Gjest MarieV Skrevet 31. mars 2022 #21 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 30.3.2022 den 11.40): Jeg har det helt likt som deg, men seriøst, 90.000 bilder? Jeg er sikker på at om du ser gjennom noen av de nå, så vil du finne mange som ikke er så gale likevel. Jeg tror det sitter mye i hodet vårt. Har du noen gang slitt med spiseforstyrrelse eller dårlig selvtillit eller noe? Anonymkode: 10e7e...132 Jeg vet.. det er kjempe flaut. Hater at jeg henger meg så opp i det. Ja jeg har alltid strevd med dårlig selvtillit .. ble alltid ledd av på skolen, så mulig det kommer av det
Gjest MarieV Skrevet 31. mars 2022 #22 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 30.3.2022 den 12.00): Det at bildene viser noe annet enn det du ser i speilet har en naturlig forklaring. I speilet er ansiktet ditt speilvendt og er derfor din referanse for hvordan du ser ut. På bilder blir du gjengitt slik som du er i virkeligheten og slik andre ser deg. Ingen er symmetriske og det kan føles veldig rart å se seg selv slik omverdenen ser deg. På samme måte synes vi at stemmen vår er snål på opptak mens andre synes den er normal. Ellers har du virkelig en hang up med 90000 bilder. Folk som legger ut selfies med filter får ofte litt blandede tilbakemeldinger og generelt er selfies etter min mening bare et hint om å få bekreftelser. Med en god dose selvinnsikt og trygghet trenger man ikke slike bekreftelser. Jeg pleier å være tydelig overfor perifer familie eller bekjente at mitt sosiale liv ikke er målbart gjennom fb eller Instagram eller andre plattformer. Noen skjønner ikke dette, og det er helt greit. Jeg blar forbi de som bare må legge ut bilder av seg selv, eller meningsløse dialoger som egentlig er veldig personlige og burde tas på privaten. Det er kjedelig og bortkastet for min del. Dette ekstreme fokuset på egen person fascinerer meg og burde vært forsket på. Anonymkode: dd6f4...f3d Det hjelper så utrolig mye å lese det du skriver.. veldig gode poeng! Skulle ønske at jeg tenkte litt mer slik som deg. Det burde jo faktisk ikke være så viktig .. det handler vel bare om å få bekreftelse ja, jeg vet ikke hvorfor det er så viktig for meg
Gjest MarieV Skrevet 31. mars 2022 #23 Skrevet 31. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 30.3.2022 den 17.33): Når er det du ser disse bildene av andre og sammenlikner deg med dem? Det er det jeg mener med at du bør avfølge det som får deg til å føle deg dårlig. Gjør mindre av det som gir negative følelser og mer av det som gir deg positive. Anonymkode: f46c4...c86 Endret 11. mai 2022 av MarieV
Gjest MarieV Skrevet 31. mars 2022 #24 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vi ser ut sånn vi ser ut. Det er ikke boe å gjøre med det. Du bør jobbe med å akseptere deg selv slik du er! Første steg er å slette ALLE de 90K bildene du har av deg selv. Så slette SoMe. Fokuser på de tingene ved deg selv du er foenøyd med som IKKE handler om utseende. Du er 34 år. Skal du leve slik resten av livet ditt?? Livet går utrolig fort! Du kommer til å angre så syykt pp at du kastet bort mange av dine beste pr på å fokusere på noe så trivielt som utseende!! Utseende blir bare verre med åra uansett. Ikke noe du kan ta med deg videre. Du kommer til å sitte der som en rynkete 65-åring med henge lår og disseræv, og lure på hvorfir i hel*** du var så misfornøyd i 30-åra, når du så helt normal ut. Og hvorfor du kastet bort dyrebar tid med å bry deg om en slik idiotisk ting istedenfoe å nyte livet og gjøre kjekke ting. Tro meg. Det er ikke verdt det. Anonymkode: bf6ae...fc2 Dette trengte jeg å lese. Jeg trenger virkelig å høre det og få det banket inn. Har lest denne meldingen her flere ganger. Tusen takk! Du har 100% rett
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #25 Skrevet 31. mars 2022 Prøv å få andre til å ta bilder av deg, gjerne på litt avstand med et skikkelig kamera. Selfiekameraet mobilen har en svært kort brennvidde, og for mange blir det ekstremt uflatterende. Den lille sensoren bidrar heller ikke, spesielt i dårlig lys. Anonymkode: 62de7...442
Gjest MarieV Skrevet 31. mars 2022 #26 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg aksepterer at jeg ser ut slik som jeg gjør - sånn er det bare. Jeg vil bare ikke ha bilder av meg selv hvor jeg blir minnet på hvordan jeg ser ut. Vil ihvertfall ikke være sammen med andre på bilder, da blir det ekstra synlig. Anonymkode: 5bfa5...114 Forstår deg veldig godt .. synes du selv at du er pen irl da ? Og at skjønnheten din ikke kommer frem på bilder, eller synes du at du ser lik ut ?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #27 Skrevet 31. mars 2022 Jeg er veldig fornøyd med eget utseende, både på film og i speilet, og får stadig komplimenter fra andre som bekrefter at jeg ser bra ut. Men jeg finnes ikke fotogen, og klarer ikke å ta selfies. Skifter profilbilde kanskje hvert 5 år, når jeg en skjelden gang oppdager et flatterende bilde av meg selv, alltid tatt av andre. Til og med Mamma innrømmer at jeg ikke er så heldig på bilder. 😄 Jeg tenker stort sett ikke over hvor ofte folk skifter profilbilde, unntatt når de gjør det veldig ofte, da tenker jeg at de er usikre og trenger mye bekreftelse. Anonymkode: d5d76...5c8
Gjest MarieV Skrevet 31. mars 2022 #28 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Prøv å få andre til å ta bilder av deg, gjerne på litt avstand med et skikkelig kamera. Selfiekameraet mobilen har en svært kort brennvidde, og for mange blir det ekstremt uflatterende. Den lille sensoren bidrar heller ikke, spesielt i dårlig lys. Anonymkode: 62de7...442 Hehe ja det er veldig sant!
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #29 Skrevet 31. mars 2022 37 minutter siden, MarieV said: Hvis jeg finner et bilde av meg selv som jeg vurderer å legge ut og synes at jeg kanskje ser litt fin ut, så finner jeg en pen dame på nettet og begynner å sammenligne meg med henne.. veldig idiotisk jeg vet 😕 Ja, jeg tror du må aktivt velge å ikke lete etter "pene damer" på nettet. Endre vaner. Vurdere hvor det er du finner disse bildene og så slutte og oppsøke det. Vi vanlige folk kan ikke og skal ikke sammenlikne oss med kjendiser. Det er oppskriften på å få et miserabelt liv. Du må velge noe annet for å kunne få det bedre. Anonymkode: f46c4...c86
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #30 Skrevet 31. mars 2022 MarieV skrev (2 timer siden): Forstår deg veldig godt .. synes du selv at du er pen irl da ? Og at skjønnheten din ikke kommer frem på bilder, eller synes du at du ser lik ut ? Bilder forteller sannheten, så irl er nok likedan. Har aldri hatt profilbilde på noe, deler aldri bilde av meg selv på SoMe. Anonymkode: 5bfa5...114
Gjest MarieV Skrevet 1. april 2022 #31 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ja, jeg tror du må aktivt velge å ikke lete etter "pene damer" på nettet. Endre vaner. Vurdere hvor det er du finner disse bildene og så slutte og oppsøke det. Vi vanlige folk kan ikke og skal ikke sammenlikne oss med kjendiser. Det er oppskriften på å få et miserabelt liv. Du må velge noe annet for å kunne få det bedre. Anonymkode: f46c4...c86 Du har helt rett.. jeg kunne ikke vært mer enig 😕
Gjest MarieV Skrevet 1. april 2022 #32 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Bilder forteller sannheten, så irl er nok likedan. Har aldri hatt profilbilde på noe, deler aldri bilde av meg selv på SoMe. Anonymkode: 5bfa5...114 Skjønner.. skulle du ønske at du følte det annerledes, og at du hadde lyst til å legge ut bilder av deg selv ? Eller har du følt det sånn før
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #33 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Bilder forteller sannheten, så irl er nok likedan. Har aldri hatt profilbilde på noe, deler aldri bilde av meg selv på SoMe. Anonymkode: 5bfa5...114 Jeg er helt uenig i dette. Hele omgangskretsen min, inkl mamma, søsteren min og mannen er enig i at jeg ikke ser bra ut på bilder, men er veldig attraktiv i virkeligheten. 😜 Jeg har god selvtillit, og det finnes kanskje 20 greie bilder av meg totalt. 😅 Anonymkode: d5d76...5c8
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #34 Skrevet 1. april 2022 MarieV skrev (4 timer siden): Skjønner.. skulle du ønske at du følte det annerledes, og at du hadde lyst til å legge ut bilder av deg selv ? Eller har du følt det sånn før Jeg har alltid sett slik ut, så får ikke akkurat lyst til å hverken se eller legge ut bilde av meg selv. De fleste har noen pene trekk, men jeg har ikke det rett og slett. Anonymkode: 5bfa5...114
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #35 Skrevet 2. april 2022 Det er jo mye du kan legge ut uten at det er bilde av deg selv. Jeg er også stygg på bilder, men har bare tenk en jo ikke må poste bilder av seg selv. Har ikke tenkt på det som ett stort problem jeg dropper det og ingen har kommentert det. Jeg er i grunn virkelig lei av å se ansikter hele tiden. Hvorfor skal jeg ha lyst til å se på en haug: se så pen jeg er-bilder. Det er i grunn ett helt kvalmende opplegg. Og noe vi har funnet på i moderne tid. Før tok en bilder av hverandre og steder ikke nærbilder av seg selv. Jeg gidder ikke se bilder av de jeg kjenner og ikke kjenner i en eller annen vinkel de digger seg selv i. Nok om det. Kjære Ts jeg tenker du må jobbe med det som er bak. om du får tak i det. Du er ikke snill med deg selv. Du plager deg selv når du hadde trengt egenomsorg. Du er streng med deg selv om du syns du må ha andres bekreftelse på å være bra nok. Du klarer ikke selv få deg til å føle deg bra nok. jeg kjenner meg igjen. (beklager på forhånd om jeg tar feil. Du vet best hva som er riktig for deg ) og jobber med det. Når en sliter med sånne ting så får det forskjellige utslag for forskjellige folk. Som du hører så er det med være stygg på bilder bare en litten sur svie her. No biggi. Hos meg er det andre ting jeg gjør og har ille oppheng på for å prøve sette plaster på den veldige vonde følelsen av å generelt ikke være bra nok uten å være nest perfekt angående det som er mitt oppheng. Men jeg skjønner det er det som er problemet. Problemet ditt er ikke egentlig dette med å legge ut eller ikke, vil jeg være så frempå å si, det er bare symptomet. Som når en nyser når en er forkjøla. Stor klem uansett: det er så kjipt å ha ett sånt svart punkt. Men prøv å se: det er ikke symptomet som er problemet. Anonymkode: 72f01...0cb
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #36 Skrevet 2. april 2022 Igjen beklager jeg påstår ting om deg og ditt som ikke stemmer. for du vet best. Ble bare ivrig og vil hjelpe Anonymkode: 72f01...0cb
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #37 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Igjen beklager jeg påstår ting om deg og ditt som ikke stemmer. for du vet best. Ble bare ivrig og vil hjelpe Anonymkode: 72f01...0cb Igjen beklager OM jeg påstår ting om deg ... Nei ikke perfekt her nei. He he Anonymkode: 72f01...0cb
Gjest Philomena Skrevet 2. april 2022 #38 Skrevet 2. april 2022 Hva med å gå til en fotograf? Så kan hen ta et knippe forskjellige bilder du kan bruke som profilbilder. Så bare hva du ønsker, at de skal se "ekte" ut. Noen inne, noen ute, noen i aktivitet, osv. Benytt sjansen og ta proffe bilder du kan bruke til CV o.l også. Det er slett ikke alle av oss som er gode til å ta bilder. En god fotograf vil få frem dine beste sider. Ellers er det jo ikke nødvendig å legge ut bilder av seg selv.
Gjest MarieV Skrevet 4. april 2022 #39 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (På 30.3.2022 den 17.33): Når er det du ser disse bildene av andre og sammenlikner deg med dem? Det er det jeg mener med at du bør avfølge det som får deg til å føle deg dårlig. Gjør mindre av det som gir negative følelser og mer av det som gir deg positive. Anonymkode: f46c4...c86 Ja jeg vet, jeg burde det 😕
Gjest MarieV Skrevet 4. april 2022 #40 Skrevet 4. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 2.4.2022 den 12.03): Det er jo mye du kan legge ut uten at det er bilde av deg selv. Jeg er også stygg på bilder, men har bare tenk en jo ikke må poste bilder av seg selv. Har ikke tenkt på det som ett stort problem jeg dropper det og ingen har kommentert det. Jeg er i grunn virkelig lei av å se ansikter hele tiden. Hvorfor skal jeg ha lyst til å se på en haug: se så pen jeg er-bilder. Det er i grunn ett helt kvalmende opplegg. Og noe vi har funnet på i moderne tid. Før tok en bilder av hverandre og steder ikke nærbilder av seg selv. Jeg gidder ikke se bilder av de jeg kjenner og ikke kjenner i en eller annen vinkel de digger seg selv i. Nok om det. Kjære Ts jeg tenker du må jobbe med det som er bak. om du får tak i det. Du er ikke snill med deg selv. Du plager deg selv når du hadde trengt egenomsorg. Du er streng med deg selv om du syns du må ha andres bekreftelse på å være bra nok. Du klarer ikke selv få deg til å føle deg bra nok. jeg kjenner meg igjen. (beklager på forhånd om jeg tar feil. Du vet best hva som er riktig for deg ) og jobber med det. Når en sliter med sånne ting så får det forskjellige utslag for forskjellige folk. Som du hører så er det med være stygg på bilder bare en litten sur svie her. No biggi. Hos meg er det andre ting jeg gjør og har ille oppheng på for å prøve sette plaster på den veldige vonde følelsen av å generelt ikke være bra nok uten å være nest perfekt angående det som er mitt oppheng. Men jeg skjønner det er det som er problemet. Problemet ditt er ikke egentlig dette med å legge ut eller ikke, vil jeg være så frempå å si, det er bare symptomet. Som når en nyser når en er forkjøla. Stor klem uansett: det er så kjipt å ha ett sånt svart punkt. Men prøv å se: det er ikke symptomet som er problemet. Anonymkode: 72f01...0cb Slettet Endret 11. mai 2022 av MarieV
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå