AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #1 Del Skrevet 18. mars 2022 Hei. Jeg har nå hatt to spontanabort etter hverandre. Første gang var det tidlig, allerede i uke 6. hadde ingen symptomer på at jeg var gravid (typ kvalme, hovne pupper div..) men fosteret ble i kroppen frem til uke 8 før kroppen støtet det ut. Klarte vist ikke å få ut alt naturlig så måtte ha en utskrapning til slutt da jeg ble kjempe dårlig. Ble gravid igjen 3 mnd etter, hvor symptomene kom. Kvalme, puppene begynte å vokse div.. litt smerte i nedre del av mage, men ingen bekymringer ettersom jeg var kvalm og div. Reiste til jordmor, hun sjekka meg med ultralyd og ble så henvist til sykehuset rett etter jeg hadde vært der. Når jeg kom på sykehuset fikk jeg beskjed om at fosteret sluttet å utvikle seg i uke 10. Fikk se hvor stor avvik det var på fosteret som var en liten trøst. Ble en medisinsk abort to dager etter beskjeden, men det jeg igrunn lurer på. Er det flere på min alder som har gått igjennom 2 spontanabort? Jeg føler at det er noe som er kjempe galt med meg, skal jo liksom være ung og frisk men.. Tenkte jeg måtte lufte og høre om det er flere da dette har gått sykelig inn på meg.. Anonymkode: 110dd...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 18. mars 2022 #2 Del Skrevet 18. mars 2022 Jeg opplevde flere i 20-årene. Hørte akkurat en podkast fra Frøya-klinikken der de snakket om sa og at set kunne komme av lave jern-nivåer. Kanskje ta jern tilskudd? Samt er det jo veldig vanlig med sa og lave progesteronnivåer. Progesteron kan økes ved å ta b6, og evt wild yam etter eggløsning. Eller få progesterontilskjdd hos lege for å ha klart til neste evt graviditet. Trist å høre om abortene. ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #3 Del Skrevet 19. mars 2022 Laura80 skrev (18 timer siden): Jeg opplevde flere i 20-årene. Hørte akkurat en podkast fra Frøya-klinikken der de snakket om sa og at set kunne komme av lave jern-nivåer. Kanskje ta jern tilskudd? Samt er det jo veldig vanlig med sa og lave progesteronnivåer. Progesteron kan økes ved å ta b6, og evt wild yam etter eggløsning. Eller få progesterontilskjdd hos lege for å ha klart til neste evt graviditet. Trist å høre om abortene. ❤️ Tusen hjertelig takk, da skal jeg snakke med legen om dette når jeg skal dit! ❤️🥺 Anonymkode: 110dd...995 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #4 Del Skrevet 19. mars 2022 Jeg hadde 6 SA da jeg var i 20 årene, alle mellom uke 6-8. De fant ikke noe galt med meg, og syvende gangen, så mistet jeg ikke. Anonymkode: 3aa2d...3eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #5 Del Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde 6 SA da jeg var i 20 årene, alle mellom uke 6-8. De fant ikke noe galt med meg, og syvende gangen, så mistet jeg ikke. Anonymkode: 3aa2d...3eb Det var trist å høre 😔 hvordan gikk det med forholdet til barnefar da? Jeg kjenner at jeg ikke føler min samboer føler det jeg føler? Jeg føler liksom jeg står alene i dette da, selv om han var på sykehuset med meg gjennom hele prosessen når jeg måtte ta en medisinsk abort.. men han satt jo bare på telefonen, sov og ikke noe annet.. jeg vet ikke hva man egentlig forventer den andre partneren skal gjøre men.. ja, jeg føler meg veldig alene i dette her. Anonymkode: 110dd...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #6 Del Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det var trist å høre 😔 hvordan gikk det med forholdet til barnefar da? Jeg kjenner at jeg ikke føler min samboer føler det jeg føler? Jeg føler liksom jeg står alene i dette da, selv om han var på sykehuset med meg gjennom hele prosessen når jeg måtte ta en medisinsk abort.. men han satt jo bare på telefonen, sov og ikke noe annet.. jeg vet ikke hva man egentlig forventer den andre partneren skal gjøre men.. ja, jeg føler meg veldig alene i dette her. Anonymkode: 110dd...995 Følte nok mye av det du føler. Jeg var og mye syk i svangerskapet, og følte han sviktet meg en del da. Så da barnet var 1 år, så gikk vi fra hverandre. Og jeg hadde da følt meg helt alen i forholdet da de 2 siste årene. Anonymkode: 3aa2d...3eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hellexo Skrevet 19. mars 2022 #7 Del Skrevet 19. mars 2022 Jeg er 25 og gikk nettopp igjennom en SA i uke 5-6. skjønner veldig godt at du er redd! Jeg føler på det samme selv om jeg bare har hatt en SA som jeg vet om. Viss du er blitt utredet så kan du jo kanskje få samboeren din til å teste seg? Jeg og samboeren har tenkt å gjøre det om det ikke går etter en stund for det kan hende at hans sædkvalitet ikke er optimal. syns forresten det er fælt at du føler du gjennomgår dette alene og kan råde deg å kanskje snakke med han om hvordan du føler deg selv om det er vanskelig. Partneren min skjønte egentlig heller ikke hvordan jeg hadde det før jeg spontant begynte å gråte helgen etter, da sa han faktisk til meg at han ikke visste fordi jeg ikke sa noe, etter det var han veldig forståelsesfull og vi har komt nærmere hverandre 🥰 er masse bra tips oppe her så håper virkelig det klaffer for deg! ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #8 Del Skrevet 19. mars 2022 Venninna mi har det likt. Begynte å prøve rundt 25-26 års alder. Ble gravid fort, spontanaborterte 3-4 ganger etter hverandre. Fikk til slutt en sønn. Prøver igjen nå, men er vel på sin tredje abort. For noen er det rett og slett bare slik. Noe er galt med fosteret, noe mismatcher mellom deg og far, uflaks, noe er galt med deg osv. Anonymkode: 1688a...fdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå