Gå til innhold

Uerfaren babystrikker trenger hjelp 👶

Ejlisi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

https://www.petiteknit.com/collections/baby-norsk/products/sunday-suit-1?variant=31271554514999

Denne har jeg strikket to av :) Enkel og grei, ble veldig godt tatt imot av begge mødrene. Men ville ikke valgt minste størrelsen, da passer den en veldig kort stund. 

Anonymkode: 1d005...5bf

Så klassisk og fin 🤩 og mønsteret ser forholdsvis greit ut? Er iaf ikke noe hullmønster eller fletter 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, Ejlisi said:

Så klassisk og fin 🤩 og mønsteret ser forholdsvis greit ut? Er iaf ikke noe hullmønster eller fletter 😅

Jeg har strikket en god del tidligere da, så jeg kunne alt fra før, eller hvordan man nå kan si det uten å høres ut som skrytepave x100 😆 
Men petiteknit har veldig gode forklaringer i oppskriftene, og også veldig mange videoer man kan se på hvis man står fast :) Har anbefalt mange av oppskriftene derfra til venner som er nye på strikking, og alle har fått til det de har prøvd på :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ejlisi skrev (20 minutter siden):

Utrolig fine begge to! Babyen i linken til lua var jo bare best 😍😅

Blir et tynt pledd til babyen brukt mer enn et tykt "vognteppe"? 

Personlig så brukte jeg mye pledd rundt barna mine da de var babyer, pakket de godt inn. Så ville heller hatt et pledd av god størrelse i tynnere ulltyper enn et tykt vognteppe. I vogna så ligger de jo i en vognpose, så et pledd der blir mere til pynt.

Vær nøye med garnet, ville unngå garn som er iblandet syntetisk garn (det er plastikk) og superwash-behandlet garn. Jeg bruker aldri superwash pga hensyn til miljøet. Superwash slipper små partikler av plast hver gang det blir vasket og går i havet

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, skruf said:

Personlig så brukte jeg mye pledd rundt barna mine da de var babyer, pakket de godt inn. Så ville heller hatt et pledd av god størrelse i tynnere ulltyper enn et tykt vognteppe. I vogna så ligger de jo i en vognpose, så et pledd der blir mere til pynt.

Vær nøye med garnet, ville unngå garn som er iblandet syntetisk garn (det er plastikk) og superwash-behandlet garn. Jeg bruker aldri superwash pga hensyn til miljøet. Superwash slipper små partikler av plast hver gang det blir vasket og går i havet

Enig her! Velg naturlige materialer! Ull er gull osv :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig her! Velg naturlige materialer! Ull er gull osv :) 

Strikker bare i ren ull til meg selv ✌🏻

Er det merinoull som brukes til baby? Bambus er kanskje mer sommerstrikk? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har strikket en god del tidligere da, så jeg kunne alt fra før, eller hvordan man nå kan si det uten å høres ut som skrytepave x100 😆 
Men petiteknit har veldig gode forklaringer i oppskriftene, og også veldig mange videoer man kan se på hvis man står fast :) Har anbefalt mange av oppskriftene derfra til venner som er nye på strikking, og alle har fått til det de har prøvd på :) 

😂😂😂

Har strikket en del jeg også altså, men det har gått i gensere, kofter, votter og luer.  Mest fancy av teknikk er liksom perlestrikk 🙈 dritgod på fire farger i tykt ullgarn da 😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, Ejlisi said:

😂😂😂

Har strikket en del jeg også altså, men det har gått i gensere, kofter, votter og luer.  Mest fancy av teknikk er liksom perlestrikk 🙈 dritgod på fire farger i tykt ullgarn da 😌

Men da klarer du fint den dressen :) Jeg strikket den i sunday-garnet som står i oppskrifta, det er merino!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men da klarer du fint den dressen :) Jeg strikket den i sunday-garnet som står i oppskrifta, det er merino!

Og nå la jeg merke til det beste 😍😅 "Sunday Suit er montering fri"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ejlisi skrev (10 timer siden):

Strikker bare i ren ull til meg selv ✌🏻

Er det merinoull som brukes til baby? Bambus er kanskje mer sommerstrikk? 🤔

Sunday og double sunday fra sandnegarn er veldig fint å bruke, merinoull som er non superwash. Alpakka kan også brukes, men ville ventet til baby var litt eldre siden det er litt hårete.

Anonymkode: 79a46...12a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ejlisi skrev (På 20.3.2022 den 15.36):

Ei nær venninne har annonsert at hun er gravid, og det klør i strikkepinnene her 🤩 "problemet" er at jeg bare har strikket til voksne før og har ikke barn selv. 

Hva setter mor pris på av hjemmestrikk? Lue, teppe, bukse, genser? Og i hvilken størrelse? Babyen skal komme til høsten. 

Jeg er så utålmodig at jeg ikke klarer å vente til de får vite kjønnet. Hvilke farger er trygge unisexfarger? Jeg tenker bla hvit, gul, brun, grønn, oransje og rød. Bare så det er sagt, jeg synes konseptet med jente og guttefarger er teit. Men det er ennå mer teit å levere et søtt rosa plagg til en gutt 🤦🏼‍♀️😅

Noen mødre som vil dele hva de tenker er en bra gave? Hun er førstegangsgravid og det er få barn i den familien, så lite arvetøy. 

Jeg strikker selv og har barn. Favorittene har vært heldresser (feks ankers av petiteknit). I størrelser fra 3-12 måneder. Har hatt i to grånyanser  til jenta vår og de arves nå videre til lillebror. Brun er også helt trygt nøytralt. Så kan man heller strikke lue i farge etterpå.

Anonymkode: ac89b...59b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...