jabx Skrevet 28. mars 2022 #181 Del Skrevet 28. mars 2022 Bacteria skrev (På 27.3.2022 den 18.39): Hvorfor skal ikke tippoldefars investeringer og slit komme barnebarn osv til gode? Det tippoldefar har jobba og slitt for, sikkert med sine etterkommere i tankene? Hvorfor skal bare en rik tippoldefars slit belønnes, men ikke en fattig en som kan ha jobbet og slitt enda mer? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 28. mars 2022 #182 Del Skrevet 28. mars 2022 (endret) Thanos skrev (På 27.3.2022 den 19.03): Alle valg et menneske tar iløpet av livet, får konsekvenser. Positive og riktige valg gir positive ringvirkninger, gjerne hos nærmeste familie og også barn og barnebarn. Negative og gale valg får tilsvarende negative innvirkninger i generasjoner. Fødes man inn i en narkoman familie, vil det få negative konsekvenser for barnet. Men det barnet har likefullt like muligheter som alle andre til å snu dritten til noe postivt. Eh nei, det har faktisk ikke det. Dette barnet vil sannsynligvis vokse opp med store psykiske problemer, og vil kanskje ikke klare å holde på en jobb. Ikke på grunn av noe vedkommende selv gjorde, men på grunn av omstendighetene personen vokste opp under. Sitat Frihet er å ha valg til å gjøre det man vil med livet sitt. Så en som er født uten armer og bein har frihet til å få disse til å gro ut av seg selv? Endret 28. mars 2022 av jabx 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 29. mars 2022 #183 Del Skrevet 29. mars 2022 Ryddet for innlegg av bruker som utgir seg for å være flere personer, og svar til det. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brødskalle Skrevet 1. april 2022 #184 Del Skrevet 1. april 2022 Naiv utenrikspolitikk. Ellers er der noen sjeler som virker å genuint gjøre Norge til et bedre land. Det ser jeg mindre av i flere andre partier, som for eks Høyre og AP. Mulig jeg fortsatt vil stemme Rødt fordi det er det minst ille og fordi de har flere som er genuint engasjert i nordmenns velferd. On 3/27/2022 at 9:37 PM, ViljaH said: Jeg liker Moxness, synes han har gjort en god jobb med å ta tøffe standpunkt i mange saker. Men likevel, helheten blir for useriøs. Jeg kommer aldri til å stemme Rødt sålenge de har kommunisme i bunn og er så useriøse med finansieringen. Ja, Moxnes er en av få politikere som har bedre evner til analytisk og logisk tanke. Han forsøker å ha et logisk begrunnet verdensbilde, og forsøker gi logiske svar. Også en av grunnene til at jeg kunne stemt Rødt, selv om hans medarbeidere ikke har samme talent Måten mange politikere svarer på kritiske og kompliserte spørsmål på, er en verdensstyggedom og preget av ukultur der det handler om å slippe unna bli fremstilt dårlig, heller enn å ønske at velgerne skal forstå logikken bak avgjørelsene deres. Så lenge man "owned" noen i debatt eller fremstod bra, så spiller det ingen rolle at partiets logikk er bygget på et korthus. Fasade > logikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 1. april 2022 #185 Del Skrevet 1. april 2022 Har aldri stemt Rødt før, men ser at jeg oftere og oftere er enige med dem. Bra at de ønsker å vise fingeren til USA, det er bare positivt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå