk slettet. Da vet du at hun bor på internett. Anonymkode: 52cb7...c3e 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #15 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Folk som bruker sjw hashtags og andre ubrukelige uttrykk fra det store US of A blir automatisk slettet. Da vet du at hun bor på internett. Anonymkode: 52cb7...c3e Lmao!!! Sier han som skriver "Sjw" Hahaha, ser du bor på internett hvertfall Anonymkode: 0070a...4f7 14 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #16 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man kan le av det og beklage seg, noen tilfeller redde seg inn igjen på den måten så lenge man viser selvinnsikt på at det var unødvendig mansplaining man drev med. Anonymkode: 0070a...4f7 *dersom* det var unødvendig mansplaining. Slike ord misbrukes også heftig, og kjenner noen som synes den minste uskyldige ting er mansplaining. Slike er bare slitsomme. Anonymkode: 5e5d7...5bd 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #17 Skrevet 28. mars 2022 Kanskje tenker over hvorfor du mansplainer? Anonymkode: 22fd8...ef8 3 1
Isambard Skrevet 28. mars 2022 #18 Skrevet 28. mars 2022 #mainsplaining er sånn menn snakker med hverandre. Vi bruker en konstaterende tone sånn som jeg gjør nå. Kvinner tar det ille opp og menn forstår ikke hvorfor. 3
Pippi Lotta Skrevet 28. mars 2022 #19 Skrevet 28. mars 2022 Om det var med blunke smilefjes på slutten så tenker jeg at det ikke var ment som avisning. Blir vanskelig å vite sikkert når man ikke vet hva hun svarte på, men tenker hun hang på et smilefjes for å vise at hun ikke var sur. Tror hun kan ha prøvd å tulle/flørte lit med deg, men slik kan være vanskelig over internet når man mister ansiktsutrykk og tonefall. Neste gang kan du jo prøve å ha lit selvironi å flørte tilbake 🙂 7
AprilLudgate Skrevet 28. mars 2022 #20 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, får egentlig bare ta det som en evt. læring til neste gang. Hehe, å rette opp dét inntrykket hadde nok tatt evigheter. Spesielt siden også hun begynte å bruke veldig lang tid på å svare. Som i 1-2 dager på en melding, minst. Og da er det vanskelig å holde en samtale naturlig flytende. Anonymkode: fece4...05a Vanskelig å si, noen er jo veldig defensive generelt. Men om du har hatt en lang utgreiing om noe for å forklare henne noe du tenker hun eller kvinner generelt kanskje ikke forstår/trenger din mening for å skjønne kan det fort fremstå som mansplaining ja. Jeg kunne tøyset med det som humor uten å være fornærmet altså Men om hun bare sa det og ingenting mer - la det pent ligge. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå