Gå til innhold

Kokkeferdighetene til en mann

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye betyr disse for dere ladies? Stor betydning, eller minimal med betydning hos en mann dere liker generelt sett?

Anonymkode: b817f...e81

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er bedre med en mann som bryr seg om hva jeg liker, enn en som er veldig bastant på sine oppskrifter i hvert fall. Derfor blir jeg litt skeptisk til kokker fordi jeg har IBS og må ta hensyn til det jeg ikke tåler for å føle meg ok, spesielt om jeg dater noen. 

Anonymkode: b7bef...061

• Liker 1
Skrevet

Herregud. Er gutt, men selv jeg skjønner at personlighet og kjemi kommer milevis foran kokkeferdighet eller andre «ferdigheter».

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ærlig talt så ser ikke jeg for meg å ha et seriøst forhold til en mann som ikke kan lage mat. jeg kan ikke å stå for all matlaging i hjemmet. det blir ikke realistisk.

Anonymkode: f2537...6c7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En del av de mennene jeg liker, aner jeg ikke hvordan er i kokekunsten. Jeg liker de av andre årsaker. Men det er positivt om de er flinke. 

Anonymkode: d7513...b41

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke en dealbreaker, det er andre egenskaper og verdier man ser etter hos potensiell kjæreste. Men kokkeferdigheter er absolutt et pluss!

Anonymkode: 1f259...179

AnonymBruker
Skrevet

I et familieliv må mannen kunne ta ansvar for daglige middager på lik linje med dama. Han trenger ikke være noen mesterkokk, men enkel middagsmat må han kunne lage. 

Anonymkode: 02183...5bf

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvor mye betyr disse for dere ladies? Stor betydning, eller minimal med betydning hos en mann dere liker generelt sett?

Anonymkode: b817f...e81

For meg personlig? Mye å si at en mann kan lage mat. Det er av den enkle grunn at jeg synes det er gørrkjedelig å stå og lage mat selv, så om en annen kan gjøre det, vær så god. Beste hadde vært om han ikke bare var god til å lage mat, men likte det også, og kanskje hadde det som hobby. Hadde vært perfekt.

Men ja, en mann som kan sine saker på kjøkkenet er gull verdt og gir plusspoeng i boka!

Endret av Million
  • Liker 1
Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg synes det er svært positivt, men velger ikke bort en mann på grunn av det. Synes det er viktigere at han er opptatt av mat, liker å prøve nye retter og setter pris på god mat. At han setter pris på det og at smaksløkene hans er vant til mer enn grandiosa og kebab fra kebabsjappa.

Jeg har ikke noe imot å lage det meste av maten, men da setter jeg pris på at han hjelper med å rydde og ta oppvasken. Ingen av de jeg har vært sammen med var særlige flinke til å lage mat eller de kunne lage pølse i brød og steke karbonade, men det er ikke noe å leve på akkurat så da lagde jeg middagene, bakte osv.

Men det hadde vært hyggelig å kunne ha delt den interessen. Om han ville lære seg hadde det også vært hyggelig.

AnonymBruker
Skrevet

Basiskunnskap er et must, alt annet er latskap i mine øyne. 

Anonymkode: 51170...d75

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En mann må ha kunnskap om mat og sette pris på mat. det er mindre viktig om han kan lage avansert mat selv, men han må ha en viss interesse. jeg kunne aldri vært sammen med en mann som spiser på Egon. 

Anonymkode: 197ba...64c

AnonymBruker
Skrevet

Min er flink til å lage mat, men vil skjelden. Han lager noen middager i jula og påska, og liker å imponere når vi har gjester. Lager aldri hverdagsmat. Så tipper han lager middag 2 ganger i mnd. 

Anonymkode: d9d38...b35

AnonymBruker
Skrevet

Det spiller ingen rolle om han er interessert i matlaging. En overdreven interesse for mat og vin tyder tvertimot ofte på aspirasjoner om å fremstå som høykulturell uten å kunne noe særlig om det som egentlig er høykultur (filosofi, kunst, litteratur og musikk). Men begge må gjøre en innsats for å holde hverdagslivet igang; det er ingen som ikke «kan», eller enkelt kan lære seg, å lage vanlig mat.

Anonymkode: 4cd99...4f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg er gode matlagingskunnskaper et stort pluss for jeg er ikke noe glad i å lage mat (selv om jeg kan). Selvsagt er mye annet viktig men for meg er matlaging høyt oppe på lista som en mann må kunne gjøre uten å mukke. 

Anonymkode: 08f51...13f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

I et familieliv må mannen kunne ta ansvar for daglige middager på lik linje med dama. Han trenger ikke være noen mesterkokk, men enkel middagsmat må han kunne lage. 

Anonymkode: 02183...5bf

Men det finnes vel nesten ikke en mann som ikke kan lage mat håper jeg.

Tiden der mannen kom hjem til ferdiglaget middag hver dag hører 50-60 tallet til.

En mann som ikke kan lage mat er meget spesielt.

AnonymBruker
Skrevet

Kokkeferdighetene mine er på bunnnivå, men jeg har andre gode ferdigheter som alt av oppussing, hage, bil, båt-hold og ellers mekaniske utfordringer. Jeg blir beskrevet av mine venner som en liten tusenkustner, men kokkelere der skranter det nok litt. Er glad i å grille da, men har ikke fått helt dreisen på det enda🤭 

Singel mann som pusher 40

Anonymkode: 9726c...127

AnonymBruker
Skrevet

Det var en av mange ting jeg falt for ved mannen. Han inviterte både på søndagsmiddager, pizzakvelder, med mer, da vi datet. Og var også på beina og lagde mat sammen med meg når han var her. 

Både fordi det er en av mine interesser, som vi da kunne dele. Samt at matlaging tar mye tid i et forhold, og det er greit å være likestilt på det området. 

Anonymkode: 2cf7b...771

AnonymBruker
Skrevet

For meg som dater menn i 40-årene så er det en dealbreaker om han ikke kan lage vanlig, normal hverdagskost i alle fall. Og også om han er veldig sær og "ikke liker" mye mat. Trenger ikke være superkokk, men må kunne ta sin del av matlaging ja. Og lage noe annet enn Toro tomatsuppe når man inviterer på date... (jepp, har faktisk opplevd å få det servert.)

Anonymkode: c676a...245

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Kokkeferdighetene mine er på bunnnivå, men jeg har andre gode ferdigheter som alt av oppussing, hage, bil, båt-hold og ellers mekaniske utfordringer. Jeg blir beskrevet av mine venner som en liten tusenkustner, men kokkelere der skranter det nok litt. Er glad i å grille da, men har ikke fått helt dreisen på det enda🤭 

Singel mann som pusher 40

Anonymkode: 9726c...127

Dette er egenskaper som ikke hjelper meg overhodet i et forhold. Så det er neppe det du bør parere med om du skal forsvare dårlige kokkeferdigheter. 

Null interessert i båt, og ønsker heller ikke en mann som vil bruke tid/penger på noe slik. Hage - den holdes lettstelt. Bilen - verksted fikser absolutt alt, også dekk. Oppussing - vi leier inn handverkere, selv om mannen er god på slikt ser vi ikke vitsen med å bruke tid på det. 

Men mat, den må på bordet hver dag. Og den ønsker vi helst at er laget fra bunnen. 

Anonymkode: 2cf7b...771

• Liker 2
Skrevet

Jeg elsker å lage mat og jeg elsker å spise god mat, men så lenge jeg kan få lage den maten jeg liker å spise og at jeg får utfolde meg som jeg vil på kjøkkenet så bryr jeg meg ikke om mannen er flink til å lage mat eller ikke! Men han bør ha nok kunnskap om mat til å kunne fore en unge eller to med både niste og middag, om man nå en dag skulle fått barn sammen. Er i det store og hele andre ting som er viktigere for meg😊 Jeg er kjent for både matlagingen min og matvanene mine i vennekretsen min og er over snittet interessert i matlaging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...