Gå til innhold

Prøve på nytt, men stresset - prøve uten å teste i det hele tatt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har nylig opplevd en tung medisinsk abort pga. sykt foster, og skal nå begynne å prøve å bli gravid igjen. Kjenner det er vondt, stressende og at jeg føler det er tøft å begynne helt på nytt igjen.

Vurderer å bare kutte ut å teste etter eggløsning, og heller bare leve så naturlig som jeg kan fremover. Er det noen som gjør lignende, eller tester alle etter eggløsning hver syklus her vanligvis?

Heldigvis er kjæresten og jeg veldig forelsket fremdeles, så sex føles uansett ikke som noen pliktsex, vi er fortsatt der at sexen er noe vi begge ser frem til, og vi har vanligvis sex flere ganger i uka. Er det ikke da gode sjanser for å treffe eggløsning? Uunngåelig egentlig?

Anonymkode: 26c3d...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg fikk beskjed fra min gynekolog at jeg skulle slutte å teste. Den type stress kunne faktisk påvirke kroppen i negativ grad. Man vet jo sånn ca når eggløsning er så lenge man har en viss stabilitet i syklusen. 

Anonymkode: 6e8ad...fd3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk beskjed fra min gynekolog at jeg skulle slutte å teste. Den type stress kunne faktisk påvirke kroppen i negativ grad. Man vet jo sånn ca når eggløsning er så lenge man har en viss stabilitet i syklusen. 

Å bare for å legge til. 2 mnd senere ble jeg gravid. Aner ikke om det er tilfeldig eller ikke da 😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å bare for å legge til. 2 mnd senere ble jeg gravid. Aner ikke om det er tilfeldig eller ikke da 😅

Gratulerer, 2 måneder er jo ikke lang tid i det hele tatt. Håper jeg er like heldig somd deg.

Og interessant at gynekolog rådet deg til ikke å teste. Tenker at det kan være sunt for meg og fremover. I mørke øyeblikk tenker jeg og "om det er ment å være, så blir jeg uansett gravid," men det høres jo litt tåpelig ut.

Anonymkode: 26c3d...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri tatt en eggløsningstest i hele mitt liv. Sitter her gravid i uke 18 og ruger nå. 

dame 31. :) 

lykke til og kos dere helt uten å teste etter eggløsning. 

Anonymkode: 610b2...7aa

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg stressa sånn med å få EL og mensen igjen etter fødsel og p-piller - jeg testa etter eggløsning hver enda dag i 2 måneder uten suksess. Så snart jeg la testene på hylla kom EL, haha. Det er nok ikke bra for kroppen å stresse, uansett hva slags stress det er. Det er utrolig vanskelig å ikke tenke på det, men jeg måtte bare slutte å tenke på det. Tror kroppen roet mye mer ned da.

Jeg tok opp hobbyen min igjen, var ikke inne på forum, googlet ikke symptomer, unngikk å søke opp eller lese om prøving-graviditet-babygreier, fant en TV-serie jeg ble hekta på... ja, alt for å "glemme" det litt. Tiden har gått fortere også, noe som er greit når man prøver. EL kom et par uker (2 eller 3, husker ikke helt) etter jeg slutta å tenke på det. 😁

Sier ikke at det funker, men det kan være greit å prøve. 

Anonymkode: e2d49...456

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...