Gjest Chroma Skrevet 26. mars 2022 #21 Skrevet 26. mars 2022 Jeg hadde ikke gått fra sovende barn. Pleier å se på det som en pause, ser på serie eller noe annet på mobilen mens minsten sover litt. 😄
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #22 Skrevet 26. mars 2022 Det hadde jeg aldri gjort. Og ikke fordi jeg ville fryktet brann eller noe annet alvorlig, men rett og slett at jeg ikke vil de skal våkne og bli redde fordi de er alene. Anonymkode: 99f1c...80f 1
Rhodiola Skrevet 26. mars 2022 #23 Skrevet 26. mars 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt. -Rhodiola, mod.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #24 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hva om hun hadde våknet og gått ut av bilen for å lete etter deg? Anonymkode: 03ab1...534 Barnelås er vel vanlig i bil? Anonymkode: d2c00...397 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #25 Skrevet 26. mars 2022 Jeg hadde aldri gått fra småbarn i bilen, selv ikke for fem minutter. Fem minutter kan bli 15-20 hvis noe skjer som oppholder deg. Hva om du faller i rulletrappa og slår hodet, snubler og slår hodet og begynner å blø og må bli tatt hånd om? Kanskje er du omtåket og kanskje til og med bevisstløs en stund? Når du kommer ut igjen til bilen, står politi og barnevernsvakta foran bilen din som har knust rute, og holder et hylgråtende barn på armen og ser alvorlig på deg.... Anonymkode: cb92e...3ff 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #26 Skrevet 26. mars 2022 Absolutt ikke. Ungen kan våkne og få panikk. Noen kan stjele bilen, eller ungen. Det kan komme forbipasserende som ikke vet hvor lenge barnet har sittet der og knuse vinduene og tilkalle politiet. Skjedde på lokale senteret her i byen. Det er bare uansett ikke verdt det. Anonymkode: 7b5f7...a77 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #27 Skrevet 26. mars 2022 KristinF skrev (6 timer siden): Jentungen på 2,5 år sovnet i bilen på vei til kjøpesenteret. Jeg skal innom og bruker maks 5 min, innafor å la henne være i bilen samtidig? Jeg har parkert i et hjørne i en parkeringskjeller Nei, det er ikke greit Anonymkode: 65bc1...7fc 1
Sofakona Skrevet 26. mars 2022 #28 Skrevet 26. mars 2022 Jeg husker for 1 mnd siden parkerte jeg på parkeringsplassen utenfor Kiwi. I bilen ved siden av meg satt det 2 barn..de var ca 3 og 5 år. Tenkte ikke så mye på det .men gikk inn og handle noe ting..kom tilbake og så at de satt forsatt alene i bilen. Jeg kjørte ikke, jeg ble sittende og passe på..mor var borte i 15 minutter..med to fulle poser... Jeg fatter ikke at hun lot to små barn sitte alene( og nei jeg sa ikke fra da jeg er ikke flink å ordlegge meg og konfrontere) Pluss de satt fast spent og der var kjølig ute... Tenk om noe skjedde, noen kræsjer i bilen, hva om de får tak i noen og putter det i munnen og kveles... eller for av seg setebeltet..og mor ikke ser det..så mye kan gå galt... 5
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #29 Skrevet 26. mars 2022 KristinF skrev (49 minutter siden): Og det gikk da bra!! Vel, nå har du fått en del svar her og det kan se ut som de fleste IKKE ville gjort det. Personlig synes jeg det er flott å se at folk flest har vettet i behold. Anonymkode: 65bc1...7fc 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #30 Skrevet 26. mars 2022 Nei. Ikke verdt å ta sjansen. Ja, det ville kanskje gått helt fint, men hva hvis ikke? Ulykker kan skje både barnet ditt og deg selv. Anonymkode: 8e4f5...9ea
Sofakona Skrevet 26. mars 2022 #31 Skrevet 26. mars 2022 Kan fortelle en historie jeg hørte...der mor/ far skulle inn kjap tur inn i butikken...mens han var borte hadde ene barnet funnet fyrstikker og klarte og tenne på... Hele bilen ble overtent og barnet døde..det tok bare 5 minutter 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #32 Skrevet 26. mars 2022 Hadde aldri gått ifra barnet i bilen. Selv ikke i fem minutt. En ting er at mye kan skje. Hva om barnet får opp sikkerhetsbelte og kommer seg ut av bilen? Ut på en parkeringsplass med masse biler.. En annen ting er at barnet kunne blitt veldig redd. Det er traumatisk å bli forlatt når man er så liten. Det er uansvarlig å gå fra små barn i bilen. Anonymkode: 779a2...b4a 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #33 Skrevet 26. mars 2022 Jeg hadde ikke gjort det. I hovedsak fordi jeg vet at begge barna mine godt kunne blitt livredde om de hadde våknet alene fastspente i bilen i en parkeringskjeller. Ellers tenker jeg eventuelle farlige scenarier er svært usannsynlige når barnet sitter fastspent i bilen inne i et parkeringshus. I solen eller om barnet kan komme seg ut av bilen, er noe annet, da er sannsynligheten for farlige situasjoner ganske stor. Anonymkode: f3cdd...f24
Supersmurf Skrevet 26. mars 2022 #34 Skrevet 26. mars 2022 Nei, jeg ville aldri forlatt et sovende barn i bilen, selv om det mest sannsynlig går bra. Det må være veldig traumatisk å våkne opp alene og være fastspent i en bil, uten mulighet til å komme seg løs eller ut.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #35 Skrevet 26. mars 2022 KristinF skrev (1 time siden): Djiezez folkens. Jeg skulle bare inn i noen minutter! Da hun var kun spedbarn så kunne jeg ta en dusj i underetasjen, mens hun lå oppe i overetasjen- det tok lenger tid! Hvorfor spør du her om det er innafor da, om du ikke vil høre at andre ikke synes det? 🙄 Anonymkode: 0e0c0...221 4
Blomsterpotta Skrevet 26. mars 2022 #36 Skrevet 26. mars 2022 KristinF skrev (7 timer siden): Jentungen på 2,5 år sovnet i bilen på vei til kjøpesenteret. Jeg skal innom og bruker maks 5 min, innafor å la henne være i bilen samtidig? Jeg har parkert i et hjørne i en parkeringskjeller Hva om det skjer deg noe og du ikke kan gjøre deg forstått og havner på sykehus. Sksl barnet bare bli i bilen til noen forbarmer deg over det? Jeg hadde ikke turt iallefall. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #37 Skrevet 26. mars 2022 KristinF skrev (7 timer siden): Jentungen på 2,5 år sovnet i bilen på vei til kjøpesenteret. Jeg skal innom og bruker maks 5 min, innafor å la henne være i bilen samtidig? Jeg har parkert i et hjørne i en parkeringskjeller NEI!!!!!! Anonymkode: cc95f...cd7
Vera Vinge Skrevet 26. mars 2022 #38 Skrevet 26. mars 2022 Jeg hadde ikke gjort det på et kjøpesenter, nei. Men jeg har gjort det på den lokale matbutikken, som er en liten butikk på et lite sted, med få kunder og hvor bilen står rett utenfor. Da har jeg løpt inn og vært borte i et par min. Det samme med henting i bhg. Jeg har barnesikring på dørene, bare så det er nevnt. Men jeg hadde aldri gått langt bort fra bil med sovende barn. 2
minister-mio Skrevet 26. mars 2022 #40 Skrevet 26. mars 2022 Sofakona skrev (1 time siden): Kan fortelle en historie jeg hørte...der mor/ far skulle inn kjap tur inn i butikken...mens han var borte hadde ene barnet funnet fyrstikker og klarte og tenne på... Hele bilen ble overtent og barnet døde..det tok bare 5 minutter En historie du hørte.. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå