Gå til innhold

Kusiner ikke bedt i bryllup

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kusiner ikke bedt i bryllup.

Mitt tantebarn skal gifte seg,hun har to tanter.jeg er den ene tanten og har to døtre .og den andre tanten har 3 sønner.

Mine to døtre,dvs brudens kusiner er ikke bedt i bryllupet ,mens den andre tantens 3 sønner MED kjærester er bedt.Føler jeg syns det er urettferdig.

Grunnen var vist at i oppveksten har de tre sønnene vært sammen med bruden mer enn mine to døtre.

Jeg skjønner den..men at  kjærestene til disse guttene er bedt gjør meg litt sur de er jo ikke i slekt en gang.

Hva syns dere?

Anonymkode: 9eba4...391

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutt å være fornærma på andres veiene. Jeg var heller ikke bedt til min fetters bryllup. Vi pleide å feira jul sammen da vi var små, men er ikke close nå lenger. Mine foreldre var dog invitert. Skjønner at folk har et maks antall personer de vil ha der, bryllup er tross alt dyrt (og kleint) 

Anonymkode: 84243...224

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruden gjør ingenting galt her. Det er kutyme å invitere folk med partnere, og man har ikke krav på å bli invitert bare fordi man er i slekt. 

Anonymkode: 7bde1...719

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å være fornærmet. Bruden har et nærmere forhold til fetterne og velger å invitere dem. Og da inviterer man med partnere, det er vanlig. 

Anonymkode: 83d35...29f

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig. Man inviterer de som er nærmest, opp til det antallet budsjettet/lokalet tillater. Og man inviterer med partner. 

Anonymkode: 1cbe7...7e7

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er partnere med. Mange vil heller ha flere som kjenner hverandre for dynamikken og festens skyld, enn slekt her og der som gjerne ikke omgås hverandre i særlig stor grad.

Venninna til samboer gifter seg nå, og de har kuttet antall gjester de kjenner, for å gjøre plass til partnere.

Anonymkode: 75894...38d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe merkelig i det hele tatt. Absolutt ingen har "rett" til å være fornærmet over hvem som er bedt/ikke bedt i et bryllup. Det er kun opp til brudeparet og ingen andre. 

Selvfølgelig inviterer man med partner.

Inviterte selv Pappas fetter og kone, men ikke broren hans (min onkel) da jeg er langt nærmere fetteren hans. Bryllup er dyrt nok fra før til at man skal samvittighetsinvitere alle og enhver. 

Anonymkode: 3b99a...52d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg det fra deg - det spiller ingen rolle hva du eller vi mener. Det er deres bryllup.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig å ikke invitere alle søskenbarn, det er også helt vanlig å innvitere folk som har partner med partner. Du har ingenting å være sur for. 

Anonymkode: 78f69...48e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Urettferdig»…. Er du 5 år? Det er da helt opp til brudeparet å invitere hvem de vil. 

Anonymkode: 3e910...baf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig å ikke invitere alle søskenbarn ja, og også helt vanlig å inkludere partner i invitasjon. Her er det du som er urimelig, og du har ingen grunn til å være fornærmet. 

Anonymkode: b2ca8...058

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn holdt tanta mi på også. Hun ble dødelig fornærmet over alle som ikke inviterte «hennes barn». Selv om hennes barn aldri var med oss, fordi de alltid var litt «bedre» enn oss andre kusiner og fettere.

Så kom dagen da de selv skulle giftes. Og de inviterte jommen ikke engang alle tantene 😂.. Mitt råd, gjør det du vil, og la andre folk gjøre det de vil.

Men bryllup er dyrt, så før du betaler av egen lomme, la være å dømme!!

Anonymkode: f0efb...53c

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er 100% opp til brudeparet hvem de velger å invitere. De har vel et bedre forhold til de andre søskenbarna? Slutt å bland deg. 

Anonymkode: 385c3...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man inviterer basert på relasjon, ikke slektsskap. 

Å invitere noen fordi man "må" eller bør, eller at andre forventer det, gjør jo ikke at brrudeparet får den dagen de ønsker seg? 

Anonymkode: a0dca...ed5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan forby at du føler som du gjør. Det er lov å kjenne på litt skuffelse. Men tipper døtrene dine forstår brudeparet, så å bli krenket på vegne av dem, er bortkastet tid. Det blir sikkert nye muligheter , senere :Nikke:

:klem1:

Anonymkode: 77145...341

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vi feiret måtte vi utelate noen søskenbarn på begge sider fordi det til sammen ble så utrolig mange. Hos oss begge er det stort aldersspenn på søskenbarna så vi inviterte de vi var nærest og som vi har vokst opp sammen med. Partnere må selvfølgelig bes med, det er standard. Bryllup er dyrt og da må man ta litt slike valg når det kommer til gjestelisten. 

Anonymkode: 4e342...143

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt invitert i ganske få av mine søskenbarns bryllup. Og blant dem jeg ikke har blitt bedt til, er både det nærmeste søskenbarnet og noen jeg knapt husker navnet på.

Det er veldig hyggelig å bli invitert, altså, men noen prioriterer annerledes, og det trenger ikke å være et tegn på at man blir sett på som en dårlig slektning hvis man ikke blir invitert.

Anonymkode: 4cd42...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...