Gå til innhold

Hjelp oppkjøring snart😟

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal snart ha oppkjøring i Lillestrøm, men lurer på om det er vanskelig eller lett å ta oppkjøring der? Hva slags ruter kan man få?

Er det mulig å få vite hvilken rute man skal kjøre? Spurte kjørelæreren min, men h*n vet ikke selv.
På forhånd takk😊

Anonymkode: c32fc...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du skal kjøre midt i Lillestrøm nå så er dert konstant kø

Anonymkode: 7ca79...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.3.2022 den 21.32):

Jeg skal snart ha oppkjøring i Lillestrøm, men lurer på om det er vanskelig eller lett å ta oppkjøring der? Hva slags ruter kan man få?

Er det mulig å få vite hvilken rute man skal kjøre? Spurte kjørelæreren min, men h*n vet ikke selv.
På forhånd takk😊

Det er dritenkelt. Det er jo bare sånn to veier der.

Hvis læreren ikke kjenner rutene hadde jeg funnet noen andre. Jeg har aldri jobbet i Lillestrøm men jeg kan jo sånn ca rutene.

Husk når du gjør deg klar, ta trykktest av bremsen. Pugg sikkerhetskontrollene, husk at du må klare å gjennomføre dem helt alene. HELT ALENE! Du må vite hvor du skal finne lufttrykket, du må vite hvor papir til å peile olje er, hvor vognkortet er, hvor varseltrekant er og så videre. Du må vite hvordan du sjekker bremselys alene, for å nevne noen. Sensor trenger ikke hjelpe på noen som helst måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/22/2022 at 9:32 PM, AnonymBruker said:

På forhånd takk😊

Du kan ikke stryke på sikkerhetsspørsmålene, men dem gir gode poenger. Anbefaller å få en kompis eller noen som kan mye om biler eller faren din/moren din og få dem til å gå gjennom noen. Jeg tror du kan få sikkerhetskontroll spørsmål skjema hos veivesen eller kjøreskolen din, jeg fikk det.

Husk, bryter du vikeplikt er det 100% garanti stryk.

Kjør i tillatt fartsgrense, men viktigste : KJør etter forholdene

husk blinklys
Se i speil og bak
Senk fart i kryss og uoversiktelige veier
Stop for fotgjengere = VIKTIGT!
Ha god avstand til bilen framfor deg
Plasser deg godt der du skal svinge av.. 

Dette kommer til å gå fint :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deep Impact skrev (21 timer siden):

Du kan ikke stryke på sikkerhetsspørsmålene, men dem gir gode poenger. Anbefaller å få en kompis eller noen som kan mye om biler eller faren din/moren din og få dem til å gå gjennom noen. Jeg tror du kan få sikkerhetskontroll spørsmål skjema hos veivesen eller kjøreskolen din, jeg fikk det.

Husk, bryter du vikeplikt er det 100% garanti stryk.

Kjør i tillatt fartsgrense, men viktigste : KJør etter forholdene

husk blinklys
Se i speil og bak
Senk fart i kryss og uoversiktelige veier
Stop for fotgjengere = VIKTIGT!
Ha god avstand til bilen framfor deg
Plasser deg godt der du skal svinge av.. 

Dette kommer til å gå fint :)

Du tar feil om vikeplikt. Man kan få ener, toer eller treerfeil for vikepliktsbrudd.

Har hatt flere elever som har brutt vikeplikt og bestått.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 3/25/2022 at 10:45 PM, ajarRun said:

Du tar feil om vikeplikt. Man kan få ener, toer eller treerfeil for vikepliktsbrudd.

Har hatt flere elever som har brutt vikeplikt og bestått.

jeg hører på det jeg fikk  beskjed om fra min kjørelærer, ikke hva andre på et forum sier. 

Anonymkode: fb26b...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

jeg hører på det jeg fikk  beskjed om fra min kjørelærer, ikke hva andre på et forum sier. 

Anonymkode: fb26b...670

Så hvorfor skal vi høre på det du sier om sikkerhetskontroll osv? Du er jo bare noen på et forum?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ajarRun skrev (På 24.3.2022 den 0.11):

Det er dritenkelt. Det er jo bare sånn to veier der.

Hvis læreren ikke kjenner rutene hadde jeg funnet noen andre. Jeg har aldri jobbet i Lillestrøm men jeg kan jo sånn ca rutene.

Husk når du gjør deg klar, ta trykktest av bremsen. Pugg sikkerhetskontrollene, husk at du må klare å gjennomføre dem helt alene. HELT ALENE! Du må vite hvor du skal finne lufttrykket, du må vite hvor papir til å peile olje er, hvor vognkortet er, hvor varseltrekant er og så videre. Du må vite hvordan du sjekker bremselys alene, for å nevne noen. Sensor trenger ikke hjelpe på noen som helst måte.

Huff, da er det jaggu der jeg skulle hatt oppkjøring gitt. Ikke i rundkjøringshelvetet Stavanger. Det er fader meg ingen by i Norge med så mange rundkjøringer som Stavanger. Det er to gater her som heter Forusbeen og Madlaveien. De går også under navnet Sensors Rundkjøringsfavoritt 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det viktigste av alt nesten er at du snakker deg gjennom hva du gjør. Gjør du feil, så forklar. «Jeg burde gjort det annerledes, fordi….».

Jeg kjørte opp i sommer. Han sa at jeg skulle kjøre mot sykehuset, og mente selvfølgelig at jeg skulle følge skiltene dit. Det gjorde jeg ikke, jeg kjørte den veien som er raskest til sykehuset. Da han påpekte at jeg ikke fulgte skiltene forklarte jeg at det var fordi jeg ikke tenkte på skilt, men at jeg bor i byen, og for meg er denne veien naturlig å kjøre «mot sykehuset». Han sa det var en god forklaring og at han forstod meg godt. 

Jeg pratet hele turen, nå gjør jeg sånn fordi sånn og sånn, jeg velger dette giret fordi sånn og sånn. Det vinner man mange poeng på!

Anonymkode: 46f95...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt to oppkjøringer der, MC og bil. Begge to gikk ut mot Leirsund, opp til Skedsmokorset, gamleveien til Nittedal kirke og gamleveien derfra til Hellerudsletta og tilbake til Kjeller. 

Anonymkode: 6f988...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har hatt to oppkjøringer der, MC og bil. Begge to gikk ut mot Leirsund, opp til Skedsmokorset, gamleveien til Nittedal kirke og gamleveien derfra til Hellerudsletta og tilbake til Kjeller. 

Hvis du får den ruta så like før Nittedal kirke så er det 80- sone tror jeg og du får en krapp venstresving som er verre enn den ser ut som. Like etter kommer en høyresving som også er ganske jævlig, den blir krappere midt i svingen og du skal svinge av til venstre rett etter utgangen av den svingen. Så kjør pent etter du har passert Hauger golfbane. Etter du har svingt av blir det ny fartsgrense og du komme til en 90-graders venstresving hvor hester kan komme fra høyre. Etter det er det bare å kjøre etter forholdene. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk lappen i dag og jeg kan si at det er ikke 100% sikkert at en stryker om en bryter vikeplikt fordi sensor ser på helheten av kjøringen. Jeg brøt vikeplikten en gang, men den andre bilen stoppet og sensor bremset ikke (fordi det var ikke en "dramatisk" situasjon). Så TS dette går nok bra 😉

Anonymkode: 02f39...e3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg fikk lappen i dag og jeg kan si at det er ikke 100% sikkert at en stryker om en bryter vikeplikt fordi sensor ser på helheten av kjøringen. Jeg brøt vikeplikten en gang, men den andre bilen stoppet og sensor bremset ikke (fordi det var ikke en "dramatisk" situasjon). Så TS dette går nok bra 😉

Da har du en rimelig snill sensor, vet om flere som stryker blankt på det uansett om sensor må gripe inn eller ikke. Men helehten din var sikkert såpass god at sensor lot deg stå likevel. Tok lappen selv for 2 uker siden! Gratulerer uansett, prøver ikke å si du er dårlig, er bare mer heads up for TS. Kommer nok mye på sensoren

Anonymkode: 60708...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg skal kjøre opp i Lillestrøm. Ikke bestilt oppkjøring enda da. Kjørelæreren min har tatt meg med på steder man kan få på oppkjøringa. Jeg er absolutt ikke kjent her (Flyttet til et sted ikke så langt unna Lillestrøm for kort tid siden), så jeg husker ikke 100% hvor vi har kjørt. 😅 Men vet at vi har kjørt til Furuset, Stovner, Alnabru, Strømmen bl.a. Han sa at jeg mest sannsynlig får å kjøre av/ på e6. Og at man garantert må innom det meste, som kryss med høyreregel, rundkjøringer, enveiskjørte gater bl.a.

Uff jeg gruer meg. Kommer fra en mindre by på Innlandet og er absolutt ikke vant til Oslo-trafikk. 

Anonymkode: 86e3a...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skal kjøre opp i Lillestrøm. Ikke bestilt oppkjøring enda da. Kjørelæreren min har tatt meg med på steder man kan få på oppkjøringa. Jeg er absolutt ikke kjent her (Flyttet til et sted ikke så langt unna Lillestrøm for kort tid siden), så jeg husker ikke 100% hvor vi har kjørt. 😅 Men vet at vi har kjørt til Furuset, Stovner, Alnabru, Strømmen bl.a. Han sa at jeg mest sannsynlig får å kjøre av/ på e6. Og at man garantert må innom det meste, som kryss med høyreregel, rundkjøringer, enveiskjørte gater bl.a.

Uff jeg gruer meg. Kommer fra en mindre by på Innlandet og er absolutt ikke vant til Oslo-trafikk. 

Vet ikke om det er flaks eller uflaks hvis du må inn til Oslo. Da rekker du ikke mye hvis du skal være tilbake innen 45 min, og da blir det mye motorvei. Du skal nok heller kjøre rundt i Lillestrøm, Strømmen, Leirsund og Skedsmokorset. Kanskje du må til Stovner eller Grorud, men det er bare vanlige veier og ikke tett bytrafikk.

Husk at Kongsvinger er større enn Lillestrøm. Hvis du kan kjøre i f.eks. Kongsvinger, Elverum eller Gjøvik så kjører du lett i Lillestrøm og på Strømmen. Bare følg med på trafikken, les skilt og vær klar over hvor du skal plassere deg så går det nok helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/14/2022 at 4:23 AM, AnonymBruker said:

Vet ikke om det er flaks eller uflaks hvis du må inn til Oslo. Da rekker du ikke mye hvis du skal være tilbake innen 45 min, og da blir det mye motorvei. Du skal nok heller kjøre rundt i Lillestrøm, Strømmen, Leirsund og Skedsmokorset. Kanskje du må til Stovner eller Grorud, men det er bare vanlige veier og ikke tett bytrafikk.

Husk at Kongsvinger er større enn Lillestrøm. Hvis du kan kjøre i f.eks. Kongsvinger, Elverum eller Gjøvik så kjører du lett i Lillestrøm og på Strømmen. Bare følg med på trafikken, les skilt og vær klar over hvor du skal plassere deg så går det nok helt fint :)

Hmm ja, du har rett i det. Man rekker nok ikke en skikkelig Oslo-tur på oppkjøring fra Lillestrøm. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei , jeg strøk  på oppkjøring på grunn av jeg kjøre for forsiktig der var 80 jeg kjørte 60-70 km/t. Det var på landevei. Jeg kjørte på motorvei 95-97 men der var 110 på grunn av bil foran meg kjøre sakte og det var min feil at jeg ikke kjøre forbi, og ligget  jeg bilen så nær til bilen foran meg 1,5 sekund. På grunn av det jeg strøyk. Men alt var bra vikeplikt, skilt, plassering, rundkjøring, farlig krys, svinge, rigging, parkering. Men jeg vet og jeg sa til han alle mine feiler men det var strøyk.  Han sa til meg Gratulerer men du fikk ikke lappen. Jeg var sjokkert at han sa sånn 🙄. Men håper neste gang bli bedre. Jeg skal øve mer. Men kjørelæreren min var sjokk at jeg strøk på oppkjøring.  Hun sa til meg at jeg kjøre veldig bra og 100% jeg få bestått. Men jeg vet ikke hvorfor jeg har gjord disse feilene. Jeg kjørte mange ganger med henne og men mannen min. Siste måneder jeg hadde ikke feil da jeg kjørte bil. Kanskje var nervøs fordi sensor vil ikke prate med meg. Jeg var litt ukomfortabel.  Men jeg fikk stor erfaring at hva jeg må gjøre bedre til neste gang.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Viktoriia94 skrev (18 timer siden):

Hei , jeg strøk  på oppkjøring på grunn av jeg kjøre for forsiktig der var 80 jeg kjørte 60-70 km/t. Det var på landevei. Jeg kjørte på motorvei 95-97 men der var 110 på grunn av bil foran meg kjøre sakte og det var min feil at jeg ikke kjøre forbi, og ligget  jeg bilen så nær til bilen foran meg 1,5 sekund. På grunn av det jeg strøyk. Men alt var bra vikeplikt, skilt, plassering, rundkjøring, farlig krys, svinge, rigging, parkering. Men jeg vet og jeg sa til han alle mine feiler men det var strøyk.  Han sa til meg Gratulerer men du fikk ikke lappen. Jeg var sjokkert at han sa sånn 🙄. Men håper neste gang bli bedre. Jeg skal øve mer. Men kjørelæreren min var sjokk at jeg strøk på oppkjøring.  Hun sa til meg at jeg kjøre veldig bra og 100% jeg få bestått. Men jeg vet ikke hvorfor jeg har gjord disse feilene. Jeg kjørte mange ganger med henne og men mannen min. Siste måneder jeg hadde ikke feil da jeg kjørte bil. Kanskje var nervøs fordi sensor vil ikke prate med meg. Jeg var litt ukomfortabel.  Men jeg fikk stor erfaring at hva jeg må gjøre bedre til neste gang.   

Dårlig gjort at han sa "gratulerer" på at du strøyk! Men det er bra om du har fart i bakhodet mens du øver til neste oppkjøring. Lykke til, satser på at du består neste gang :) 

Jeg bestod nettopp selv og er glad for å ha endelig fått lappen. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.4.2022 den 16.07):

Dårlig gjort at han sa "gratulerer" på at du strøyk! Men det er bra om du har fart i bakhodet mens du øver til neste oppkjøring. Lykke til, satser på at du består neste gang :) 

Jeg bestod nettopp selv og er glad for å ha endelig fått lappen. 

Tusen takk. Nå jeg må vente å ta oppkjøring i Juli   😔   De har ikke tid i Tønsberg trafikkstasjon 

Endret av Viktoriia94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...