Gå til innhold

Folk lyver til meg om korona. Skjønner ikke hvorfor.

Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior

Jeg synes folk må være ærlig om dette viruset og tenke på andre også. Nå har det skjedd at noen jeg stolte på, som jeg er glad i og som er glad i meg også regner jeg med, ikke sa sannheten om at de har korona. Det er sårende å vite at de ikke er ærlig om det (og andre har fått vite at de har korona), når de vet jeg har angst for korona og enda mer angst for å smitte andre/oppleve at noen jeg er glad i får det hardt. Jeg vil ikke at mitt verste mareritt skal skje. 
Folk tror kanskje at jeg som er tøff ellers og ikke redd for så mye, skal tåle alt. Jeg vet ikke. Jeg har mine svakheter, jeg er egentlig ganske følsom og det er faktisk flere ting jeg er redd for men mest av alt korona og det å miste folk jeg er glad i. Det er mitt verste mareritt selv om folk ikke tror det. Hører bare at det er mye annet jeg burde være mer redd for, men folk kan ikke bestemme hva man skal være redd for/ få angst for?

Hører også om så mange som går rundt syke og ikke er ærlig om at de er smittet. Hvorfor skjer det? Hvorfor lyver folk?

Selv om de fleste nå driter i koronaviruset så bør jo folk tenke på andre. Da mener jeg ikke på meg som har angst for det. Greit nok at min redsel er mitt problem, men tenk på alle som kan få dette viruset hardt. Som kan havne på sykehus og i verste fall dør. Alle er like mye verdt. 

Hva tenker dere? Flere som har opplevd at folk lyver om at de ikke har korona når de har det? Det er jo ikke bare det at det er korona. Det er sårende bare å vite at folk lyver til deg uansett hva det er. Jeg vil jo stole på folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke at folk våger lyve om at de har korona. Forstår godt at du reagerer! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Visste de at de hadde korona da? 

Testing er ikke nødvendig lenger så da skiller man ikke korona fra andre forkjølelsesvirus. 

Å lyve er aldri greit. Man skal være ærlig. Men man er ærlig om man er uvitende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet du at de lyver?

For andre fikk vite at det var korona. 

theTitanic skrev (3 minutter siden):

Visste de at de hadde korona da? 

Testing er ikke nødvendig lenger så da skiller man ikke korona fra andre forkjølelsesvirus. 

Å lyve er aldri greit. Man skal være ærlig. Men man er ærlig om man er uvitende. 

Ja det er klart hvis man ikke vet det, men da burde det være viktig å teste seg før man er sammen med andre folk for å unngå å spre smitten. Selv om testing ikke er nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Warrior said:

Ja det er klart hvis man ikke vet det, men da burde det være viktig å teste seg før man er sammen med andre folk for å unngå å spre smitten. Selv om testing ikke er nødvendig. 

Vi prøver ikke å unngå smitte lengre, det er en  grunn til at alle restriksjonene er borte.

Bestemora mi på 85 år hadde nettopp covid, og overlevde uten noe komplikasjoner.  Overlever hun, overlever de fleste!

Endret av Deep Impact
  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for helseskadelig innhold. 

- Matas, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har samfunnet åpnet og man kan ikke drive å teste seg i hytt og pine heller. Her i byen får vi jo ikke tester heller uten at man har symptomer eller bor med noen som har fått korona. Jeg gidder ikke å teste meg hver dag og kaste bort penger på tester uten grunn. Skulle jeg testet meg hver gang jeg snufser eller har sår hals så hadde jeg ikke gjort annet og bare så det er sagt så hadde jeg ikke mye symptomer når jeg hadde korona så hadde det ikke vært for at barnet mitt hadde vært syk så hadde jeg ikke testet meg og bare tenkt det var allergi... 

Skjønner at dette er noe du har angst for men da bør du kanskje bare treffe folk du vet respekterer at de ikke skal komme på besøk med smitte innabords. Kanskje en av grunnene for at de ikke har sagt noe til deg i ettertid er at de ikke visste det før de kom og når de fant utav det så var de redd for å si noe til deg for de vet du er over gjennomsnittet redd... 

Uansett så kan vi ikke drive å låse oss inne lenger, isolasjon og karantene er borte vekk, smittestopp appen er deaktivert, nå må vi bare nyte det inntil neste variant isolerer oss igjen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er mangel på respekt for andre å ikke fortelle hvis de vet de er positive. Jeg hadde klikka i vinkel! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warrior skrev (42 minutter siden):

For oss som kan få alvorlige forløp av korona nå, er omgangssyke, influensa, lungebetennelse og en del andre sykdommer like farlige. Vi må passe på oss selv. 

Det er ikke ditt ansvar om du smitter noen. Jeg håper du får hjelp til å takle angsten din. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo

Hvis man vet man er smittet er det ganske drøyt drittoppførsel å være rundt andre uten å si fra. Det er mange som f.eks. bruker immundempende legemidler og helst ikke bør få viruset. Jeg sier ikke at de kommer til å dø, men det er ikke særlig ålreit å sende folk ned for telling med heftige symptomer heller. 

I et samfunn tar vi hensyn til hverandre. Når jeg leser historier som i første innlegget her lurer jeg på hva som er galt med folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dårlig gjort å ikke si noe. Mest sannsynlig blir du ikke så syk som du frykter, men du har jo tydeligvis veldig angst for dette. 

Endret av Supersmurf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Warrior

Takk for svar alle.

Optimo skrev (16 timer siden):

Hvis man vet man er smittet er det ganske drøyt drittoppførsel å være rundt andre uten å si fra. Det er mange som f.eks. bruker immundempende legemidler og helst ikke bør få viruset. Jeg sier ikke at de kommer til å dø, men det er ikke særlig ålreit å sende folk ned for telling med heftige symptomer heller. 

I et samfunn tar vi hensyn til hverandre. Når jeg leser historier som i første innlegget her lurer jeg på hva som er galt med folk. 

Det er sant man bør ta hensyn til hverandre.

Så klart alle kan bli smittet nå og være smittet uten å vite det for noen får ikke symptom i det hele tatt. Men når man vet man er syk og har korona så er det dårlig gjort å lyve om det. Ærlighet er best. Ikke løgner. 

Folk bør også være hjemme så lenge de er syk. For selv om noen bare hoster litt så kan noen andre som er uheldig og blir smittet, få det kraftig og kanskje må på sykehus. Å det er vondt å tenke på. 

Kaktusogsol skrev (15 timer siden):

Hvorfor tror du alle er like mye verdt?

Fordi alle er like mye verdt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for helseskadelig innhold, brukerdebatt og brudd på rommets retningslinjer samt svar til dette.

- Matas, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Opprett ny...