Gå til innhold

Organsvikt av anoreksi

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg Har fått vite Jeg har dette. Betyrdet at jeg er døende? 

Anonymkode: d597a...4be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvilke organer. Men dette er en veldig alvorlig beskjed å få. Denne tilstanden vil ikke bli bedre av seg selv. 

Anonymkode: 20617...680

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det bør du snakke med helsepersonell om. 

Endret av Splittbinders
  • Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke nødvendigvis, og iditt tilfelle nei, da hadde du blitt informert.
Organsvikt kan "bare" være delvis svikt. Ikke sagt at organet svikter totat. 
De fleste godt voksne lever med en grad av nyresvikt, men dør ikke av det

Anonymkode: 20708...4ef

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, ikke nødvendigvis, og iditt tilfelle nei, da hadde du blitt informert.
Organsvikt kan "bare" være delvis svikt. Ikke sagt at organet svikter totat. 
De fleste godt voksne lever med en grad av nyresvikt, men dør ikke av det

PS: vi er alle døende. På ett tispunkt dør vi alle

Skrevet

Ikke nødvendigvis. Men anoreksi er den psykiske lidelsen som tar flest liv, så jeg håper virkelig du er i behandling. Jeg hadde selv anoreksi for et par år siden. Det er beinhardt å bli frisk fra, men det er verdt det! Sender masse klemmer. ❤️

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg Har fått vite Jeg har dette. Betyrdet at jeg er døende? 

Anonymkode: d597a...4be

Det betyr nok at du kommer til å dø etterhvet om du ikke tar grep nå. Hjertet tåler bare så mye. 

Anonymkode: 776cd...ef7

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det betyr nok at du kommer til å dø etterhvet om du ikke tar grep nå. Hjertet tåler bare så mye. 

Anonymkode: 776cd...ef7

Hva mener du med "Hjertet tåler bare så mye" ?

Anonymkode: 088b5...00a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hjertet vil til slutt stoppe om man ikke spiser.

Anonymkode: a8e7c...b44

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil du dø da? Hvis du vil dø er det bare å gjøre som du gjør nå. Om du ikke vil dø må du spise mere, mye mere en periode, for å få en vekt som ikke truer organene og livet ditt. Om du ikke vil dø og ikke får til å spise må du formidle dette og be om sondeernæring osv. 

Anonymkode: a63b0...def

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vil du dø da? Hvis du vil dø er det bare å gjøre som du gjør nå. Om du ikke vil dø må du spise mere, mye mere en periode, for å få en vekt som ikke truer organene og livet ditt. Om du ikke vil dø og ikke får til å spise må du formidle dette og be om sondeernæring osv. 

Ja for så enkelt er det🙄

Anonymkode: da996...ea4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja for så enkelt er det🙄

Det er ikke nødvendigvis vanskelig å slutte, men det handler om å være modig. Man må aktivt velge én smerte foran en annen. For å komme seg ut så må man velge smerten av å kjempe mot sykdommen. 

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Dette innlegget oser ikke akkurat av kunnskaper om anoreksi.

TS: Snakk med den som overga deg beskjeden. Regner med at du er i behandling? Har du vurdert innleggelse?❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke nødvendigvis vanskelig å slutte, men det handler om å være modig. Man må aktivt velge én smerte foran en annen. For å komme seg ut så må man velge smerten av å kjempe mot sykdommen. 

Har du hatt anoreksi selv? Jeg har ikke, men da jeg var innlagt møtte jeg et menneske som på den tid hadde 45 år med anoreksi bak seg. For henne handlet det om kontroll etter en svært traumatisk barndom.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Wow just wow

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når du ikke spiser nok mat så vil kroppen ta fra fettet og musklene til å få energi. Hjertet er en muskel. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (Akkurat nå):

Har du hatt anoreksi selv? Jeg har ikke, men da jeg var innlagt møtte jeg et menneske som på den tid hadde 45 år med anoreksi bak seg. For henne handlet det om kontroll etter en svært traumatisk barndom.

Brukerdebatt.

Årsaken bak sykdommen endrer ikke det faktumet at med tiden så blir anoreksi en vane. På samme måte som alle typer tunge psykiske sykdommer. Rusavhengighet er også en slik vane. Veien ut av denne destruksjonen er å ta valget om å møte smerten man må håndtere når man stritter imot sykdommen. Jeg sier ikke det er lett. Jeg sier det er mulig. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja for så enkelt er det🙄

Så enkelt, men så vanskelig. I bunn og grunn så er det et valg man må ta selv. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror bulimi kan gjøre mer skade enn anoreksi .  Så du bør unngå å gå mye opp og ned i vekt i fremtiden men satse på jevn og sakte vektoppgang slik at du venner deg til en større kropp.

Miranda Bailey skrev (1 minutt siden):

Når du ikke spiser nok mat så vil kroppen ta fra fettet og musklene til å få energi. Hjertet er en muskel. 

Så hjertet , på lik linje med andre muskler,  blir mindre når man sulter seg?

Skrevet
Splittbinders skrev (1 time siden):

Det bør du snakke med helsepersonell om. 

Jepp, dette er ikke et KG-spørsmål. 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...