Gå til innhold

To modne egg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Har i denne syklusen fått to store modne egg på 20mm. Pleier aldri å ha symptomer på eggløsning, men har veldig tydelige og sterke symptomer (ømme pupper, smerter i magen, høy sexlyst). 

Har symptomene noen sammenheng i forhold til størrelsen og antall modne egg? Har tidligere kun hatt 1 egg og Max 16mm. 

Noen som vet hvor stor sannsynligheten for å få tvillinger er? Har du hatt to modne egg, men bare fått et befruktet?

Anonymkode: 5677b...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

20 millimeter?! Hvordan måler du størrelsen på dem? Hvordan vet du hvor mange du har? 

Anonymkode: 81e61...e88

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

20 millimeter?! Hvordan måler du størrelsen på dem? Hvordan vet du hvor mange du har? 

Fordi jeg har oppfølging fra gyn med innvendig ultralyd ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! Har i denne syklusen fått to store modne egg på 20mm. Pleier aldri å ha symptomer på eggløsning, men har veldig tydelige og sterke symptomer (ømme pupper, smerter i magen, høy sexlyst). 

Har symptomene noen sammenheng i forhold til størrelsen og antall modne egg? Har tidligere kun hatt 1 egg og Max 16mm. 

Noen som vet hvor stor sannsynligheten for å få tvillinger er? Har du hatt to modne egg, men bare fått et befruktet?

Vet ikke hvor høy sannsynligheten er, men det er jo absolutt sjanse for det 😄 begge eggene skal være bra kvalitet for at det skal skje da, så vil tro det er noe mindre sjanse for at begge fester seg. Har selv hatt 2 egg hver syklus siden desember. Men har ikke blitt gravid med noen av de ☹️ håper du blir det 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Elise93 skrev (39 minutter siden):

Vet ikke hvor høy sannsynligheten er, men det er jo absolutt sjanse for det 😄 begge eggene skal være bra kvalitet for at det skal skje da, så vil tro det er noe mindre sjanse for at begge fester seg. Har selv hatt 2 egg hver syklus siden desember. Men har ikke blitt gravid med noen av de ☹️ håper du blir det 🤞

Tusen takk for svar! Åå håper vi snart blir gravide begge to 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fordi jeg har oppfølging fra gyn med innvendig ultralyd ☺️

Men er du helt sikker på at 20 millimeter er rett? Det tilsvarer 2 cm... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

15-20 mm er normal størrelse på en moden follkkel ved eggløsning.

Anonymkode: c8ed9...180

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er normalt. Det er follokkelen som blir ca 20mm før den slipper det modne egget. Selve egget er ikke så Stort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja, formulerte meg feil, er vel folikkelen, men ja, er sikker på det ja. Var det gyn sa og så det selv på skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er sjanse for tvillinger, men er nok ganske individuelt hvor stor sjansen er. Jeg hadde to modne egg i flere sykluser, men ble ikke gravid. Vi så imidlertid at det var to fordi vi var til utredning for infertilitet. Så legen sa at hos oss var sjansen for tvillinger lav, men den var litt økt for at det ble barn de syklusene jeg slapp to egg. Hos deg er den sannsynligvis en del større, både for tvillinger og enda større for at ett av eggene blir befruktet og utvikler seg :) Vi fikk barn vha. IVF til slutt, og fikk satt inn to befruktede egg på det forsøket hvor vi lyktes. Det ble ett barn. 

Anonymkode: 932c9...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du får eggløsningssprøyte er sjansen stor for tvillinger, men om du bare har to modne egg så er sannsynligheten stor for at bare et av dem slipper. Har hatt to flere ganger, men er den gangen jeg fikk eggløsningssprøyte begge slapp. Ble tvillinger. 

Anonymkode: ee33e...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du får eggløsningssprøyte er sjansen stor for tvillinger, men om du bare har to modne egg så er sannsynligheten stor for at bare et av dem slipper. Har hatt to flere ganger, men er den gangen jeg fikk eggløsningssprøyte begge slapp. Ble tvillinger. 

Anonymkode: ee33e...772

Satte Ovitrelle 🙊🙈 Kan jeg spørre hvor lenge du hadde prøvd før du fikk tvillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.3.2022 den 15.30):

Hadde opp til 6+ follikkeler på den størrelsen under prøverørsforsøk. Og flere på 10-20mm i tillegg. Som regel ca 15 totalt. 

(ja, jeg var ganske "stinn") 

Kan være en fordel å bare bidra i slike tråder om man har erfaring ;)

Anonymkode: c86df...726

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...