jaeols Skrevet 25. mars 2022 Forfatter #21 Del Skrevet 25. mars 2022 Hottentått skrev (2 timer siden): Hvis du er 15 kg for tung burde du fokusere på kosthold og kondisjonstrening først og fremst. Muskler veier mer enn fett ja, men du legger ikke på deg 3 kg muskler på så kort tid. Det er ikke fett, for livvidden har minket. Så det er nok muskler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 25. mars 2022 Forfatter #22 Del Skrevet 25. mars 2022 BareEtMenneske skrev (2 timer siden): Ok. Og du trener styrke og har nettopp lagt på deg. Så kanskje se og lær av og med deg selv framfor å lytte til alle andre? Å gå ned i vekt er såre enkelt; innta færre kalorier enn du forbrenner. Det er det jeg prøver på, men har ikke lykkes til nå. Det er ikke så enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 25. mars 2022 #23 Del Skrevet 25. mars 2022 jaeols skrev (1 time siden): Det er ikke fett, for livvidden har minket. Så det er nok muskler. Så hvorfor spør du her inne da, hvis du vet det? Det er svært lite sannsynlig at det kun er muskler, men hvis du føler deg sikker på det skjønner jeg ikke hva du bekymrer deg for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 25. mars 2022 Forfatter #24 Del Skrevet 25. mars 2022 Det er greit å vite hva andre mener, jeg kan jo ta feil, alle gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 26. mars 2022 #25 Del Skrevet 26. mars 2022 jaeols skrev (10 timer siden): Jeg er 16 kg for tung. Og har en BMI på 29.8. Så det sier det meste. Går på antidepressiva så da er det vanskelig å gå ned i vekt pga økt matlyst. Og mye lavere forbrenning på grunn av alder. Jeg går 5 km tre ganger i uka i 5,8 km/t. Har vært der selv. Gange er en undervurdert treningsform. Hvis du klarer å opprettholde gåturene forvinner kiloene sakte med sikkert. Vær tålmodig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #26 Del Skrevet 26. mars 2022 Om det er 3 kg muskler, har du vel økt endel i styrken? Men brutalt nok, har du økt i vekt nå, er det nok fett. Kanskje mye vann? Spist mye salt? Er du overvektig, og har lagt på deg MER. Da MÅ du kutte kalorier. Anonymkode: e452c...06e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 26. mars 2022 Forfatter #27 Del Skrevet 26. mars 2022 Jeg har økt mye på styrke, men jeg er ikke flink med kostholdet. Ja jeg er overvektig, og kjemper hver dag for å bedre helsen. Det er en kamp som varer livet ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epplekiwi Skrevet 28. mars 2022 #28 Del Skrevet 28. mars 2022 On 3/26/2022 at 9:42 AM, jaeols said: Jeg har økt mye på styrke, men jeg er ikke flink med kostholdet. Ja jeg er overvektig, og kjemper hver dag for å bedre helsen. Det er en kamp som varer livet ut. Du burde 100% fortsette med styrke. Du gjør jo dette for å forbedre helsa. Men du burde ha mer fokus på kostholdet enn selve jogge/kondisjon trening. det er utrolig vanskelig å trene av seg et dårlig kosthold. Søk på google etter Bmr og TDEE også burde du kanskje begynne med å telle kalorier. Søvn og Proteiner er veldig viktig når du skal ned i vekt for å beholde muskler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 28. mars 2022 Forfatter #29 Del Skrevet 28. mars 2022 Epplekiwi skrev (4 timer siden): Du burde 100% fortsette med styrke. Du gjør jo dette for å forbedre helsa. Men du burde ha mer fokus på kostholdet enn selve jogge/kondisjon trening. det er utrolig vanskelig å trene av seg et dårlig kosthold. Søk på google etter Bmr og TDEE også burde du kanskje begynne med å telle kalorier. Søvn og Proteiner er veldig viktig når du skal ned i vekt for å beholde muskler. Jeg er med i Vektklubb og teller kalorier der. Ligger på ca. 1300 kcal pr. dag. Det er ikke så mye. Jeg vet godt at det er på mat at du gjør de største endringene. Men med alderen så synker forbrenningen og gjør det vanskeligere å gå ned i vekt. Men jeg jobber for å gå ned i vekt hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magika_fra_Fyll Skrevet 28. mars 2022 #30 Del Skrevet 28. mars 2022 Om livvidden har minket så høres det ut som du gjør noe rett, tallene på vekten er egentlig ikke så relevant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #31 Del Skrevet 28. mars 2022 jaeols skrev (4 timer siden): Jeg er med i Vektklubb og teller kalorier der. Ligger på ca. 1300 kcal pr. dag. Det er ikke så mye. Jeg vet godt at det er på mat at du gjør de største endringene. Men med alderen så synker forbrenningen og gjør det vanskeligere å gå ned i vekt. Men jeg jobber for å gå ned i vekt hver dag. Det er en myte Anonymkode: d1412...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #32 Del Skrevet 28. mars 2022 jaeols skrev (4 timer siden): Jeg er med i Vektklubb og teller kalorier der. Ligger på ca. 1300 kcal pr. dag. Det er ikke så mye. Jeg vet godt at det er på mat at du gjør de største endringene. Men med alderen så synker forbrenningen og gjør det vanskeligere å gå ned i vekt. Men jeg jobber for å gå ned i vekt hver dag. Det er en myte https://www.nrk.no/trondelag/ny-studie_-forbrenningen-og-stoffskiftet-vart-synker-ikke-noe-saerlig-med-alderen-1.15611409 Anonymkode: d1412...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 28. mars 2022 Forfatter #33 Del Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er en myte Anonymkode: d1412...909 Hva er en myte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #34 Del Skrevet 28. mars 2022 Dersom du er en overvektig mann som trener styrke, og har gått OPP i kilo, så ligger du ikke reellt på 1300 kalorier hver dag. Da glemmer du å logge noe. Anonymkode: 0f8d7...d2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #35 Del Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dersom du er en overvektig mann som trener styrke, og har gått OPP i kilo, så ligger du ikke reellt på 1300 kalorier hver dag. Da glemmer du å logge noe. Anonymkode: 0f8d7...d2d Jeg ligger på 1300 kcal pr. dag, alt registreres. Ja jeg har gått opp 3 kilo, men det er nok økt muskelmengde. Men skal prøve å gå ned på 1100 kcal pr. dag. Det er ikke umulig. Jeg er over 60 år. Så da har forbrenningen sunket mye. Anonymkode: 0f2ae...38c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #36 Del Skrevet 28. mars 2022 Dersom du har gått fra null trening til styrketrening 3 ganger i uken, så er det sannsynligvis vannvekt du holder på: https://www.kk.no/helse/derfor-gar-du-opp-i-vekt-nar-du-trener/67803698 Dersom dette ikke slipper etter noen uker hvor treningen har blitt normen, så er det kostholdet du må tenke på. Det går an å bygge muskler samtidig som man går ned i vekt. Anonymkode: cc592...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 28. mars 2022 #37 Del Skrevet 28. mars 2022 jaeols skrev (På 25.3.2022 den 16.04): Mange sier at styrketrening er det beste for å gå ned I vekt så mange er uenig med deg der. Lange og raske gåturer er nok enda mer effektivt. Hvis du f.eks har 5 km til jobb, og begynner å gå hver dag, så er du vesentlig tynnere til høsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epplekiwi Skrevet 29. mars 2022 #38 Del Skrevet 29. mars 2022 (endret) 18 hours ago, jaeols said: Jeg er med i Vektklubb og teller kalorier der. Ligger på ca. 1300 kcal pr. dag. Det er ikke så mye. Jeg vet godt at det er på mat at du gjør de største endringene. Men med alderen så synker forbrenningen og gjør det vanskeligere å gå ned i vekt. Men jeg jobber for å gå ned i vekt hver dag. 1300 er sykt lite. jeg er 179cm høy og veier nå 72kg. laveste jeg gikk ned på var 1600 4 dager i uken og 1700 de 3 andre pga trening. Det var da fra 103kg til 72kg. (32bmi til 22.5 bmi). Husker ikke om du har sagt hva du veier, hvor høy du er eller alder. jobb har mye å si pga livstil. Hvis du har en bmi på 29 og du ikke er under 175cm så brenner kroppen over 1600cal av å sove hele dagen. prøv denne linken. https://www.calculator.net/bmr-calculator.html?ctype=metric&cage=25&csex=m&cheightfeet=5&cheightinch=10&cpound=160&cheightmeter=175&ckg=89&cmop=0&coutunit=c&cformula=m&cfatpct=20&x=50&y=24 Bmr er det du brenner av å ligge stille. Jeg ligger på 1694 selv, nå på 72kg & 179cm. går ned i vekt på 1800cal om dagen (trener 3 ganger i uken, 3-4timer tur i terreng & jobber på beina) Så lenge du veier ALT, hvert eneste gram med mat. krydder,olje & kondimenter så burde du gå ned på 1600cal om dagen. jeg ville ikke gått under 1600 om jeg var deg. i hvertfall ikke om du faktisk har en jobb. Søvn er ekstremt viktig. få 7.5-8timer søvn minimum. Endret 29. mars 2022 av Epplekiwi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #39 Del Skrevet 29. mars 2022 jaeols skrev (12 timer siden): Hva er en myte? At forbrenningen synker med alderen. Med mindre du er over 60 da. Se linken Anonymkode: d1412...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #40 Del Skrevet 29. mars 2022 Epplekiwi skrev (6 timer siden): 1300 er sykt lite. jeg er 179cm høy og veier nå 72kg. laveste jeg gikk ned på var 1600 4 dager i uken og 1700 de 3 andre pga trening. Det var da fra 103kg til 72kg. (32bmi til 22.5 bmi). Husker ikke om du har sagt hva du veier, hvor høy du er eller alder. jobb har mye å si pga livstil. Hvis du har en bmi på 29 og du ikke er under 175cm så brenner kroppen over 1600cal av å sove hele dagen. prøv denne linken. https://www.calculator.net/bmr-calculator.html?ctype=metric&cage=25&csex=m&cheightfeet=5&cheightinch=10&cpound=160&cheightmeter=175&ckg=89&cmop=0&coutunit=c&cformula=m&cfatpct=20&x=50&y=24 Bmr er det du brenner av å ligge stille. Jeg ligger på 1694 selv, nå på 72kg & 179cm. går ned i vekt på 1800cal om dagen (trener 3 ganger i uken, 3-4timer tur i terreng & jobber på beina) Så lenge du veier ALT, hvert eneste gram med mat. krydder,olje & kondimenter så burde du gå ned på 1600cal om dagen. jeg ville ikke gått under 1600 om jeg var deg. i hvertfall ikke om du faktisk har en jobb. Søvn er ekstremt viktig. få 7.5-8timer søvn minimum. Jeg er pensjonist, og lever et aktivt liv. Trening er min store glede. Anonymkode: 0f2ae...38c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå