Gå til innhold

Redd for at jobben virker negativt på sjansen for å bli gravid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jobber i barnehage og vi er underbemannet hele tiden. Får ikke tak i folk og mange er slitne. Lurer nå på om dette stresset kan bidra til at egget ikke fester seg? Kjenner jeg går rundt med høye skuldre på jobb og nesten ikke får tid til å puste ut. 
Noen som vet?

Anonymkode: 72a47...77f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg vet ikke om stresset vil ha noe å si for om egget fester seg. Jeg vet mange sier en må stresse ned, og at stress ikke er gunstig for å bli gravid, men jeg har til gode å se god forskning som støtter dette. Jeg jobber som barnehagelærer selv, og gikk på en smell selv, etter to år med underbemmanning og stress på jobb. Jeg ble gravid midt i stresset, men det var med Ivf. Jeg blir irritert på dem som sier man bare må stresse ned for å bli gravid. Det er utrolig mye mer som kan ha noe å si for om en blir det, eller ikke. 

Nå i graviditeten er jeg sykemeldt. Kroppen taklet ikke stresset og jeg holdt på å miste på jobb. (Blødning og begynnende rier) Stress er ikke bra for kropp eller psyke når det er sånn over tid. Jeg vil vekk fra barnehagen når permisjonen er over, det er ikke en arbeidsplass som er bra for meg.

Ønsker deg lykke til med prøvingen, og ta vare på deg selv.

Anonymkode: 42488...cc6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hadde jo vært fint om det var sånn, men desverre blir kvinner i langt mer stressende situasjoner enn deg gravide, hver eneste dag, verden over. Kvinner i krigssoner, kvinner på flukt, kvinner i voldelige parforhold, kvinner i fengsel, osv. 

Anonymkode: 11b48...ae4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskning har ikke funnet noe som tyder på at stress minsker sjansen for å bli gravid. Men stress er ikke bra for deg, føler skikkelig med deg som har en slik jobb. Håper dere lykkes snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner tankene veldig godt og har fryktet det samme selv. Men som andre sier, noen slik sammenheng er ikke bevist.

Selv om det bare er anekdotisk, kan  jeg legge til at jeg hadde en relativt rolig jobb, og sa fra meg en del ansvar (av andre årsaker) da vi prøvde på første barn. Vi strevde lenge, og det gikk til slutt med hjelp. Da vi prøvde på nr to, var det svært mye stress både på jobb og pga alvorlig sykdom i nær familie. Da gikk det raskt og uten hjelp. 

Jeg jobber i barnehage nå, og føler virkelig med deg. Det er tøft om dagen. Masse lykke til! 

Anonymkode: 40d9c...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Alle» stresser jo i dagens samfunn. Har ikke noe med det å gjøre. Som nevnt over, kvinner blir gravide jevnt og trutt i hele verden, også under krig etc som er langt mer stressende enn våre liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...