Gå til innhold

La barnet sove i bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen på 2,5 år sovnet i bilen på vei til kjøpesenteret. Jeg skal innom og bruker maks 5 min, innafor å la henne være i bilen samtidig? Jeg har parkert i et hjørne i en parkeringskjeller

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Trodde folk hadde fått med seg det her. 

Anonymkode: ba38f...96a

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Såklart 👍

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke gjør det. 

Anonymkode: 6b867...0ae

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommer hun seg ut selv dersom bilen skulle begynne å brenne? Hvis ikke så nei :)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er liten sjanse for at noe skal gå galt, men det får store konsekvenser hvis det gjør det. Det er ikke verdt det.

Anonymkode: c5c74...80a

• Liker 8
Skrevet

La henne sove.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei det hadde jeg virkelig ikke gjort. Hva om barnet våkner og du ikke er der? Kan jo bli livredd. 

Anonymkode: 0e0c0...221

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant en gråtende femåring på det lokale lille senteret for ikke lenge siden. Han gikk frem og tilbake mellom inngangen og bilen og gråt etter pappa. Han visste hvilken butikk pappa skulle på, men gikk ikke inn i butikken. Vi fant faren, og han skulle bare løpe inn to-tre minutter og gutten sov. 

Ikke gjør det - tenk hvor traumatisk det må oppleves å våkne og være helt alene og hjelpeløs. 

Anonymkode: bb4ad...047

• Liker 17
  • Hjerte 3
Skrevet

jeg ville ikke ha gjort det. Grunnen til det er at barnet kan våkne mens jeg er borte, og blir redd fordi jeg er borte. Hadde vært anderledes om jeg sa fra før barnet sovna, og bare skulle inn på en bensinstasjon hvor jeg kunne se bilen. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, KristinF said:

Jentungen på 2,5 år sovnet i bilen på vei til kjøpesenteret. Jeg skal innom og bruker maks 5 min, innafor å la henne være i bilen samtidig? Jeg har parkert i et hjørne i en parkeringskjeller

Aldri i verden. Har vi ikke fått nok erfaringer rundt om? Aldri.

Anonymkode: c8b1a...de8

• Liker 7
Skrevet

Nop aldri...og ikke på kjøpesenteret parkering. Ofte blir det ikke 5 minutter. Enten vekker du og tar med barnet inn...eller så drar du på kjøpesenteret en annen gang.  Hadde aldri kunne gått fra min 3 åring alene i bilen

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg lett gjort. Jeg snakker med min 4 åring om det når jeg ser at hun er på vei til å sovne at nå drar jeg inn på butikken, hvis hun våkner så må hun bare vente på meg. Det funker fint😊

Anonymkode: d2c00...397

• Nyttig 1
Skrevet

Djiezez folkens. Jeg skulle bare inn i noen minutter! Da hun var kun spedbarn så kunne jeg ta en dusj i underetasjen, mens hun lå oppe i overetasjen- det tok lenger tid!

• Liker 1
Skrevet
KristinF skrev (Akkurat nå):

Djiezez folkens. Jeg skulle bare inn i noen minutter! Da hun var kun spedbarn så kunne jeg ta en dusj i underetasjen, mens hun lå oppe i overetasjen- det tok lenger tid!

Og det gikk da bra!!

AnonymBruker
Skrevet

Hva om hun hadde våknet og gått ut av bilen for å lete etter deg? 

Anonymkode: 03ab1...534

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva om hun hadde våknet og gått ut av bilen for å lete etter deg? 

Anonymkode: 03ab1...534

Og en bil treffer henne? 

Kan det skje inni huset ditt TS? 

AnonymBruker
Skrevet

En 2,5-åring klarer nok antageligvis ikke å løsne selene på bilstolen for å gå ut av bilen, men jeg hadde likevel ikke gjort det. 5 minutter blir gjerne lenger dersom det er kø eller en krevende kunde foran deg i køen, og hvis man googler finner man sikkert eksempler på foreldre som har gjort det samme og f. eks. fått et illebefinnende inne i butikken, blitt kjørt bort i ambulanse og ingen vet at det sitter et barn fastspent i bilen… Også har du påkjørsler, at bilen tar fyr etc. etc. Så hva er poenget? 🤷‍♀️ Vil du ikke vekke barnet så tar du handlingen en annen dag. Eller så løfter du bare barnet ut av bilen og lar h*n sove på skulderen din mens du handler (regner med det ikke er mye du skal ha siden du sier det tar 5 minutter) 

Anonymkode: 2290e...fc8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor du gidder å spørre her inne heller når du i følge hovedinnlegget står utenfor butikken.. Du bruker lenger tid på å få reaksjoner her inne enn du påstår du bruker på handlinga. 

Personlig ville jeg ikke gjort det. 

Anonymkode: 7611e...734

• Liker 1
Skrevet

Nei da hadde jeg heller hatt en sur og trett unge med i butikken enn å forlate den sovende i bilen

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...