Gå til innhold

Jeg og kjæresten klarer bare ikke bli enige om navn til babyen vår

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har som mange andre hatt navn jeg har likt veldig lenge(helt siden barneskolen) som jeg har hatt lyst til å gi barnet/barna mine. Det er navnene Isabell og Eline. Christian og Casper. Kjæresten liker ingen av de og har foreslått Christina, men dette heter søskenbarnet mitt og derfor synes jeg det blir litt feil å gå for i tillegg til at det ikke er på favoritt lista, selv om navnet er helt greit i seg selv. Han har foreslått Jonas, men jeg har ikke blitt helt overtalt på det heller. Er det noen som har noen navne tips å komme med som jeg kan lufte for han? :P Har lest meg opp og ned på diverse navnelister, har lyst å styre unna de som er mest populærere atm(altså topp 10) men vil ikke ha et navn som er vanskelig å uttale og som bare ikke funker på norsk. Jeg vet enda ikke hva jeg venter, men synes det er greit å ha klart noen alternativer til navn i god tid :)  

Anonymkode: de731...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva med å se på navnelister sammen? Selv har vi funnet ut at vi begge liker navn som var populære i 20-30-årene, og sett på lister med navn fra den tiden. Da fant vi raskt et navn vi begge likte godt. Det ser ut som dere liker navn fra 80-90-tallet? 

Anonymkode: 6cf2e...01a

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leste opp navn for ham, 100 minst, han sa nei på alle. Da jeg kom til Emilio, dro han på det, sa nja... Etter der begynte jeg å si til slekt og venner at det ble Emilio, alle synes det var så fint og siden min mann faktisk ikke hadde bedre forslag, så bare ble det slik :)

Nå kommer jo din mann med forslag da.. men dere må bare finne en liste over 2-3 navn dere er enige om er fine, og ev trekke lodd om dere ikke klarer å bli enige. 

Synes Johanna er fint til jente? 

Anonymkode: 0e2bd...404

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere må møtes på midten og finne navn begge liker, hos oss hadde jeg to favoritt-guttenavn, men fikk ikke brukt de da han hadde kamerater som het det samme. Vi gikk gjennom navnelister på internett med yngstemann, og begge slo seg til ro med at vi ikke fikk brukt favorittnavnene. (nå er de forøvrig tenåringer å kunne ikke hett noe annet enn det de heter :) )

Anonymkode: 94b16...15f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Datteren vår heter Nikoline. Vi ble enig ganske fort om at det var det rette navnet. Hadde det blitt gutt så vurderte vi Nikolai. Andre navn jeg liker er Oliver, Albert, Viktor, Jonas, Josefine, Pernille, Sunniva, Olivia. 

Anonymkode: 83580...311

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Oliver 😍

Anonymkode: 5169a...68e

Ville IKKE ha topp 10

Anonymkode: f06b8...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Leste opp navn for ham, 100 minst, han sa nei på alle. Da jeg kom til Emilio, dro han på det, sa nja... 

Anonymkode: 0e2bd...404

Ouch! Men f.eks Matteo er jo verre, så det kunne vært verre …

Emilio forbinder jeg med en karakter i den svenske serien Rederiet fra 90-tallet.

Anonymkode: b08ce...3d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogen4

Når vi ventet første var jeg så skråsikker på at det var gutt at jeg sa til mannen at blir det jente så får du velge navn, jeg hadde guttenavnet klart, Liam 😊 I magen lå ei lita jente å hun heter Sarah, og passer helt ypperlig til navnet sitt, robust og stødig jente 😊 liker også Ine, Iben, Sanna og Elise veldig godt 😊 Når minstemann lå i magen skulle jeg få bestemme og da hadde hypen over navnet Liam gått over for min del, så han heter Albert etter min morfar❤️ Nok en gang traff vi spot on på navn, oh ingen er stoltere enn oldefar som ble oppkalt ❤️ Jeg syns også det er viktig at fornavn står godt til etternavnet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...