Gå til innhold

Hva vil skje etter krigen?

lady90

Anbefalte innlegg

Hva tror dere vil skje etter krigen? 

Jeg er skikkelig dommedagsprofet og ser ikke for meg hvordan verden kan fortsette som før etterpå, uansett utfall. 

F.eks kommer ukrainere til å hate russere, ser for meg terror mot russere i Russland , ser for meg at Putin kommer til å true vesten med krig for å få slutt på sanksjoner, atomkrig, krig i Norge, isfront på alle kanter osv osv. Altså bare det verste av alt. 

Tror dere det blir en "normal" verden etter krigen og at ting roer seg? Virker som jeg er den eneste rundt meg som tenker slike tanker og det tærer skikkelig på meg. Trenger gjerne noen "positive" innspill her 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs hvordan det ender.

Hvis Russland vinner og får viljen sin, blir Ukraina utslettet som nasjon. Det blir neppe mange av de som flyktet derfra som reiser tilbake. Dette øker også faren for at han går løs på andre land - Moldova og Georgia som hverken er i EU, eller i NATO. De er også mye mindre i befolkning og har ikke ressursene, spesielt de militære, som Ukraina har. 

Hvis Ukraina vinner og krigen slutter på en måte så det blir fred, blir det nok mange som reiser hjem for å bygge landet en gang til. Men så lenge Putin er ved makta, så vil Russland alltid utgjøre en trussel mot Ukraina. Den eneste sjansen å få slutt på det er å fjerne Putin og hans venner fra makta og sette en demokratisk regjering og president som leder landet vestover mot demokrati og menneskerettigheter. Jeg vet ikke hvor realistisk dette er uten en blodig krig innad i Russland. Så Russland er egentlig i en tap-tap posisjon.

Det Putin gjorde vil prege ukrainernes forhold til Russland i mange generasjoner fremover. Ukrainerne vil ikke tilgi og vil ikke glemme. 

Verden vil aldri være normal igjen. Nå har Putin malt Russland i en hjørne og har påført russisk økonomi enorme tap. Det vil ta veldig lang tid for Russland å komme seg etter dette. Russland har i tillegg tapt store markeder i Europa og USA (Vesten generelt) som vil prege økonomien deres i veldig lang tid fremover. 

Uansett hvordan man ser på dette er verden endret veldig mye og vil aldri gå tilbake til det den var før krigen i Ukraina.

Hvis man skal lete etter noe positivt i det hele er at klima- og miljøfanatikerne stilnet og ekstremismen derfra virker til å avta. Trolig fordi mange fikk øynene sine åpnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lady90 skrev (29 minutter siden):

Hva tror dere vil skje etter krigen? 

Jeg er skikkelig dommedagsprofet og ser ikke for meg hvordan verden kan fortsette som før etterpå, uansett utfall. 

F.eks kommer ukrainere til å hate russere, ser for meg terror mot russere i Russland , ser for meg at Putin kommer til å true vesten med krig for å få slutt på sanksjoner, atomkrig, krig i Norge, isfront på alle kanter osv osv. Altså bare det verste av alt. 

Tror dere det blir en "normal" verden etter krigen og at ting roer seg? Virker som jeg er den eneste rundt meg som tenker slike tanker og det tærer skikkelig på meg. Trenger gjerne noen "positive" innspill her 😀

Etter krigen?  Vi har sannsynligvis ikke sett begynnelsen av den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinet skrev (1 minutt siden):

Etter krigen?  Vi har sannsynligvis ikke sett begynnelsen av den. 

Ja for det hjalp jo veldig.... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lady90 skrev (6 minutter siden):

Hva er egentlig galt med atomkrig? Livet er jo langt ifra perfekt, og vi kan se mange stilige lysglimt før det er over.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lady90 skrev (1 minutt siden):

Ingenting som hjelper i krig.. Enten blir det våpenhvile eller så blir Nato trukket inn på et tidspunkt, så denne krigen er ingenting å se på med potetgull og cola.. Putin har gjort alvor av å bli tatt på alvor som stormaktsleder og vil garantert svare på mulige flyforbudsoner El lignende vanlige tiltak, som vil sende Nato rett inn i krigen. Og da henger vi der, Norge/Sverige henger som en slapp penis ut fra det russiske kontinent med Finland som testiklene. Vi gar en attraktiv kystlinje og mange naturressurser, olje og fisk. Nato våger seg ikke inn nå, det vet Putin, så hvorfor stoppe med Ukraina, nå har han jo den tjangsen han har ventet på. Til å bygge det nye Russiske imperiet. Putin vil kunne få med seg mange nye allianser hele veien via Midtøsten til Kina, Nato har skapt seg uvenner i tidens løp vøtt. Tyrkia heller også i retning av Putin som megler, de stoler ikke 5 øre på Natos artikkel 5. 

Så nei, det hjalp nok ikke.. Men kanskje vi skal utruste iss med tanken på at fred ikke er en selvfølge. Det vil vi vokse på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (40 minutter siden):

Hvis man skal lete etter noe positivt i det hele er at klima- og miljøfanatikerne stilnet og ekstremismen derfra virker til å avta. Trolig fordi mange fikk øynene sine åpnet.

Ikke vær for sikker på det.

Miljøfanatikerne kommer til å finne på noe nytt faenskap, bare vent og se. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...