Gå til innhold

Hjelp til strikking

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Trenger hjelp til en strikkeoppskrift:

Strikk til arbeidet måler 48 cm, 88 masker. På siste runde felles 10 masker av midt under ermet (= merke-m+4 m på hver side) =78 masker.

Jeg skjønner ingenting.. Det blir forresten en genser.

Anonymkode: 4f272...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du skal strikke til strikketøyet er 48 cm fra der du la opp til strikkepinnene, uten å strekke på det. 

Da har du 88 masker totalt.

Hvis du har fulgt oppskriften skal du ha merket av to masker, en på hver side. Hvis ikke må du gjøre det nå.

Du skal felle av 5 masker under hvert erme. Det betyr at du skal felle av de to maskene før den  ene masken du merket, den masken du merket og de to maskene etter. Så strikker du rundt til den andre siden, og gjør det samme der.

Denne strikkeoppskriften er skrevet litt tungvint, så det overrasker meg ikke at du sliter om det er din første genser. Det blir lettere når man vet hva man skal gjøre.

Anonymkode: d6e8b...de8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, er min første genser. Men felle av 5 masker på hver side av merket da?

Blir 78 masker til sammen. Det er ett erme om gangen, så skal strikke et til etterpå. Har merket av ett sted, midt under ermet, slik oppskriften sa tidligere 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, er min første genser. Men felle av 5 masker på hver side av merket da?

Blir 78 masker til sammen. Det er ett erme om gangen, så skal strikke et til etterpå. Har merket av ett sted, midt under ermet, slik oppskriften sa tidligere 🤔

Er det ermet du strikker? Da var oppskriften litt mer forståelig enn jeg trodde. Mulig jeg burde reagert på at en genser er 88 masker rundt🤭

Jeg må innrømme at jeg sliter med at 10 masker = merkemasken + 4 masker på hver side. Det blir i min matte 9 masker totalt.

Ta en titt på hva oppskriften sier om bolen, det skal ofte felles like mange masker under ermet der som på ermet. Uansett om du feller 9 eller 10 masker går det nok bra, så lenge du gjør det samme på begge ermer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er det ermet du strikker? Da var oppskriften litt mer forståelig enn jeg trodde. Mulig jeg burde reagert på at en genser er 88 masker rundt🤭

Jeg må innrømme at jeg sliter med at 10 masker = merkemasken + 4 masker på hver side. Det blir i min matte 9 masker totalt.

Ta en titt på hva oppskriften sier om bolen, det skal ofte felles like mange masker under ermet der som på ermet. Uansett om du feller 9 eller 10 masker går det nok bra, så lenge du gjør det samme på begge ermer.

Det er nok mest trolig 2 merkemasker 😊 

Anonymkode: a855b...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig at dette var en knotete oppskrift! Hvis du vil strikke flere gensere anbefaler jeg å ta en titt på petiteknit, hun skriver veldig gode oppskrifter🙌🏽

Anonymkode: 8b49d...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...