Gjest MarieV Skrevet 26. mars 2022 #1 Skrevet 26. mars 2022 (endret) Slettet Endret 11. mai 2022 av MarieV
Kartoffel Skrevet 26. mars 2022 #2 Skrevet 26. mars 2022 Hvorfor skal det være et mål å legge ut bilder av seg selv? Merkelig fenomen. Jeg gjør aldri det, og det har ikke noe å gjøre med hvordan jeg ser ut. 6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #3 Skrevet 26. mars 2022 Jeg har et gammelt profilbilde som jeg synes er litt merkelig og try hard egentlig, men jeg gidder ikke gjøre noe med det. Det var vel vært der i 3 år. Jeg fikk en ide mens jeg leste innlegget ditt. Du kan få en venninne til å ta bilde og la henne bli fornøyd med det. Så legger du det ut og gir hun foto credit. Anonymkode: ab022...948 3
Gjest MarieV Skrevet 26. mars 2022 #4 Skrevet 26. mars 2022 Kartoffel skrev (40 minutter siden): Hvorfor skal det være et mål å legge ut bilder av seg selv? Merkelig fenomen. Jeg gjør aldri det, og det har ikke noe å gjøre med hvordan jeg ser ut. Jeg forstår at det virker rart.. er derfor jeg prøvde å forklare så godt jeg kunne i innlegget mitt .. skulle ønske at jeg ikke brydde meg så mye
Gjest MarieV Skrevet 26. mars 2022 #5 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg har et gammelt profilbilde som jeg synes er litt merkelig og try hard egentlig, men jeg gidder ikke gjøre noe med det. Det var vel vært der i 3 år. Jeg fikk en ide mens jeg leste innlegget ditt. Du kan få en venninne til å ta bilde og la henne bli fornøyd med det. Så legger du det ut og gir hun foto credit. Anonymkode: ab022...948 Takk for svar og godt tips ❤️ men jeg tror jeg hadde bare fått panikk siden jeg ikke hadde likt det selv:( hater at jeg bryr meg så mye .. i tillegg er jeg 34 år gammel så det er så flaut at jeg fokuserer så mye på dette
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #7 Skrevet 28. mars 2022 Jeg tror du bør få deg en annen hobby. Finne noen andre ting å drive med, gjerne noe i det virkelige liv som ikke har med utseendet å gjøre. Hvis du opplever mestring på andre arenaer vil kanskje selvtilliten stige. Spør deg selv kanskje hvorfor dette har blitt så viktig for deg. Bruker du mye tid på sosiale medier? Kanskje det ville være sunt å bruke mindre tid på dette og avfølge de som får deg til å føle deg dårlig. Anonymkode: f46c4...c86 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #8 Skrevet 28. mars 2022 "Just do it" Du må bare legge ut ett helt vanlig, hverdagslig bilde av deg selv, uten redigering, og så nekte deg selv slette det. Er det noen andre som synes du ser rar og skeiv ut på bildene? De gangene du har lagt ut bilder, har du fått stygge kommentarer? Anonymkode: a3353...d79
Gjest MarieV Skrevet 29. mars 2022 #9 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 28.3.2022 den 11.58): Jeg tror du bør få deg en annen hobby. Finne noen andre ting å drive med, gjerne noe i det virkelige liv som ikke har med utseendet å gjøre. Hvis du opplever mestring på andre arenaer vil kanskje selvtilliten stige. Spør deg selv kanskje hvorfor dette har blitt så viktig for deg. Bruker du mye tid på sosiale medier? Kanskje det ville være sunt å bruke mindre tid på dette og avfølge de som får deg til å føle deg dårlig. Anonymkode: f46c4...c86 Tusen takk for svar ❤️ Veldig gode poeng .. det hjelper å høre
Gjest MarieV Skrevet 29. mars 2022 #10 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 28.3.2022 den 12.08): "Just do it" Du må bare legge ut ett helt vanlig, hverdagslig bilde av deg selv, uten redigering, og så nekte deg selv slette det. Er det noen andre som synes du ser rar og skeiv ut på bildene? De gangene du har lagt ut bilder, har du fått stygge kommentarer? Anonymkode: a3353...d79 ❤️ ja jeg har fått høre at jeg redigerer meg så mye at jeg ser ut som en alien
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #11 Skrevet 29. mars 2022 Er det mange du kjenner som legger ut mange bilder? En skulle trodde det var litt "over" når man bikker 30. Jeg kan sympatisere med ditt "problem" (jeg er skikkelig lite fotogen), men eksempelvis på FB har jeg ikke endret profilbilde på 4-5 år. Bildet er på avstand av meg fra en ferie, og det er helt ok. De fleste jeg kjenner på min alder (30) legger ikke ut så veldig mye på FB lenger. Jeg bruker Instagram mer, men der legger jeg ikke nødvendigvis ut bilder av meg selv, men litt ting jeg gjør, reise osv. Det høres ut som du har fått en hung up på dette, og det er egentlig bare du som kan svare på hvorfor. Bruker du mye tid på sosiale medier? Anonymkode: 50ebe...714 2
Gjest MarieV Skrevet 29. mars 2022 #12 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det mange du kjenner som legger ut mange bilder? En skulle trodde det var litt "over" når man bikker 30. Jeg kan sympatisere med ditt "problem" (jeg er skikkelig lite fotogen), men eksempelvis på FB har jeg ikke endret profilbilde på 4-5 år. Bildet er på avstand av meg fra en ferie, og det er helt ok. De fleste jeg kjenner på min alder (30) legger ikke ut så veldig mye på FB lenger. Jeg bruker Instagram mer, men der legger jeg ikke nødvendigvis ut bilder av meg selv, men litt ting jeg gjør, reise osv. Det høres ut som du har fått en hung up på dette, og det er egentlig bare du som kan svare på hvorfor. Bruker du mye tid på sosiale medier? Anonymkode: 50ebe...714 Ja man burde være litt over det når man bikker 30 synes jeg også .. men det er som du skriver at jeg har fått en hung up på det 😕 jeg har vært slik i 10 år, og det plager meg så mye at jeg ikke bare klarer å legge ut et fint bilde av meg selv. Hver gang jeg fikser meg litt fint og skal noe spesielt og synes at jeg ser pen ut, så tar jeg bilder av meg selv men bildene viser noe helt annet enn det jeg ser i speilet.. det har plagd meg i alle år.. det virker ikke som at jeg få ro i sjela før jeg klarer å «mestre» det. Jeg vet at det er kjempe patetisk, men det er bare noe som dessverre sitter i meg .. jeg bruker ikke mye tid på sosiale medier. Jeg har kun Facebook, ingenting annet. Har alltid hatt lyst på Instagram men det er jo ikke noe vits når jeg ikke tørr å legge ut noe 😕
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #13 Skrevet 29. mars 2022 Jeg legger heller aldri ut bilder av meg selv - ser helt jæ… ut. Unngår å bli tatt bilde av, gjemmer meg bakerst og passer på å bli skjult bak andre akkurat i det bilde blir tatt. Finnest nesten ikke bilder av meg. Anonymkode: 5bfa5...114 1
Gjest MarieV Skrevet 30. mars 2022 #14 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg legger heller aldri ut bilder av meg selv - ser helt jæ… ut. Unngår å bli tatt bilde av, gjemmer meg bakerst og passer på å bli skjult bak andre akkurat i det bilde blir tatt. Finnest nesten ikke bilder av meg. Anonymkode: 5bfa5...114 Huff 😕 det er kjedelig å føle det sånn.. går det veldig inn på deg eller bryr du deg ikke så mye om det da ?
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #15 Skrevet 30. mars 2022 Jeg har det helt likt som deg, men seriøst, 90.000 bilder? Jeg er sikker på at om du ser gjennom noen av de nå, så vil du finne mange som ikke er så gale likevel. Jeg tror det sitter mye i hodet vårt. Har du noen gang slitt med spiseforstyrrelse eller dårlig selvtillit eller noe? Anonymkode: 10e7e...132 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #16 Skrevet 30. mars 2022 MarieV skrev (19 timer siden): Ja man burde være litt over det når man bikker 30 synes jeg også .. men det er som du skriver at jeg har fått en hung up på det 😕 jeg har vært slik i 10 år, og det plager meg så mye at jeg ikke bare klarer å legge ut et fint bilde av meg selv. Hver gang jeg fikser meg litt fint og skal noe spesielt og synes at jeg ser pen ut, så tar jeg bilder av meg selv men bildene viser noe helt annet enn det jeg ser i speilet.. det har plagd meg i alle år.. det virker ikke som at jeg få ro i sjela før jeg klarer å «mestre» det. Jeg vet at det er kjempe patetisk, men det er bare noe som dessverre sitter i meg .. jeg bruker ikke mye tid på sosiale medier. Jeg har kun Facebook, ingenting annet. Har alltid hatt lyst på Instagram men det er jo ikke noe vits når jeg ikke tørr å legge ut noe 😕 Det at bildene viser noe annet enn det du ser i speilet har en naturlig forklaring. I speilet er ansiktet ditt speilvendt og er derfor din referanse for hvordan du ser ut. På bilder blir du gjengitt slik som du er i virkeligheten og slik andre ser deg. Ingen er symmetriske og det kan føles veldig rart å se seg selv slik omverdenen ser deg. På samme måte synes vi at stemmen vår er snål på opptak mens andre synes den er normal. Ellers har du virkelig en hang up med 90000 bilder. Folk som legger ut selfies med filter får ofte litt blandede tilbakemeldinger og generelt er selfies etter min mening bare et hint om å få bekreftelser. Med en god dose selvinnsikt og trygghet trenger man ikke slike bekreftelser. Jeg pleier å være tydelig overfor perifer familie eller bekjente at mitt sosiale liv ikke er målbart gjennom fb eller Instagram eller andre plattformer. Noen skjønner ikke dette, og det er helt greit. Jeg blar forbi de som bare må legge ut bilder av seg selv, eller meningsløse dialoger som egentlig er veldig personlige og burde tas på privaten. Det er kjedelig og bortkastet for min del. Dette ekstreme fokuset på egen person fascinerer meg og burde vært forsket på. Anonymkode: dd6f4...f3d 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #17 Skrevet 30. mars 2022 MarieV skrev (43 minutter siden): Huff 😕 det er kjedelig å føle det sånn.. går det veldig inn på deg eller bryr du deg ikke så mye om det da ? Det går inn på meg. Blir lei meg når jeg ser hvordan jeg ser ut i forhold til hvor pene andre er. Jeg er rett og slett stygg på bilder. Anonymkode: 5bfa5...114
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #18 Skrevet 30. mars 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Det går inn på meg. Blir lei meg når jeg ser hvordan jeg ser ut i forhold til hvor pene andre er. Jeg er rett og slett stygg på bilder. Anonymkode: 5bfa5...114 Når er det du ser disse bildene av andre og sammenlikner deg med dem? Det er det jeg mener med at du bør avfølge det som får deg til å føle deg dårlig. Gjør mindre av det som gir negative følelser og mer av det som gir deg positive. Anonymkode: f46c4...c86
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #19 Skrevet 30. mars 2022 Vi ser ut sånn vi ser ut. Det er ikke boe å gjøre med det. Du bør jobbe med å akseptere deg selv slik du er! Første steg er å slette ALLE de 90K bildene du har av deg selv. Så slette SoMe. Fokuser på de tingene ved deg selv du er foenøyd med som IKKE handler om utseende. Du er 34 år. Skal du leve slik resten av livet ditt?? Livet går utrolig fort! Du kommer til å angre så syykt pp at du kastet bort mange av dine beste pr på å fokusere på noe så trivielt som utseende!! Utseende blir bare verre med åra uansett. Ikke noe du kan ta med deg videre. Du kommer til å sitte der som en rynkete 65-åring med henge lår og disseræv, og lure på hvorfir i hel*** du var så misfornøyd i 30-åra, når du så helt normal ut. Og hvorfor du kastet bort dyrebar tid med å bry deg om en slik idiotisk ting istedenfoe å nyte livet og gjøre kjekke ting. Tro meg. Det er ikke verdt det. Anonymkode: bf6ae...fc2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #20 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Når er det du ser disse bildene av andre og sammenlikner deg med dem? Det er det jeg mener med at du bør avfølge det som får deg til å føle deg dårlig. Gjør mindre av det som gir negative følelser og mer av det som gir deg positive. Anonymkode: f46c4...c86 Jeg aksepterer at jeg ser ut slik som jeg gjør - sånn er det bare. Jeg vil bare ikke ha bilder av meg selv hvor jeg blir minnet på hvordan jeg ser ut. Vil ihvertfall ikke være sammen med andre på bilder, da blir det ekstra synlig. Anonymkode: 5bfa5...114
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå