Gå til innhold

Skuffet over mine søsken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Morten1 skrev (1 time siden):

Får håpe at bryllupet blir sikkerlig bra/gøy som folk vil huske. Så kan søskene sitte der i ettertid å høre om hvor bra det var :)

De kommer sikkert til å bry seg om det, når de helst ikke vil være der🤷🏻‍♀️😂

håper hvertfall hun ikke vurderer å flytte dato, gå all in med de som har svart og gjerne vil være der! Da får du nok en helt super dag

Anonymkode: 30d6b...e4b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold bryllup, og når folk spør hvor søskene dine er; si det som det er. A er på ferie, B er på x og C er på y. Så får søskene dine smake konsekvensene av handlingene sine selv.

Søsteren til min mann skal gifte seg, i fellesferien, og gjett om jeg skal være der. Og jeg har ikke fått datoen enda en gang.

Anonymkode: 78931...abc

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere som skriver fine svar her. Jeg gleder meg til bryllup og til å bli gift med drømmemannen min. Dette med søskene mine setter en demper på forberedelsene, men en demper for selve dagen klarer de nok ikke å lage. Ts

Anonymkode: beeb8...39a

• Liker 7
  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tusen takk til dere som skriver fine svar her. Jeg gleder meg til bryllup og til å bli gift med drømmemannen min. Dette med søskene mine setter en demper på forberedelsene, men en demper for selve dagen klarer de nok ikke å lage. Ts

Lykke til med bryllupet og gratulerer så mye! ❤️ 

Det er ene og alene søskenene dine sitt tap skal du se. 

Anonymkode: b794d...eac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.3.2022 den 9.18):

De har ikke bestilt tur enda, men planlegger å gjøre det. 

Jeg har oppgitt samme datoen siden i fjor sommer. 

Fordi flest mulig skal ha mulighet til å komme. 

Det var booket alt, så det var helt bestemt. Jeg gjentok det også i julen. 

Det er ikke i fellesferien. 

Jøss her var det mye jeg måtte forklare. Turen er ikke bestilt, det er bare hvilke tanker og planer de har for sommeren. Som hen selv sa: «Vi blir nødt til å prioritere.»Bryllupet er utenfor fellesferien, lagt til en helg slik at flest mulig kan komme. 
Som sagt, nærmeste familie fikk beskjed om å holde av datoen ett år før bryllupet. 

Synes faktisk mange av dere svarer meg ganske kvast. Tenker dere ikke på at jeg kanskje blir trist av å lese svarene deres? Ts

Kanskje du skulle fortalt det du forteller nå. 
Utfra startinnlegget forsto jeg at det var midt i juli.

Dersom bryllupet er i juni eller august så skjønner jeg at du er skuffet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.3.2022 den 9.18):

De har ikke bestilt tur enda, men planlegger å gjøre det. 

Jeg har oppgitt samme datoen siden i fjor sommer. 

Fordi flest mulig skal ha mulighet til å komme. 

Det var booket alt, så det var helt bestemt. Jeg gjentok det også i julen. 

Jøss her var det mye jeg måtte forklare. Turen er ikke bestilt, det er bare hvilke tanker og planer de har for sommeren. Som hen selv sa: «Vi blir nødt til å prioritere.»Bryllupet er utenfor fellesferien, lagt til en helg slik at flest mulig kan komme. 
Som sagt, nærmeste familie fikk beskjed om å holde av datoen ett år før bryllupet. 

Synes faktisk mange av dere svarer meg ganske kvast. Tenker dere ikke på at jeg kanskje blir trist av å lese svarene deres? Ts

Skjønner godt du er skuffa når samtlige søsken svarer slik.

Men…..tror du det kan ligge mer bak her siden ett familiemedlem ikke blir invitert og ett søsken dermed setter seg åpent på bakbena? 

Er jo uansett veldig spesielt.

Jeg har måttet takke nei pga sykdom, og ble da ekskludert i åresvis fra alt. Men her har jo samtlige søsken en forklaring som virker rar 🤷‍♀️ 

Det med søskenet som skal ha ferie pga skolebarn skjønte jeg ikke så mye av - om ikke ferien allerede var bestilt kunne man jo tatt det ellers akkurat det året.

Men uansett: dere er åpenbart ikke nære. Hva tenker foreldrene deres om dette da? 

Samtidig: det er dessverre høyrisiko å planlegge i ferietider - altså når skoler er stengt. Da kan mye være låst for endel tiltenkte gjester. 

Anonymkode: 92e24...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaptein Klein skrev (19 timer siden):

Nå må du skjerpe deg, er åpenbart at i denne tråden er det om å gjøre å hakke på TS mest mulig. Get with the program, sis

ehh jeg gjør vel det motsatte av å hakke på ts. Jeg er på hennes side her... Tror du må ha sitert feil innlegg...?

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 time siden):

ehh jeg gjør vel det motsatte av å hakke på ts. Jeg er på hennes side her... Tror du må ha sitert feil innlegg...?

Hørt om sarkasme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaptein Klein skrev (7 minutter siden):

Hørt om sarkasme?

jo men forstod ikke helt hvorfor du var sarkastisk akkurat der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

jo men forstod ikke helt hvorfor du var sarkastisk akkurat der

"Nå må du skjerpe deg, er åpenbart at i denne tråden er det om å gjøre å hakke på TS mest mulig"

Det betyr at du må skjerpe deg for at du nettopp ikke gjør dette, ergo er jeg enig med deg.

Det her lærte vel de fleste av oss senest på ungdomsskolen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaptein Klein skrev (Akkurat nå):

"Nå må du skjerpe deg, er åpenbart at i denne tråden er det om å gjøre å hakke på TS mest mulig"

Det betyr at du må skjerpe deg for at du nettopp ikke gjør dette, ergo er jeg enig med deg.

Det her lærte vel de fleste av oss senest på ungdomsskolen

ahhh nå skjønner jeg hva du mener men altså er jo ikke skkurat lett å forstå sarkasme skriftlig uten ironiflagg så du trenger ikke være spydig. Jeg vet hva ironi er

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Skulle skrive i en annen tråd. Admin plz delete

Endret av Kaptein Klein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

On 3/28/2022 at 2:06 AM, AnonymBruker said:

Her var det mange rare meninger og mange antagelser tatt ut av løse luften. For det første, det spiller egentlig ingen rolle synes jeg, om det er i fellesferien eller ikke. Det er det ikke, men søskene mine fikk altså beskjed et helt år i forveien. Da tenker jeg at de har rikelig med tid å planlegge ferie og sånt rundt bryllupet. Det har jeg tatt for gitt at de som søsken vil gjøre. 

Og ja vi har foreldre som lever. De er veldig skuffet og satt ut og kan ikke forstå hva som gjør at de er slik. De har ikke betalt for bryllupet eller bidratt økonomisk overhodet, siden noen spurte om det. Det er ingen grunn til misunnelse eller noe slikt som jeg kan forstå. Moren vår reagerte med sjokk og vantro ovenfor de når de fortalte henne at de ikke skal komme. 

Jeg er heller ingen bridezilla som har snakket kun om bryllupet i ett år som noen her foreslo. Har ikke nevnt noe som helst om det uten om datoen bryllupet skal stå. 

Mange her skriver at bryllup er en kjedelig greie for gjestene og kun fint for paret som gifter seg. Mener dere det?? Jeg synes bryllup er utrolig koselig. Og et søsken burde etter min mening synes at det er en viktig og stor dag som de vil ta del i på alle mulige måter. 
Ts

Hvorfor tror du ditt bryllup være en stor dag for søskende dine? Det er vel bare en stor dag for deg og mannen du skal gifte deg med. Muligens dine foreldre om du ikke blir gift for 2. eller 3. gang.

Slapp av. De kommer sikkert i neste bryllup. De fleste gifter seg mer enn en gang. 

Anonymkode: b6999...e6b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor tror du ditt bryllup være en stor dag for søskende dine? Det er vel bare en stor dag for deg og mannen du skal gifte deg med. Muligens dine foreldre om du ikke blir gift for 2. eller 3. gang.

Slapp av. De kommer sikkert i neste bryllup. De fleste gifter seg mer enn en gang. 

Anonymkode: b6999...e6b

Jeg synes alltid bryllup er en stor dag, og en ære å bli bedt i. Det har jeg inntrykk av at de fleste jeg kjenner gjør. 

Anonymkode: f169f...cac

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken min far eller mine søsken kom i mitt bryllup så forstår godt at du blir lei deg.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.3.2022 den 3.26):

Jeg og min utkårede gifter oss nå til sommeren. Dato ble satt i fjor sommer og alle våre nærmeste fikk da beskjed om at neste sommer blir det bryllup den-og-den datoen. Nå har vi akkurat sendt ut de formelle invitasjonene. 

Jeg har fire søsken. Den ene forteller meg nå at de ikke kan komme fordi de har ferie når bryllupet står og er nødt å prioritere en tur til varmere strøk ettersom det kun er på sommeren de kan ta med barna uten å ta de ut av skolen. Et annet søsken har satt seg på bakbena fordi vi ikke inviterer en annen fjern slektning av oss (som vi har ingen kontakt med), så det søskenet og familien der kommer ikke - i protest. Det tredje søskenet svarte bare at de dessverre ikke har anledning til å komme men ønsker oss en fin dag blablabla. 

Er dette normalt??? Jeg har mest lyst å avlyse hele greia. Er helt på gråten. 

Nei dette er ikke normalt. Du må ikke avlyse, ha bryllup og gled deg over å feire med slekt og venner. Jeg håper dere blir motatt bedre i brudgommens familie. 

Når det ble sånn må du ikke la dette tynge ned forholdet til søskenene dine, men heve deg over dette.

Det er selvfølgelig grunner til ikke å komme i bryllup også som søsken, men en skal anstrenge seg for å få det til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 3/25/2022 at 11:37 AM, AnonymBruker said:

Jeg forstår faktisk dine søsken. Det er en uting å legge bryllup til midt på sommeren når alle har ferie. Hvorfor i all verden skal de heller sitter hjemme enn å reise? Og spesielt med tanke på korona. Dette er gjerne første året folk har mulighet å reise. 

Det finnes veldig mange andre datoer å gifte seg. Ønsker man sommerbryllup så kan man fint gifte seg før 20jun og etter 15aug. Mange har heller ikke mulighet for å flytte ferien sin da noen virksomheter stenger på sommeren. 

Anonymkode: 3f52d...c2f

Søsteren min giftet seg i Norge mens jeg studerte i Austraria og bryllupet var i mai, nærmere bestemt 1 uke før min første eksamen (med påfølgende 4 eksamener i dagene etter). Det var ingen tvil for meg om jeg skulle dra eller ei! Det aller meste kan ordnes og utsettes, min sisters bryllup kan jeg bare delta på en gang i livet og selvfølgelig gjorde jeg da absolutt alt i min makt for å få dratt. For min del hadde det selvfølgelig vært langt bedre om de tok det i fellesferien, men jeg forstod at de ikke kunne please alle. 

Men en feriereise er viktigere enn søsters bryllup her altså? Pfft..

Anonymkode: fbf23...a9a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at jo større søskenflokk, jo mindre nær er søsknene. Når dere er fem stykker, er det kanskje en eller to du har et nørt forhold til? 

Skjønner du blir lei deg, men det er kanskje søsken som du ikke omgås med ukentlig? Jeg ville nok snakket med hver enkelt for å få fram at jeg er glad i dem og at det var nesten utenkelig for meg at de ikke ville komme. 

Anonymkode: 4b6f8...f46

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dårlig gjort av søkenene dine! Hva sier foreldrene deres om det?

kanskje sladre til mor og få henne til å kjefte på dem😈

Anonymkode: 12a2a...d45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av bryllup er jo dørgende å sørgelig kjedelig. Jeg utsetter ikke en tur på hytta en gang for  bryllup til verken foreldre eller søsken. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...