AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #1 Del Skrevet 18. mars 2022 På min jobb går all plast rett i restavfallet, fordi vi ikke har noen avtale om «henting av plastavfall», og at dette koster penger. Vi er også storforbrukere av plast hver eneste dag. Har etterlyst sortering av dette flere ganger, men fått samme svar at det koster og de ikke har noen avtale på det. Blir også sett på som «miljøfreak» når jeg nevner det. Er det i det hele tatt lov å ikke sortere når det er snakk om store mengder plast hver dag? Blir bekymret jeg 😅 Anonymkode: 7a43f...51a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 18. mars 2022 #2 Del Skrevet 18. mars 2022 Dessverre er det fortsatt lov å kaste alt i restavfallet. Folk gir faen. Her jeg bor har vi felles avfallscontainere og jeg ser at det er mange som ikke sorterer. Bor i by og det er kort avstand til en gjenbruksstasjon! Hårfønere, planker, gips, glass, maling, planter, plast, metall... her kastes alt sammen... 🥺 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #3 Del Skrevet 19. mars 2022 Vet ikke om dette er forskejlligmfra kommune til kommune. Men hos oss på Vestlandet så trenger vi ikke sortere plast, da dette sorteres for oss av maskiner som scanner plasten i restavfallet. Slik har det vært i over 2 år her med fordeler og ulemper. Fordelen er å slippe å sortere. Ulempen er at restavfallet blir fortere fullt😅 Anonymkode: 4f699...308 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #4 Del Skrevet 19. mars 2022 Bor du et sted med fjernvarmeanlegg? Da har det ihvertfall ikke noe å si. De brenner restavfall for fjernvarme, stort sett blir ikke temperaturen høy nok så da tilsetter de plastavfallet. Anonymkode: cf90a...981 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #5 Del Skrevet 19. mars 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Vet ikke om dette er forskejlligmfra kommune til kommune. Men hos oss på Vestlandet så trenger vi ikke sortere plast, da dette sorteres for oss av maskiner som scanner plasten i restavfallet. Slik har det vært i over 2 år her med fordeler og ulemper. Fordelen er å slippe å sortere. Ulempen er at restavfallet blir fortere fullt😅 Anonymkode: 4f699...308 Jeg bor i Stavanger, hører man hiver plasten i restavfall for å øke temperaturen når avfallet forbrennes, ikke fordi det sorteres ut automatisk 🤔 Har du noe info om dette? Anonymkode: dfb75...404 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 20. mars 2022 #6 Del Skrevet 20. mars 2022 På min jobb sortere vi ut plast og har i egen dunk ute, men rest/bio/papir går i samme🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #7 Del Skrevet 20. mars 2022 Jeg pleide å jobbe på et hagesenter, og der skulle man tro vi hadde alle muligheter til å kildesortere. Vi hadde konteinere for både papp, restavfall, plast og planteavfall. Det eneste vi sorterte slavisk var papp, siden papp-pressen ble ødelagt om det havna andre ting der. Planteavfallet derimot, var full av plast, fordi plantene kommer i plastpotter, og det var ikke en del av arbeidsinstruksen å fjerne den fordi butikksjefen mente det tok for mye tid. Så det som kunne vært perfekt kompost av rent plantemateriale, ble mer som restavfall. Anonymkode: 30eb2...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå