CrossRoad Skrevet 30. mars 2022 #41 Del Skrevet 30. mars 2022 CrossRoad skrev (4 minutter siden): Så ukrainerne vil bruke kjemisk våpen på egen befolkning for å "vinne" propaganda-krigen? Unnskyld meg, dette er bare så tøvete som det kan få blitt! Ville Norge også ha gjort det om vi var angrepet fra Russland, eller er det bare ukrainerne du tror så dårlig om? Har lest en gang til og det du skriver er: "Ukrainsk propaganda har alt og vinne på bruke av kjemiske våpen". Siden denne setningen er fullstendig ulogisk antok jeg at du mener ukrainerne og ikke ukrainsk propaganda? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utsiden Skrevet 30. mars 2022 #42 Del Skrevet 30. mars 2022 4 minutter siden, CrossRoad said: Har lest en gang til og det du skriver er: "Ukrainsk propaganda har alt og vinne på bruke av kjemiske våpen". Siden denne setningen er fullstendig ulogisk antok jeg at du mener ukrainerne og ikke ukrainsk propaganda? Mener som jeg skriver ukrainsk propaganda. Klart det blir ulogisk når en ikke forstår situasjonen. Hva er det Zelensky har ropt om gjennom hele krigen? Mer NATO involvering i konflikten, et kjemisk/ biologisk angrep vil muligens trigge det. Hva er det Russland ikke vil? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 30. mars 2022 #43 Del Skrevet 30. mars 2022 Utsiden skrev (Akkurat nå): Mener som jeg skriver ukrainsk propaganda. Klart det blir ulogisk når en ikke forstår situasjonen. Hva er det Zelensky har ropt om gjennom hele krigen? Mer NATO involvering i konflikten, et kjemisk/ biologisk angrep vil muligens trigge det. Hva er det Russland ikke vil? Ukrainsk propaganda kan da ikke angripe noen med kjemiske våpen. Det er ulogisk. Slå opp definisjon av propaganda om du ikke tror meg. Hvis noen skal angripe med kjemiske våpen må det da være militæret. Ukraina vil ikke angripe egen befolkning med kjemiske våpen. Det er logisk. Til tross for eventuell NATO-involvering. Som sagt ville norske myndigheter ha angrepet egen befolkning med kjemiske våpen? Eller er det bare ukrainerne som ville gjort det? Hva Putin vil har jeg heldigvis ingen forutsetninger for å forstå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utsiden Skrevet 30. mars 2022 #44 Del Skrevet 30. mars 2022 7 minutter siden, CrossRoad said: Ukrainsk propaganda kan da ikke angripe noen med kjemiske våpen. Det er ulogisk. Slå opp definisjon av propaganda om du ikke tror meg. Hvis noen skal angripe med kjemiske våpen må det da være militæret. Du får slite med alene med denne.. 8 minutter siden, CrossRoad said: Ukraina vil ikke angripe egen befolkning med kjemiske våpen. Det er logisk. Til tross for eventuell NATO-involvering. Som sagt ville norske myndigheter ha angrepet egen befolkning med kjemiske våpen? Eller er det bare ukrainerne som ville gjort det? Hva visse krefter som handler i "Ukrainsk interesse" er I stand til å gjøre vet jeg ikke. Har ikke sagt at noe vil skje, sier bare det som bør være opplagt.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 30. mars 2022 #45 Del Skrevet 30. mars 2022 Utsiden skrev (Akkurat nå): Du får slite med alene med denne.. Hva visse krefter som handler i "Ukrainsk interesse" er I stand til å gjøre vet jeg ikke. Har ikke sagt at noe vil skje, sier bare det som bør være opplagt.. Hehe, ja den skal jeg gladelig innrømme at jeg sliter med. Du får slå opp definisjonen av propaganda så sliter du nok med meg. Det er ikke opplagt at ukrainere vil bruke kjemiske våpen mer enn det er opplagt at norske myndigheter ville brukt kjemiske våpen i samme situasjon. At du påstår at det er opplagt vitner om tvilsomme holdninger til ukrainere? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stressedoutgurl Skrevet 30. mars 2022 Forfatter #46 Del Skrevet 30. mars 2022 Kort tid etter Lavrov uttaler seg om at Russland og Kina skal lage en ny verdensorden kommer vg ut med: Ifølge vg: "I en uttalelse fra den kinesiske utenriksministeren Wang Yi er Kina villige til å Russland–Kina-relasjonen til et høyere nivå i en «ny æra» med rettledning fra de to landenes ledere. Uttalelsen kommer etter at den kinesiske utenriksministeren møtte sin russiske motpart Sergej Lavrov tidligere onsdag. Lavrov uttalte onsdag at Russland og Kina skal lage en ny verdensorden. Ifølge den kinesiske utenriksministeren har båndet mellom de to landene stått mot nye prøvelser i den stadig endrede internasjonale situasjonen." https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/kina-villige-til-aa-ta-vennskapet-med-russland-til-nytt-nivaa.cVB0-21bR?utm_source=vgfront&utm_content=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhetsdognet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 30. mars 2022 #47 Del Skrevet 30. mars 2022 Stressedoutgurl skrev (8 minutter siden): Kort tid etter Lavrov uttaler seg om at Russland og Kina skal lage en ny verdensorden kommer vg ut med: Ifølge vg: "I en uttalelse fra den kinesiske utenriksministeren Wang Yi er Kina villige til å Russland–Kina-relasjonen til et høyere nivå i en «ny æra» med rettledning fra de to landenes ledere. Uttalelsen kommer etter at den kinesiske utenriksministeren møtte sin russiske motpart Sergej Lavrov tidligere onsdag. Lavrov uttalte onsdag at Russland og Kina skal lage en ny verdensorden. Ifølge den kinesiske utenriksministeren har båndet mellom de to landene stått mot nye prøvelser i den stadig endrede internasjonale situasjonen." https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/kina-villige-til-aa-ta-vennskapet-med-russland-til-nytt-nivaa.cVB0-21bR?utm_source=vgfront&utm_content=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhetsdognet Blir neppe et likeverdig forhold. Russland er nå i lommen på kineserne, og de er ikke akkurat mindre autoritære enn russerne selv... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 30. mars 2022 #48 Del Skrevet 30. mars 2022 Stressedoutgurl skrev (25 minutter siden): Kort tid etter Lavrov uttaler seg om at Russland og Kina skal lage en ny verdensorden kommer vg ut med: Ifølge vg: "I en uttalelse fra den kinesiske utenriksministeren Wang Yi er Kina villige til å Russland–Kina-relasjonen til et høyere nivå i en «ny æra» med rettledning fra de to landenes ledere. Uttalelsen kommer etter at den kinesiske utenriksministeren møtte sin russiske motpart Sergej Lavrov tidligere onsdag. Lavrov uttalte onsdag at Russland og Kina skal lage en ny verdensorden. Ifølge den kinesiske utenriksministeren har båndet mellom de to landene stått mot nye prøvelser i den stadig endrede internasjonale situasjonen." https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/kina-villige-til-aa-ta-vennskapet-med-russland-til-nytt-nivaa.cVB0-21bR?utm_source=vgfront&utm_content=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhetsdognet Dette er ekstremt alvorlig og bekymringsfult, og det er på tide at vesten viser muskler mot Russland. Flyr rundt med atomvåpen over Sverige og snakker om en ny verdensorden i allianse med Kina, og vi står passivt og gjør det vi kan for å ikke eskalere, samtidig som Biden og flere mer eller mindre har avskrevet Putin som relevant for videre internasjonalt samarbeid. Snakk om å presse noen opp i et hjørne å vente på at de skal hugge til. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 31. mars 2022 #49 Del Skrevet 31. mars 2022 Ryddet for brudd på opphavsrett og brudd på rommets retningslinjer, og svar til dette. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 6. april 2022 #50 Del Skrevet 6. april 2022 Just passing by skrev (På 30.3.2022 den 9.23): Hvordan den største kinesiske avisen Renmin Ribao ser situasjonen i Ukraina og USA som stiller krav til Kina: De ser altså situasjonen feil. Men det er jo ikke uvant at dette diktaturet fraskriver seg alt ansvar. Det er vi vant til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 6. april 2022 #51 Del Skrevet 6. april 2022 kar90 skrev (På 30.3.2022 den 12.28): Lavrov uttaler nå at Russland og Kina nå skal stå sammen om å lage en ny verdensorden. Det er ikke noen tvil om at Kina sin posisjon i denne konflikten. Spørsmålet er jo om Kina nå kommer til å gå ut å benekte eller utdype denne uttalelsen fra Lavrov, men jeg tviler. Kina sikler bare etter å legge Russland under seg. De kommer til å grafse til seg og kjøpe opp restene. Tror Russland virkelig Kina ser dem som en likeverdig partner? Haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 6. april 2022 #52 Del Skrevet 6. april 2022 (endret) Utsiden skrev (På 30.3.2022 den 16.00): Du har også helt rett i at Russland har alt og tape, mens Ukrainsk propaganda har alt og vinne på bruke av kjemiske våpen. Selvsagt har ikke Ukraina noe å vinne på å drepe sine egne. Derimot er Russland kjent for folkemord og massemord. Det gjør de i alle invasjonskrigene sine. Ukraina trenger ikke noen slik propaganda, da Russlands handlinger i seg selv er nok til å vise verden at Russland ikke er noe annet enn en nazistat i praksis. Endret 6. april 2022 av jabx 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 6. april 2022 #53 Del Skrevet 6. april 2022 Destrantor skrev (På 30.3.2022 den 16.05): Kina ser etter sine egne interesser. Norge er USA sin lille bitch. Nei, Norge nyter godt av USAs handel og beskyttelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Destrantor Skrevet 6. april 2022 #54 Del Skrevet 6. april 2022 jabx skrev (8 minutter siden): Nei, Norge nyter godt av USAs handel og beskyttelse. 11 Norske soldater drept i en amerikansk krig🤣🤣🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 7. april 2022 #55 Del Skrevet 7. april 2022 jabx skrev (15 timer siden): Selvsagt har ikke Ukraina noe å vinne på å drepe sine egne. Derimot er Russland kjent for folkemord og massemord. Det gjør de i alle invasjonskrigene sine. Ukraina trenger ikke noen slik propaganda, da Russlands handlinger i seg selv er nok til å vise verden at Russland ikke er noe annet enn en nazistat i praksis. Vil bare komme med et lite innspill. Det har tydeligvis ulmet innad i Ukraina lenge, jeg tror det bare er vi i resten av verden som ikke har fulgt godt nok med. Det er anslått at rundt 14000 mennesker er drept siden 2014, i konflikter mellom pro russiske og pro ukrainske styrker øst i landet, i regionen Donbas. Mange av innbyggerne der føler mer tilhørighet med Russland, og det har ført til stor friksjon innad i landet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå